Umeå-tråden

Umeå-tråden
Thank you guys for advicing me :) it helds the break adapter so far but I gues after a happy ride will be much more loosen :) so I contact him.

Sounds like nice downhill weekend you had. I just stayed more inactive this weekend.

Robert

Umeå-tråden
JojjeM skrev:
-------------------------------------------------------
> marran skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Slutligen grattis Jonas, 37:e man i
> Mörksuggans
> > motionsklass på 3:35, verkligen inte dåligt
> > kört i första långloppet, härligt!
>
> +1
>
> Och även grattis till olli som kom in som 25:e
> man i H-30 (tiden 2:57).
>
> Fler Umeåhappyiter som körde?
>

Ja, Peter som var med i onsdags knep faktiskt 8:e plats i motionsklassen, på 3:23! Han har ingen användare här, men han kan väl räknas som invigt happyit efter onsdagens drabbning ;)
Grymt kul tävling, speciellt när det gick helt över förväntan! =D

20090712006.jpg ht=240
20090712002.jpg ht=212

20090712010.jpg ht=320
20090712008.jpg ht=240

Umeå-tråden
Argh, kallbrandsvarning på de benen!

So, what about tomorrow? Happyride at 18.30, I assume? Do you want to show us Röbäck, Jojje? Any other trail-suggestions, perhaps?

Jon.

Umeå-tråden
Is Jojje in town tomorrow? If that is the case, I +1 Röbäck.

Är det förresten någon som har ett vevparti liggande, gärna 5-armat Compact Drive (då kan jag använda mina klingor) alternativt med liten+mellan+bash att låna ut en vecka?
Det verkar inte som om tyskarna kommer hinna skicka mitt i tid :(

Umeå-tråden
Hej,

nice races seems to be, Was it up in the mountains? You look pretty clean, I guess last week ride was very dry compared to this competition :)

Röbäsck sounds good, I was around Nydala normal way but got into forest at some places and there is still a lot of water.

I suggest Röbäck is more sandy and dry? Or is it the same as Nydala and Grossjön?

R

Umeå-tråden
Looks interesting, especially the hills!
The long straight part seems to be along a road,is there a possibility for trail there?
The only thing I found that I didn't like in Röbäck was the very sandy parts, are we avoiding those?

Umeå-tråden
No trails through the Skravelsjö village unfortunately... there's a horse trotting track on right side but I don't think we should bike on it.
Yes, I think the sandy parts are avoided (with reservation for the first part down to Kyrkberget)

Umeå-tråden
Looks good to me, I'm there!

Here are some pictures from the sunday pushbike ride me and Martin conducted:

100_0620.JPG ht=544

Martin gets ready for trail I...

100_0621.JPG ht=544

...which starts off quite easy.

100_0624.JPG ht=544

100_0625.JPG ht=725

100_0627.JPG ht=544

It's getting steeper...

100_0628.JPG ht=544

...and "that fucking tree" gets the best of Martin.

100_0630.JPG ht=725

On his way down the early part of trail II

100_0631.JPG ht=725

100_0632.jpg ht=725

From time to time you could see the rocks through the weeds.

Umeå-tråden
The track looks good...I hope i will manage to be on time If I go to the field in the morning.

Nice riding in Tavelssjo, you had to be flying on the last picture I guess :)

Umeå-tråden
Vi skulle väl ses i Röbäck 1830, sen hur lång tid det tar att cykla dit är svårt att gissa, men Jonas kanske vet.

Tavelsjö förtjänar nog en egen dag, det är rätt hård pushbike på smal stig och ni ska ta II:an, och I:an är ännu jobbigare att pusha :)
Jag och Jon var där 5 timmar, då parkerade vi förvisso på fel ställe och fick en timme transport, kunde inte stigarna osv, men jag tror ändå de är ett dagsprojekt. Iaf vi var rätt möra efteråt.

Stormtrooper är nog inte fel, men varmt för pushbike såklart. På de flesta ställen är det rätt så långsamt och tekniskt, men du lär ju köra snabbare än oss å andra sidan. Där är en hel del stenkistor som du såg på bilderna, ska man satsa fullt genom dom är det nog inte fel med ordentliga skydd

Umeå-tråden
marran skrev:
>en massa text som tar plats..

Bra tips! Jag tror att vi kör IIan om vi orkar ta oss upp till Tavelsjö, hässingeberget och kanske lite hamptjärns.. Tar med mig alla skydd jag har så ser vi hur mycket man tar på sig..

Umeå-tråden
Down below is a map of the route. If you want to have a closeup of the trail, download the file with the date of today and open in Google Earth: http://home.kurry.se/xc/rides/

happpy.PNG ht=472

And some crappy cell phone pictures....

A short break before the nice descend from Skravelsjöberget.
20090714001.jpg ht=480

At the foot of Hässingberget we met stormtrooper #1 and #2.
20090714003.jpg ht=480

And yes, marran was really fast today! He was the first one up on Hässingberget and blaming he didn't have the granny ring ;)
20090714004.jpg ht=480

Thanks all for yet another great ride!

