Umeå-tråden

Umeå-tråden
Nu är jag hemma från Hemavan. Det blev två dagar på cykel, en dag liftburet utför med Stinkyn jag lånat och en dag efter Kungsleden med min egen. Cyklade till Viterskalssstugan och svängde ner efter stigen som "Bike Hemavan" kallar för 5. Var en riktigt fin stig ner där. Annars var nog kungsleden lite väl teknisk för mig bitvis. Och hur modig ska man vara där det är spångat med bara två brädor och dom börjar på vara en halvmeter över marken? Jag fegade iaf på vissa. Har tyvärr inga fina bilder att visa upp. Downhill banorna var fina tyckte jag, finns en del kvar för dom att jobba med men i stort bra. Jag gjorde dock misstaget att svänga av från 1:an och köra på den lilla träbron till höger som slutade tvärt i luften. Detta var jag medveten om men inte att det var ett djupt och brett dike bakom. Det syntes inte från liften, så jag kom i lite förlite fart och landade sittandes på bakhjulet. Ingen höjdare men jag höll mig på hjulen och lever fortfarande :) Inspektera dropp innan de körs.

Umeå-tråden
Jag vill gärna köra den, men det blir först i slutet av veckan... kan försöka rita bansträckningen på gps:en, så kanske man kan hitta runt.

Umeå-tråden
Ser att det finns flera som är nyfikna på att testa Bikeboost-banan. Skoj!
På onsdag kväll kör jag runt banan ett varv och visar gärna vägen för alla intresserade. Avfärd från röda ladan invid Hagarondellen kl 18.00. Vi har några kortare sektioner kvar att klippa/kviströja, men banan är definitivt njutbar även i nuvarande skick. :)

Vad gäller banmarkering så markeras banan med glest hängande snitsel innan helgen. De riktiga banmarkeringarna sätter vi upp så sent som möjligt för att vara säkra på att grejerna får sitta kvar.

Umeå-tråden
DIRAVI skrev:
-------------------------------------------------------
> Får se om jag hänger på, skall man ta
> röjsågen med i ryggan?

Haha, nej så illa är det inte. Det går att bomba runt i tävlingfart redan nu.
Men det gör vi inte på onsdag ... :)

Umeå-tråden
olli skrev:
> Ser att det finns flera som är nyfikna på att
> testa Bikeboost-banan. Skoj!
> På onsdag kväll kör jag runt banan ett varv och
> visar gärna vägen för alla intresserade.
> Avfärd från röda ladan invid Hagarondellen kl
> 18.00. Vi har några kortare sektioner kvar att
> klippa/kviströja, men banan är definitivt
> njutbar även i nuvarande skick. :)
>
> Vad gäller banmarkering så markeras banan med
> glest hängande snitsel innan helgen. De riktiga
> banmarkeringarna sätter vi upp så sent som
> möjligt för att vara säkra på att grejerna
> får sitta kvar.

Trevligt !
Jag kommer ! ! !
Ska leta ladan redan ikväll så att jag inte blir sen.
Mvh:Robert

Umeå-tråden
najkn skrev:
> Seems like there is some precompetition going on
> Wednesday? May I join as well if I don´t get
> stucked in the lab?
>
> Robert SVK

I'd rather call it a sneak preview. :)
We'll meet at 1800 in front of the red barn 200 m NNW of the big E4-roundabout near Hagaskolan.

Umeå-tråden
olli skrev:
> Lördag den 12/9 körs Gimonäs Bikeboost XC, en
> motionstävling över 22 eller 44 km., i
> I20-terrängen.
> http://www.bikeboost.se/mtb.html
> Klart att du ska vara med. :)

Hej å hå!

Det såg kul ut, kommer från övik och har väl mest cyklat nedför men tävling som tävling!

Har en Hardy 1, skulle behöva en framfälg, vilka är det som säger lämpliga fälgar, kanske någon som har en liggandes?

