Umeå-tråden

Umeå-tråden
mod skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det någon som vet hur dirtbanan i Holmsund
> är? Jag råkade se skylten i helgen och tittade
> bara tvärt ner i skogsdungen. Första hoppet såg
> ju ganska mysigt ut! Vi tänkte åka dit i morgon
> eftermiddag och kolla (om ingen snarast avråder
> oss från det)!

Hur var den? Du vet att det finns en dirt på I20 också som är helt ok, iaf för en rookie som jag

Umeå-tråden
marran skrev:
> mod skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Är det någon som vet hur dirtbanan i Holmsund
> > är? Jag råkade se skylten i helgen och
> tittade
> > bara tvärt ner i skogsdungen. Första hoppet
> såg
> > ju ganska mysigt ut! Vi tänkte åka dit i
> morgon
> > eftermiddag och kolla (om ingen snarast
> avråder
> > oss från det)!
>
>
> Hur var den? Du vet att det finns en dirt på I20
> också som är helt ok, iaf för en rookie som jag

Den i holmsund är sjukt liten.. Kul för kidsen på skolan typ.

i20 är ju gött. Hur ser det ut i bajan på teg nuförtiden? Är sjukt gött att hoppa där..

Umeå-tråden
Vilken tid planerar ni att dra till hässingeberget?
Ser ut att bli fint väder på söndag men jag tror jag passar den här gången. Blev sliten nog av enkel väg :)

Umeå-tråden
>
> i20 är ju gött. Hur ser det ut i bajan på teg
> nuförtiden? Är sjukt gött att hoppa där..

Var på teg ligger bajan? Är det detta ställe?
Jag skulle behöva träna på att hoppa lite.

Umeå-tråden
Grusove skrev:
> Vilken tid planerar ni att dra till
> hässingeberget?
> Ser ut att bli fint väder på söndag men jag
> tror jag passar den här gången. Blev sliten nog
> av enkel väg :)

Jag siktar väl på att fara runt 10, men har inte snackat med Boman, får se vad han säger om tid. Skriver här så fort jag vet.

Umeå-tråden
Är det ok att haka på cyklingen efter Isälvsleden söndag om jag erhåller tillstånd från familjerådet;-)?
Om så när lämnar ni Umeå och var parkerar ni i Hällnäs (grusvägen till sågen eller vid fotbollsplan/växthusen kanske)?

Umeå-tråden
Äh, Bosse var sego-dego på att svara. I vilket fall rullar jag iväg på typ en kvart tjugo minuter, vill nån åka med från stan har jag en plats i bilen.

Umeå-tråden
Nu närmar sig morgondagen :) 9 är bra tid och imrg har jag ingen brådska, så käk i vindeln vore schysst.

Har två oreggade kompisar som nog hakar på ifall de får med sig en tredje med bil. Tycker hällnäs - djupsund t o r blir superbra. Hoppas familjen köper din söndagstur Anytec!

Umeå-tråden
Dagens tur var inte heller dum, 3 pers och 3 tempon, pushbike är tacksamt på det viset. Boman visade verkligen var skåpet ska stå, och Flapp körde på bra trots xc-hoj med snabbdäck. Sjukt vackert var det också, men det var så kul att cykla så det blev inga bilder tagna.

Bara att ladda om inför morgondagen, låter ju som vi kan bli ett helt gäng med lite tur, riktigt skoj!

Då ses vi kl 9 på ÅC, jag sk aförsöka att inte vara alltför bakfull :)

Umeå-tråden
ÅC klockan nio imorgon!

Min bakfylla har börjat släppa greppet ordentligt nu. Lite seg. Handlat kläder istället för att plugga :/
Kii har finfina kläder alltså!

Umeå-tråden
Blir tungt att hinna med till Isälvsleden imorgon tråkigt nog. Men jag följer gärna med en annan en annan gång. Har bara cyklat racer till nu i höst då jag utökade garderoben med en mtb så det skulle vara roligt att få sällskap och lära sig lite roliga cykelvägar. Hoppas ni får en fin tur!

Umeå-tråden
Patan skrev:
> >
> > i20 är ju gött. Hur ser det ut i bajan på
> teg
> > nuförtiden? Är sjukt gött att hoppa där..
>
> Var på teg ligger bajan? Är det detta ställe?
>
> Jag skulle behöva träna på att hoppa lite.

Prick det stället!
Nu har jag inte adressen, men om du kommer från centrala stan är detta vägen dit: Cykla över kyrkbron till teg, sväng vänster och kör ca 400 meter via villaområdet, rakt fram på cykelbanan som kommer där och sen ligger stället nere på vänster sida mot älven. Direkt nedanför äldrevårdshemmet där alltså..
Riktigt fina hopp finns där. Annars är ju bräntis sjukt skojj om man vill lära sig hoppa lite! (förutsatt att det inte är för igenvuxet..)

Umeå-tråden
Mina skapligt kränkta ben skvallrar om att det var en riktig supertur, jag väntar med spänning på bilderna.
Hoppas du mår bättre nu kajsaa, vi får köra en repris så du också kan hänga på. Det är väldigt lite lövträd längs leden (färre än jag hade för mig iaf) så det är säkert fint tills snön kommer.

