Umeå-tråden

Umeå-tråden
Till Mod. okey sjysst, men jag måste tillägga att jag inte har en egen DH hoj. Jag funderade mest om det var något gäng som kanske hade en över som man kunde låna för att prova på kanske. Men tack ändå då vet jag att det finns någon som åker här i stan i alla fall. :P

Umeå-tråden
What about Sunday, is anybody thinking about going somewhere out of the town on some nice trail?
I'm starting to think about Isälvsleden. I don' t have bike rack, but I think I could possibly pack 3 horses into my car.

The weather shoudl be allright.
Let's see

Umeå-tråden
Grymt! Har ni några planer på öppningsdatum?

Hur ser det ut med liftåkning i sommar?

mudd skrev:
-------------------------------------------------------
> tänkte bara berätta att bygget i vindeln har
> idag officelt börjat!

Umeå-tråden
Just ja! Du frågade tidigare om det var folk som var intresserade av att joina en förening för att få lös lite kash till liften i Vindeln.

Har ni fått igång föreningen? Hur mycket kostar det att vara medlem? Hur många åkare måste vi övertala här på forumet att gå med för att det ska gå vägen?

Och ska vi planera in något speciellt datum för att komma och hjälpa till med grävandet?

mudd skrev:
-------------------------------------------------------
> tänkte bara berätta att bygget i vindeln har
> idag officelt börjat!

Umeå-tråden
liften kommer i år inte kunna starta eftersom det inte finns pengar till liftkostnad och lite mer. pengarna får vi om vi får ihop en cykelklubb och är aktiva. så om ni är sugen på pushbike senare när det är klart så tveka inte att höra dig! söker även folk när vi får ihop det där med klubben!

Umeå-tråden
Jahapp, då var jag tillbaka från en hård vecka, lite självkränkning vore nog på sin plats nu.

Imorgon är det tisdag, alltså Happyride! Vem vill åka och vart? Om inte tavelsjöleden från I20 blev körd förra veckan så föreslår jag den nu, men jag är i vanlig ordning flexibel. Är kl 1830 för tidigt?

Umeå-tråden
Irriterar mig på högersidan av ett vevlager. Alla sätt jag prövat har var´t fel!
Fick en skrot-Scott av min förre arbetsgivare. Tänkte att den blir nog bra att montera saker på. Dum tanke!
Hade en redan snålkapad Tora-gaffel, som krävde en lägre styrstamshals(hänger ni med?). Enda jag hade var en OS, med rakt styre, där inte mina enklare reglage rymdes med pop-locken.. Blev tvungen montera fina LX Dualaction..och byta från 7- till 9-delat bak. Så nu åker matchande vevparti också på, då det gamla var tvärslut. OM nu bara lagereländet ville ge med sig!

Det som bara var tänkt som en skrutt-hoj, har snart tömt finreservlådan. :o

Umeå-tråden
Tjena guys,

does eventually anybody have the keys for the front crankset, I mean the middle part - left and right hand adapter with english thread. I think I need to tighten it.

Tackar
Rob

Umeå-tråden
Jag har varken våg eller verktyg tyvärr. Hur blir det ikväll, någon mer än Jon som dyker upp?

Edit: Jon kommer visst inte heller, jag busar nog på hemmaplan, eventuellt en tur mot Grössjön. Om någon blir sugen på att hoja så ring

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Hoppas överlista vevlagret ikväll. Haft det i 5-56 under dagen.. Grillade det igår.
Hoppas ni får uppehåll, ni som skall ut o hoja!

-Tjolahopp! Med dubbla hävstänger och en x-tra hand att hålla ner hylsan med, så är nu lagret väck!
Snart kommer det nog en ihopfixad snik-Scott i lämplig tråd...

Umeå-tråden
+1 på imorgon. Ska vi köra Tavelsjöleden från I20 mot Hamptjärnsstugan då?

Det är blandad terräng, mestadels snällt men lite stenar här och där. En del spång, men inga svåra. Svårighetsgraden är bra mycket lägre än det vi körde i Tavelsjö.

Någon mer som vill med?

Umeå-tråden
Looks like the weather forecast for tomorrow suddenly completely changed :( I might join you, but not very sure...but would anybody be preliminary interested in Isalvsleden on Sunday? Or some other trail out of the town? The weather seems to be better...

Have a nice ride if I skip imorgon

Umeå-tråden
Sk*tväder. Jag avstår cyklingen idag.
Vad sägs om Tavelsjöleden en kväll till veckan istället? Onsdag, torsdag? När det hunnit torka upp dvs.

Umeå-tråden
yr spår dagsregn.

Hur gör du Grusove, kör du ändå?

Vi kan köra i veckan också, kvällsturer är alltid trevligt

Edit: Ok, en kollektiv happy på dagens tur alltså. När kör vi i veckan? Onsdag?

Umeå-tråden
Slog följe en kort bit, med två holländare på väg till Nordkap och vidare via Finland, Estland, Lettland,Litauen.. De hade enhjuliga kärror, klövjeväskor, sov ute och hade avsatt ett halvår att trampa runt på. Tråkigt vägval hade de gjort: E4:an norrut! Tipsade om Robertsfors åtminstone, och över Jomark. De hade kört vilse några gånger! Ingen karta att tala om..
Man blir allt lite avis, på dem som har hälsan. Men, det är ju inget fel på Gräsmyr heller! :D

Tillbaka
Topp