//Anders

Umeå-tråden
Behöver du ett helt hjul så har jag ett att låna ut tills vidare iaf.
Hjul rekommenderar jag köp på internet, t.ex. crc. Lokala utbudet är begränsat och dyrt vad jag känner till

Umeå-tråden
Hoppas det blir en runda till så man kan hänga på.
Hade tänkt köra den 12e sep men nu nerbäddad i sängen för tredje dagen i rad så börjar man ju tvivla alltså...

Umeå-tråden
najkn skrev:
> So guys is there the Ride inspite this `beautiful`
> weather anyway?

The weather is improving :)

Umeå-tråden
Tack för sällskapet idag boys and girl! Det var en glad överraskning att vi var 14 pers. Ni som var nöjda med vad ni fick köra får gärna sprida det till andra, har ni förslag/önskamål om förbättringar får ni mer än gärna höra av er till mig.
Loppet den 12/9 blir garanterat roligare för oss alla ju fler det är som kör. Ni som hänger på Facebook kan gå in på http://www.facebook.com/home.php?#/event.php?eid=238357990463 och bjuda in vänner som kan tänkas vilja vara med. För att registrera anmälan till loppet är det dock http://www.bikeboost.se/mtb.html som gäller.
Avslutningsvis vill jag be om ursäkt för att vi inte kunde köra den nordligaste delen av banan. Jag borde ha kollat det där med skjutningarna. Respektera alltid fällda bommar!

Umeå-tråden
Tack för dagens tur, Jag&frugan kunde inte ha firat vår bröllopsdag bättre=)

Är det någon som är intresserad av en sväng i helgen, pratade lite löst på vägen hem om att köra två varv under söndagen?

/Marcus

Umeå-tråden
Attans... hade verkligen varit kul att hänga med igår jag var för jet-lag:ad.
Ikväll (tidigast 18:30) tänkte jag ta mig ut på banan med sekatören och göra en insats. Hojta till om någon vill slå följe!

Umeå-tråden
Larsson skrev:
> Hi guys
> are you going for the Bikeboost track trail today?
> I would like to join you, but i can only go before
> lunch.
>
> /Erik

Depends on when you plan to have lunch? I can be ready at 11:15...

Umeå-tråden
By the way.. did anyone bring a GPS this Wednesday? Would be glad if someone sent me the trace...
I am trying to draw a route on my GPS using the map on bikeboost.se as template... not so easy =/

Umeå-tråden
No, Larsson took a ride by himself, was unable to go later.
Agree, weather is not that exciting... will neither be better or worse according to forecast.
How about 13:00? Maybe more people have woke up then an wants to join..

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Unfortunatley I have some mechanical issues and my body is still not what it was before Åre, so I will go for a solo ride later.
Also I have heard a roumor that there are a lot of gravel roads and not that much technical trail on the race course, is this correct?

The weather is great, autumn is beautiful!

Umeå-tråden
marran skrev:
> Unfortunatley I have some mechanical issues and my
> body is still not what it was before Åre

Oh maaan...
Hope you're on your way to recovery atleast.

Btw, What seat tube leangth do you have on your santa cruz?

Umeå-tråden
Maybe someone here has a spare body to lend you. Or you could just take it apart and fill with new grease... (sorry, couldn't resist ;) )
Hope you recover soon... is there any kind of crash report from Åre to be found on happymtb?? Or could you just post a picture of your torn pink shorts?

Yes, the track is not that technical... that's true.

Umeå-tråden
Hej,

Marran: What the hell did you do in Åre? :) non stop biking or did u have any crashes? Yep, the track is rather smooth, part on gravel, part on skiing track, but some parts in forest as well. But I actually liked it at elast some parts with the bumps-fun to ride.

Jonas I missed 13.00 again :) but still miss motivation to go :)

Btw, does anybody have an idea how to get rid of the crack sounds in my front chainwheel? Cleaned several times yesterday after a long long searching bought vaseline of hjulllager fett, gotta try that one.

R

Tillbaka
Topp