Umeå-tråden
Love: Är du såndära semesterfirare nu?
Jag är nog ganska pushbikesugen imorgon på dan, måste ju ställa in dämparna ordentligt.
Du hade för övrigt helt rätt om rebounden, ställde upp den 4 klick till (totalt kanske 8 klick nu) och cykeln lugnade ner sig betydligt när man droppar kanter osv. Helt klart så finns där en hel del till att skruva med

Umeå-tråden
Grattis till hojen, Marran! Men du skymmer den.... :D
Själv har jag nöjet att skruva på grannarnas cyklar ett tag. Ganska trevligt det med. En lagom nivå för gamla stötar.

Umeå-tråden
Nice pics and and really nice trails, especially the part northwest of "Nya Skravelsjövägen", I will definitly go there again.

Tack Brakis! Den är snabb, jag hann knappt med :)
Jag kommer nog att lägga upp bilder framöver, när den är färdigkittad. Det var lite hopplock nu, var tvungen att slakta andra hojen.

Umeå-tråden
Tänkte ta och berätta lite om en tur jag körde nere i Jönköping förra veckan, ifall att någon åker dit någon gång ;) Det är egentligen en vandringsled som heter John Bauerleden och går mellan Husqvarna och Gränna. Leden är fem mil lång och ganska varierande. Från början är det väldigt mycket upp och ner. Ganska brant och lite tekniskt. Min kompis vurpade efter en kilometer och skar upp ett jack på näsan.
DSC00036.JPG ht=725

Leden går genom flera kohagar och det var väl enda nackdelen för vissa av hagarna var man tvungen att lyfta cykeln över stängslet medans vissa gick att cykla över stängslet på små broar. Ibland var broarna för smala för styret och det kunde ha gått illa vid något tillfälle...
Leden passerar flera sjöar med badmöjligheter och mycket fin natur, lite som att cykla omkring i en Astrid Lindgren film.
DSC00037.JPG ht=725

Om man är nöjd med att cykla bara leden kan man ju fixa skjuts från Gränna och hem men vi valde att cykla asfalten hem. Minnen från Vätternrundan väcktes till liv i Kaxholmenbackarna :)
Efter en total cykelsträcka på 12 mil och total tid på 10 h så smakar en kebabpizza riktigt gott!
DSC00041.JPG ht=544

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Hörde av ena polaren att det bitvis var riktigt fin cykling igår, kul!
Dock monstertråkigt att en annan (fortfarande) arbetar mer än cyklar... men snart, väldigt snart, börjar semestern och då bara måste man ju hänga med på en Happy-ride eller två :)

Förresten, någon som är på gång med en beställning från typ bike-discount?

Umeå-tråden
Riktigt kul att så många hänger med på Umeå-happyrides nu för tiden! Kul också med en RR från Jönköping, såg ju helt klart annorlunda ut än Röbäck ;) Skrapa ihop en rutt i krokarna av Vännäs (för det är där Luke huserar förstår jag?) så kan vi nog få ihop en bil från Umeå. Eller ännu bättre, kom ner hit till Umeå =)

Umeå-tråden
Sedär, en jönköpingsrapport i Umeåtråden! Själv blir det nog racer Skövde - Jönköping imorgon eller på fredag. Om nån umebo skulle vara här nere så går det bra att hänga på!

Umeå-tråden
Jeg skal til Umeå i neste uke og tar med meg en HT. Jeg har alltid hatt følelsen av at det er ganske flatt i og rundt Umeå, men jeg ser av bildene som er postet her at det går an få gode nedfarter og tekniske klatringer her også... :-D

Jeg har aldri syklet i Umeå og vil trenge noen som kan forklare meg hvor trailsene starter... Jeg skal greie å få tak i et kart selv.

Hvordan foregår Happy (er det det heter?) i Umeå? Er det en spesiell dag i uken eller må jeg bare følge med på tråden her? Jeg håper at jeg har tilgang til pc i Umeå, men jeg er ikke helt sikker...

Happy trails

Jon Ole (Norrmann)

Umeå-tråden
Det stämmer det, ska nog kunna tänka ut någon lämplig slinga runt Vännäs, så ska jag så klart försöka hänga med på någon sväng i Umeå också när tiden passar. Nästa vecka har jag semester och är fri Tisdag, Onsdag, Torsdag. Någon annan som är ledig?

Umeå-tråden
Garpen: Det mesta är platt i umeå, backarna måste man leta efter. Du ser några kartor i tråden, de kan vara en bra startpunkt om du är själv.

Annars brukar det cyklas på tisdagar, men vi tre som är mest engagerade i desa "happyrides" kommer att vara i Hemavan, men tjata lite så cyklar folk nog ändå :)

Ha en bra Umeåvecka, synd jag inte är här och kan cykla, alltid kul med nya stigkompisar annars!

Umeå-tråden
marran skrev:
> Ha en bra Umeåvecka, synd jag inte är här och
> kan cykla, alltid kul med nya stigkompisar annars!

Du, jon, oJsan? Eller gissar jag snett? :) Vad blir det i hemavan måntro?

Tillbaka
Topp