Umeå-tråden

Umeå-tråden
var ute och tog en bild på olyckstället:
DSCN1887.JPG ht=544

Umeå-tråden
Det såg ju inte jättekul ut, varken ansiktet eller ramen. Hoppas det löser sig. Behöver du låna ram så länge så har jag en liiiten ht-ram och en Pike gaffel stående just nu pga inkompetenta cykelaffärer (bike-components.de, suck).

Umeå-tråden
Hoppas du läker snabbt Jaken.

Man får ju hålla tungan rätt i mun om man ska köra snabbt utför vid olycksstället. Lite läskigt att kanterna kommer "på snedden". Jag passerar nästan alltid uppför där.

/Johan

Umeå-tråden
Jag har en känsla av att jag kört där, inte säker dock.

Jojje, är du fortfarande i stan? Sugen på att guida en fettotur i helgen i röbäcksskogen, när de andra svettas på isälvsleden?

Umeå-tråden
Uj uj, det såg inte fint ut... hoppas det läker snabbt. Trist att inte ramar också läker. =/ Man får passa sig att cykla med Bogey, han har väl tagit folk till akuten förr här i tråden.

GPS-plot från vår tur efterfrågades och här kommer den. Jakens krasch bör ha varit vid den röda cirkeln om jag inte minns galet. kml-fil för djupare analys finns här: http://home.kurry.se/xc/rides/
happyrajd2.PNG ht=462

Bara en som är intresserad av Isälvsleden? Verkar vara ok väder imorrn, sämre på söndag...

Umeå-tråden
Nån här som vet hur vägen från travet till Sörfors och vidare mot Överboda ser ut? Fortfarande inget gjort åt den? Tog den vägen helt ovetande om vägarbetena i början av sommaren och har inte varit dit sen dess...

Umeå-tråden
tack för erbjudande om cykellån marran men jag tror din ram kan vara en aning för liten för mina 192 centimetrar. Dessutom så är jag nere i uppsala och vänter på terminstart

Umeå-tråden
Vi brukar ju köra tisdagar, men onsdag ser ut att bjuda bättre väder enl yr.no
Min cykel är fungerande igen så jag är öppen för förslag.

Ska nog ut en sväng i regnet och geggan snart

Umeå-tråden
Nu är jag inkommen från Grössjön, som inte oväntat var lite fuktig idag.
Mycket fin tur dock, hala rötter kan också vara roliga.

Vidare kan jag konstatera att Fat Albert 2.4 inte har samma grepp på blöta (eller torra för den delen) stenar och rötter som WTB Weirwolf 2,5, men de är lite lättare, livligare och rullar lite bättre. De rensar även lera bättre med det öppna mönstret, men nu finns det ju inte så mycket lera man verkligen måste ha driv i, ofta räcker det ju att rulla igenom.
Möjligt också att det är bättre genomslagsskydd, jag kör med under 2 bar utan problem. Det måste dock undersökas noggrannare innan jag kan säga säkert.
Bredd och luftkammare är i princip jämförbara, men Fat Albert har lite rundare profil med mindre aggressiva sidodobbar.

Inspirerad av Jojjes devolvade swinger testade jag att stänga av antigung-funktionen mitt i rundan, oj vilken skillnad! Samtidigt sänkte jag lågfartskomp 2 klick på gaffeln. Albert fick nu helt annan hjälp att greppa tag i stigen, hjulen följde backen på ett helt annat sätt. Kan hända att det gungade lite mer, men inte så farligt. På stigar med bättre grepp kanske jag skulle stört mig mer på gunget, nu var all hjälp att hålla cykeln längs stigen uppskattad.
Jag inser att jag måste skuva lite mer på bakdämparen, och framförallt floodgate för att se om jag kan få lite antigung men fortfarande en följsam bakända utan "på/av"-känslan som var innan.

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Jahapp, då var det tisdag igen.
Vädret ser ju lovande ut, och min cykel fungerar. Vart cyklar vi och när?
Det blir väl mörkt redan vid 9 nu så vi kanske måste tidigarelägga ännu mer?

Umeå-tråden
Jag kan nog också tänka mig att fara lite tidigare än 18, har rätt flexibla tider så för mig funkar det. När vill du fara som tidigast DIRAVI?

Grössjön kan jag i vanlig ordning bjuda på en eventuellt virrig guidning, Röbäck är jag lost men det var skoj sist, speciellt travbaneskogen och Hässingeberget.
För min del funkar vilket som.

oJsan, styr nu upp det här :)

Umeå-tråden
200kg MC + fot + fotpinne + stubbe = blå och svullen fot. =/
Hjärnan vill cykla men foten mår nog bra av att vila några dagar till... Jag hade gärna följt med ikväll =( Om foten känns bättre mot slutet av veckan så blir det nog en tur då istället!

Umeå-tråden
oJsan skrev:
-------------------------------------------------------
> 200kg MC + fot + fotpinne + stubbe = blå och
> svullen fot. =/
> Hjärnan vill cykla men foten mår nog bra av att
> vila några dagar till... Jag hade gärna följt
> med ikväll =( Om foten känns bättre mot slutet
> av veckan så blir det nog en tur då istället!

Shit! Inte kul. Hur lyckades du med det? I skog eller på landsväg (finns stubbar där ens? men 200 kg MC i skog lät tungt)?

Hoppas du blir bättre snart!

Umeå-tråden
Den var jag med på en gång tidigare åt andra hållet, var fin!

DIRAVI: vart kör du bilen ifrån? Tänkte om man kan tigga skjuts om det nu blir Röbäck?

oJsan: Ush, lät inte roligt. Hoppas fossingen hämtar sig snabbt! MC är en farlig sport sägs det...

Umeå-tråden
Se min redigering av inlägget ovan, kommer du norrifrån blir det 2 vänstersvängar för att komma till OKQ8, lite osmidigt.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp