Umeå-tråden

Umeå-tråden
Häng med och dirta då. Ta med vanliga skor så kan du låna min cykel och hoppa lite :)
Dirt är ju en sån där fettoaktivitet, dvs det går mer ut på att hänga och se ball ut än att faktiskt cykla, det har jag hört.

Umeå-tråden
quid>> en majoritet av snitslarna hänger kvar inne på stigarna, i korsningar etc är det oftast rensat. med hjälp av kartan från bikeboost och de snitslar som finns kvar hittar du nog runt banan.

Umeå-tråden
binsell-gerdin skrev:
-------------------------------------------------------
> oJsan: Jag ska ut en sväng inom kort, öppen för
> det mesta som inte innefattar allt för mycket
> grus...

Funkar 17:00 vid södra regementsgrindarna för dig? Jag hade tänkt mig Tavelsjöleden, där är det inte mycket grus, mestadels stig.

Skriv här eller slå en signal om någon vill haka på: 0sju0-tretusen979

Umeå-tråden
pilvinge skrev:
> quid>> en majoritet av snitslarna hänger kvar
> inne på stigarna, i korsningar etc är det oftast
> rensat. med hjälp av kartan från bikeboost och
> de snitslar som finns kvar hittar du nog runt
> banan.

Ok, bra. Tack för snabbt svar!

Umeå-tråden
Fy vad ni är svetto. I eftermiddag blir det nog en mer fetto runda, jag funderar på tavelsjöleden och sen lattja runt vid hamptjärnsstugan tills det börjar skymma, och sen cykla hem. avfärd 16-17 kanske, lite oklart än.

Söndag ska det bli 16 grader och vindstilla, någon som är sugen på ett racerpass då? Typ 10 mil + i lungt men inte söligt tempo?
Jag måste ju träna inför stundande Italienresa, och dessutom passa på att mysa när det är goväder.

Umeå-tråden
Är det någon här som cyklat/kört på 363an till Vindeln på sistone? Ska cykla dit på lördag morgon. Om det är vägarbete stor del av vägen vore det ju bra att veta så att man kan lägga om rutten...

Umeå-tråden
Rapportera gärna hur det såg ut August, det ryktas om en racertur imorgon, då kan det vara bra att känna till vägläget.

Idag viskas det om xc, visst känns det som en riktigt kaffe och singoalla-dag? Jag är lite sugen på Röbäck/travbaneskogen/Hässingeberget. Vid det senare finns en stig som iaf inte jag utforskat, som leder ut ur naturreservatet, och därmed kan öppna för intressanta stig/byggmöjligheter, det skulle jag vilja kolla upp.

När vill ni köra? Jag är laddad, och så länge jag är hemma innan sex kan jag köra när som hellst, men skulle gärna dra iväg vid typ 10-11

Umeå-tråden
Jag är redan ute i skogen och fikar, fast med en kamera som sällskap. Men jag byter gärna ut kameran mot cykeln och fikar en gång till! =)
Till 11 kan jag vara redo, tidigare kan bli tight...

Umeå-tråden
Ok, jag måste kolla med Jon och eventuellt Christofer, får se om de också är igång till 11.
Ta gärna både kamera och cykel, visst är det lite en sån dag idag?

Edit: Det blir visst bara du och jag. Jag kan rulla ner mot dig så jag är där typ 11 eller några minuter senare

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Kan vi säga 11:30? Kom nyss hem och skulle behöva äta något också... och har vi tur hinner några fler vakna och göra sällskap kanske =)

Umeå-tråden
Thanks for the company yesterday oJsan and najkn,the ride had everything an epic autumn ride should have!

Idag blir det racer kl 13, halvchill utan att vara söligt, 10 mil vore fint, anpassas såklart efter sällskap och inspiration. Någon som är sugen?

Umeå-tråden
Thank you Marran and oJsan for a great autumn pleasant warm nice colors happy ride :)

Now I installed your handlebars and my bike looks more like a boeing aircraft than bike :) But let´s test it a bit :)

See ya

Umeå-tråden
Hehe, sounds nice najkn.
We should do a ride together and swap bikes, then you could test a real fat mans bike :)

Precis hemkommen från dagens runda, precis som planerat blev det tio mil med 30 i rullsnitt, dvs helt ok bakistempo. Sjukt vackert var det, speciellt uppe vid Tavelsjön och Trehörningen

Umeå-tråden
Här kommer några bilder från gårdagens härliga Singoalla-tur. Vi startade vid travet och klättrade upp på Lidberget i makligt tempo. Därifrån rullade vi sköna höjdmeter ner till foten av Hässingberget. Fotografen njöt för mycket vid vedkastarbacken, så jag tvingade upp marran igen för ett andra åk ;)
_MG_4993.jpg ht=424

najkn på väg nerför.
_MG_5012.jpg ht=700

Se upp för stockarna om någon får för sig att ta en pannlampstur! (fanns på ett ställe på trav-sidan av Lidberget också)
_MG_5018.jpg ht=660

Delmål 1; myggfritt fika på toppen av Hässingberget.
_MG_5021.jpg ht=700

Blåbärskaka, marshmallows, toblerone och kaffe. Ingen svettodiet direkt =)
_MG_5023.jpg ht=700

Fler höjdmeter i rätt riktning, här på väg ner på baksidan av Hässingberget.
_MG_5031.jpg ht=700

Ungefär där man kommer in i lite tätare skog på baksidan av Hässingberget går en stig till vänster... det såg lovande ut i början men sen blev det lite 'tricky' att cykla kan man säga. GPS:en lovade att det fanns en väg ca 300m längre ner så vi tog sikte och var ihärdiga! =)
_MG_5036.jpg ht=700

Vi var nu på okända marker men google maps guidade oss via skoterled över till en timmerframkörningsväg. Därifrån blev det grus- och asfaltstransport via Djäkneböle till Skravelsjöberget, men vad gör väl det när solen skiner och naturen lyser i höstfärger!
_MG_5040.jpg ht=467

marran ser lite tärd ut efter asfaltstransport utan storklinga - dags att hitta fikaplats #2!
_MG_5041.jpg ht=700

Nu åker Singoallapaketet fram =)
_MG_5073.jpg ht=467

Tre trojänare uppradade vid skolan efter traditionsenligt irrande kring Kyrkberget (lär mig aldrig). Förmodligen är det få dagar som igår kvar på denna höst... =/
Tack för turen grabbar!
_MG_5088.jpg ht=467

Edit: GPS-plot, om någon skulle vara intresserad:
hr.PNG ht=459

Umeå-tråden
Riktigt fina bilder från en fin tur!
Vilket war-face jag fick till på utfrsåkningsbilderna, känner mig rätt nöjd med det. Du har fångat laddet bra på bilden vid vedkastarbacken också. Måste leta sladd till min kamera nu!

Umeå-tråden
finfint oJsan...Tack tack, did part of the track today in purpose of berries picking. Lidberget, Häassningberget, left turn berries spot back home through Klabbole and along the river...not a pleasant ride with big bagpack bouncing from side to side :)

Umeå-tråden
Håller på att planera veckans cykelturer, funderar om någon är intesera av nån tur, kansk imorgon eller på torsdag?

Ser ut som det skall vara hyffsat väder. klart men kallt på torsdag.

Umeå-tråden
Well I will see I´m supposed to go and see one bike which has no rear brake and who knows how the front works so I will know later...just wanna check in advance if it´s worth to buy and repair it...Do you have some? :)

Umeå-tråden
DIRAVI skrev:
> Håller på att planera veckans cykelturer,
> funderar om någon är intesera av nån tur, kansk
> imorgon eller på torsdag?
>
> Ser ut som det skall vara hyffsat väder. klart
> men kallt på torsdag.

Ungefär vilken tid? Jag kommer förmodligen ta en tur ikväll men det blir efter mörkrets intrång, dvs tidigast 19-20 nånting...

Umeå-tråden
oJsan skrev:
> ...intrång,

Akta så att du inte får en stämning på halsen :)

Härliga bilder från Singoallaturen en bit upp.

/Johan

Umeå-tråden
oJsan skrev:
> DIRAVI skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Håller på att planera veckans cykelturer,
> > funderar om någon är intesera av nån tur,
> kansk
> > imorgon eller på torsdag?
> >
> > Ser ut som det skall vara hyffsat väder. klart
> > men kallt på torsdag.
>
>
> Ungefär vilken tid? Jag kommer förmodligen ta en
> tur ikväll men det blir efter mörkrets intrång,
> dvs tidigast 19-20 nånting...

Jag jobbar till 16, så vid 17 är lagom för mig, så man hinner köra innan det blir mörkt, har ännu inget fungerande lyse.

Umeå-tråden
najkn skrev:
> Well I will see I´m supposed to go and see one
> bike which has no rear brake and who knows how the
> front works so I will know later...just wanna
> check in advance if it´s worth to buy and repair
> it...Do you have some? :)

Ah!
Yupp, I've got a couple of LX brakes lying around. One of them is the onld one with the paralellogram, the other one is a newer version that looks like an ordinary v-brake (both have been used 1 ½ years I think..).. Got a matching pair of brake levers too ;)

Umeå-tråden
It looks like nice weather tonight!
I and oJsan will go for a ride at Grössjön, starting från OK Carlslid 1715, we hope to see many happy Umeå-riders!

Umeå-tråden
Goväder idag med, jag kommer att köra en vända med start vid 16-17, troligtvis grössjön som igår, låg sadel och målsättning att ta mig runt utan fotisättningar (annat än för pauser såklart)

Umeå-tråden
Igår körde jag Ville-style igen, med sadeln i botten. Lite hårdare än onsdags, och färre pauser. Idag har jag haft lite ont i högerbenet, ungefär där höftböjaren fäster tror jag. Kan vara träningsvärk, kan också vara en inflammation kankse.

Känner jag mig bättre imorgon är jag på en runda, tänkte visa en kompis hässingeberget, så i de krokarna.

Umeå-tråden
Then I might hang out with you, what time aprox. you wanna go? And where? I was at Hassningberget on Sunday so I don´t feel like to go there again. But if you go I would join anyway...

Umeå-tråden
wops, I should have written in English of course, sorry!
Short version: My leg is a bit messed up, I hope it will pass until tomorrow. I have promised a friend to show him Hässingeberget, so if I go I will go there.

Tillbaka
Topp