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
01.jpg ht=544

Vår vackra utsikt på första fikapausen, fantastisk Redneck-grop
02.jpg ht=544

Övningskörning för pansarvagnar, tydligen ;)
03.jpg ht=725

Här brann det för en stund sedan, lite kolade träd.
04.jpg ht=544

Leden går på den perfekta tallmon uppe på rullstensåsarna (?)
05.jpg ht=725

Marran på väg på den perfekta tallmon ;)
06.jpg ht=544

Leden fortsätter in
08.jpg ht=544

Fantastisk cykling

Nu har jag ju inte lagt till ngn bild med vatten. Typiskt.

Umeå-tråden
marran skrev:
> Hur var den? Du vet att det finns en dirt på I20
> också som är helt ok, iaf för en rookie som jag

Tja, någon nämnde att det mest var för skolungarna i Holmsund, och jag kan bara instämma. Det är två linjer, den ena med ett lite större platåhopp och en... tja... en kulle, den andra linjen har tre mindre hopp, varav mittenhoppet har en cykellängds gap.

Vi packade om och drog till I-20 istället. Det var kul, vi ska nog dit (eller till trails-en på Teg) nu på onsdag igen!

Umeå-tråden
Åh vad fina foton, klockren dag tror jag! Jo, jag försökte haka på tjejerna som skulle cykla i umeå med omnejd med start tio, men var helt matt och vände redan innan vi nådde skogsbrynet.. typiskt.

Umeå-tråden
kaajsa skrev:
> [...] Jo, jag
> försökte haka på tjejerna som skulle cykla i
> umeå med omnejd med start tio, men var helt matt
> och vände redan innan vi nådde skogsbrynet..
> typiskt.

Var det "tjejerna" vi mötte längs tavelsjöleden måntro? Hittade de cross-spåret i kullaskogen? Försökte förklara vägen dit..

Umeå-tråden
Nu är det redan tisdag, dags att börja fundera på veckans cykling.

Det pratades om pushbike på Hässningeberget, typ onsdag eftermiddag och/eller fredag eftermiddag?

Jag tror jag ska ta en morgontur vid 7-tiden antingen imorgon eller torsdag, någon som är sugen?

Sen funderar jag på en rejäl fikatur på Tavelsjöberget i helgen, stök delux utlovas! 4-5 timmar inklusive pauser vore fint att få ihop, det är fint däruppe på hösten.

Umeå-tråden
>
> Det pratades om pushbike på Hässningeberget, typ
> onsdag eftermiddag och/eller fredag eftermiddag?
>

Jag var där på lite svampplockning i söndags, och det såg jättefint ut. Några lerpölar men annars mest torrt och fint. Nu är ju temperaturen kanon för att inte svettas bort heller. Fasen vad sugen jag blev.

Umeå-tråden
Vore det inte skoj med lite breveter (sanktionerade eller inte) som utgår från Umeå nästa år? Ett par tjugomilare när väglaget är acceptabelt, en trettiomilare eller två under industrisemestern och ytterliggare någon tjugomilare på höstkanten? Blir det lyckat kan man ju alltid fixa längre rundor om efterfrågan finns.

Jag kan tänka mig att rodda på en del för att få till något av det här slaget, någon mer som känner sig sugen?

Umeå-tråden
Appropå skoj. Jag är sugen på att snabbfixa ett backrace uppför Bräntberget. Gemensam start på parkeringen. Den halva av startfältet som är först upp kör en gång till. Och så vidare tills det finns en ensam vinnare. Valfri cykel. Obligatorisk (belgisk?) öl och korv efteråt. Gärna lite tifo.
Vilka är på? Är fredag "efter jobbet" för spontant och snabbt?

Umeå-tråden
olli skrev:
> Appropå skoj. Jag är sugen på att snabbfixa ett
> backrace uppför Bräntberget. Gemensam start på
> parkeringen. Den halva av startfältet som är
> först upp kör en gång till. Och så vidare
> tills det finns en ensam vinnare. Valfri cykel.
> Obligatorisk (belgisk?) öl och korv efteråt.
> Gärna lite tifo.
> Vilka är på? Är fredag "efter jobbet" för
> spontant och snabbt?

Jag kan definitivt komma som åskådare och/eller korvgrillare, jag har dock ett tråkigt knä som helst vill att jag undviker dylika cykelaktiviteter. Fast å andra sidan skulle man kunna köra upp en gång i ett behagligt skalmantempo mest för sakens skull.

edit: Inte för att jag direkt hade haft några större vinstchanser ändå :)

Umeå-tråden
olli: Jag har tänkt i liknande banor, vore skoj. Jag är klart på.

En annan variant som jag bollat runt lite är att köra på kullen vid Carlshem, på tid. Start och mål på toppen, en kon att runda nere på grusvägen. Lite mer AM, lite mindre svetto :)

Umeå-tråden
Ett förtydligande angående backrejset. Vi snackar i första hand en social aktivitet, i andra hand frisk luft och lite utsikt från toppen, i tredje hand lite motion, och i fjärde hand en tävling. Typ. Tänk after work, fast Belgien-inspirerat.

Umeå-tråden
Verkar ju som att det kommer bli minst ett heat mellan olli och marran. =) Jag kaaaanske kan vara med (ska höra med regeringen) och bidra till ett andra heat (med avrundning uppåt).

Olli: Var tanken att cykla vägen, DH-spåret eller liftspåret upp? =)

Varför inte göra detta till en månadsgrej? Bräntis en gång, Carlhemskullen ner-upp-ner nästa gång. "Trial"-bana gången därpå, snö-DH framåt vinter? Finns ju massor av grenar att komma på märker jag =)

Umeå-tråden
Peppeluns skrev:
> Vore det inte skoj med lite breveter
> (sanktionerade eller inte) som utgår från Umeå
> nästa år? Ett par tjugomilare när väglaget är
> acceptabelt, en trettiomilare eller två under
> industrisemestern och ytterliggare någon
> tjugomilare på höstkanten? Blir det lyckat kan
> man ju alltid fixa längre rundor om efterfrågan
> finns.
>
> Jag kan tänka mig att rodda på en del för att
> få till något av det här slaget, någon mer som
> känner sig sugen?

Missade nästan detta, jag skulle nog kunna vara med på ett par breveter i sommar

Umeå-tråden
Peppeluns skrev:
> Vore det inte skoj med lite breveter
> (sanktionerade eller inte) som utgår från Umeå
> nästa år? Ett par tjugomilare när väglaget är
> acceptabelt, en trettiomilare eller två under
> industrisemestern och ytterliggare någon
> tjugomilare på höstkanten? Blir det lyckat kan
> man ju alltid fixa längre rundor om efterfrågan
> finns.
>
> Jag kan tänka mig att rodda på en del för att
> få till något av det här slaget, någon mer som
> känner sig sugen?

Japp, sugen är jag.

Jag körde första breveten i Sundsvall i våras, och har planerat att köra fler nästa vår.
Det vore ju faktiskt väldigt bra om man kunda ha något på hemmaplan.

Även jag kan tänka mig att rodda lite,

Umeå-tråden
Körde första mtb-passet på tre och en halv månad igår. Trodde armen skulle lossna ett par gånger, men det gjorde den såklart inte. Shit, så skönt att vara tillbaka! Vilken dag kör vi Tavelsjöberget? Ser ut att bli fint väder både lördag och söndag.

Jon.

Umeå-tråden
Funkar fint för mig. Är det fler som vill hänga på, och funkar sön kl 10 för er också i så fall?
Detta kan bli en av årets finaste turer runt Umeå, stök delux i höstfärger och strålande solsken, det vill man inte missa :)

Förresten, det drar ihop sig till UBR: http://happymtb.org/forum/read.php/1/1507558
Jag är sugen på att köra ner, någon som vill åka med?

Umeå-tråden
Wohoo, vilket väder! Någon mer än jag som är sugen på att fara ut och sladda i ett tunt lager nysnö i eftermiddag? Jag kan nog smita från jobbet vid 2-3 om jag får sällskap

Umeå-tråden
Är visserligen kass uppför men gillar att få upp pulsen och inte minst dricka en öl eller två. Vilken tid är det samling vid Bräntberget om jag får möjlighet att lämna dom förkylda barnen en stund?

Umeå-tråden
Vad gött ni ska ha det i helgen!!

Sjukt avundsjuk faktiskt, måste köra hem o ta reda på en del saker hemikring. Otur att missa en sån fin cykelhelg!
Fast värmen kommer ju tillbaka nästa vecka ser det ut som.

Men ha så otroligt kul i helgen nu alla!

Umeå-tråden
Jon_F_B skrev:
> Körde första mtb-passet på tre och en halv
> månad igår. Trodde armen skulle lossna ett par
> gånger, men det gjorde den såklart inte. Shit,
> så skönt att vara tillbaka! Vilken dag kör vi
> Tavelsjöberget? Ser ut att bli fint väder både
> lördag och söndag.
>
> Jon.

Grattis! Fortsätt så. Tills armen ramlar av alltså.

Umeå-tråden
Kanon, nu är man förkyld. Träningsdagarna faller bort i samma takt som löven faller från träden. Hoppas det blir backrace och öl i Bräntis fler gånger, det lät riktigt trevligt.

Umeå-tråden
Surt Anytec, hoppas man får se dig på någon runda innan snön lägger sig på riktigt.

Trist PeAC att du inte kan hänga på, hoppas du kan cykla till veckan eller nästa helg. Styret och tidningarna ligger här och väntar på dig.

Jag passar på att påminna om helgens aktiviteter. Lördag är det pushbike på Hässningeberget, jag gissar att vi är där från runt 11 och framåt, tills man är less.

Söndag kl 10 stigcykling på Tavelsjöberget, samling på parkeringen där tavelsjöleden korsar vägen mellan Tavelsjö och Brännland. Kan bli årets finaste tur, missa inte det!

Tillbaka
Topp