Ouch, thats a tricky one najkn. Is the thread stripped in the forks lower leg or in the adapter. If it is in the adapter you can just change it, otherwise you would have to drill and tap the hole for one dimension larger screw.
I don't think the kungsgatan guys are that skilly, my best guess is either a mechanical shop of some kind (since it is regular metric threads, they should be able to help you) or Pelle "plush" here on happy, he lives in Övik and is very skilled, and since he does many jobs on bikes he knows the special problems (the fork lowers are usually magnesium, probably harder to tap than steel or alu). I suggest you send a PM to him and ask what he thinks.
Dags att summera ännu en helg, lördagen bjöd på dirtande på I20, jag satte rytmsektionen till vänster när man står uppe (första delen av bmx-banan?), sjukt skön känsla "pumpa-hoppa-flyg-pumpa hoppa osv". Bjuder på lite bilder:
Hopp! Det gäller att vara sammanbiten!
Jag klarar landningen med framhjulet, men inte riktigt med bakhjulet. Bliken är hög, fokus är redan på nästa hopp.
Lite bättre höjd, här ser man också hur nära nästa hopp är.
After bike med mackor och en flaska IPA i solen på balkongen.
Söndag bjöd på 5 timmar rekogoceringspushbike i Tavelsjö, stundtals grym åkning, men kroppen är ordentligt trött nu. Sjukt roligt var det iaf.
Om man ska dit och pushbika, kör mot tavelsjöbadet/byn, och sväng vänster vid den stora träskylten "tavelsjö", där är även en liten vit skylt där det står "Tavelsjöleden". Upp längs den grusvägen en bit finns en parkering, och sen finns en stigkarta men 4 nerfarter att välja på.
Jag och Jon körde I,II och III.
I är brantast, börjar kanonfint på rätt branta hällar utför berget, men blir efter en stund "omöjlig" med smal stig och stora stenblock, en hel del lyft blev det på vägen ner. Det var skitjobbigt att pusha uppför hällarna kan ju också tilläggas, det är brant!
II är sjukt mullig, går genom riktigt lummig och fuktig skog, ganska trampig och tekniskt svår, men om man skulle köra den några gånger så man lär sig den så går det nog bättre. Jag fick lyfta någon gång, men ändå mest cykla.
III är mestadels doubletrack, rotig och stenig på sina ställen, mindre brant och förvånansvärt mycket trampa, men betydligt bättre flow än I och II.
Hoppas Jon fyller i med lite bilder snart. Vi parkerade för övrigt inte där jag skrev utan där Jonas knäckte sitt första växelöra, så vi fick en skön timmes transport över berget i fullt dh-kitt innan vi kom fram, rekommenderas inte om man är inställd på pushbike även om stigarna där är fina.
Slutligen grattis Jonas, 37:e man i Mörksuggans motionsklass på 3:35, verkligen inte dåligt kört i första långloppet, härligt!