Umeå-tråden

Umeå-tråden
jag kan komma ner med bilen om du vill, så slipper du ligga i fartvinden. Så tar vi en chill tur, mina ben är som gröt idag. Jag kan rulla ner till Statoil och hämta upp dig, vad sägs?

Umeå-tråden
Det var längesen jag cyklade nu känner jag. Knappt jag kommer ihåg när, men Isälvsleden glömmer jag aldrig och det var ju sist :)

Idag blir det lite landsvägscykling i värmen istället. Hoppas ni har en fin tur på mtbn!

Umeå-tråden
Du använder ordet "värme" lite ovarsamt tycker jag, men det är nog fint ändå att rulla lite landsväg i höstsolen :)

Det var fina stigar idag, sjukt härligt att komma ut. Kul också att se Aytecs kompis (Markus?) som körde hybridcykel nerför Hässningeberget, imponerande!

Umeå-tråden
starkt jobbat i skogen! Landsvägen var fin men lite blöt och så låg det en hel del saltrester kvar i pölarna. Cykeln blev härligt nedsaltad!
Men härlig tur runt Kåddis-Sörfors-Teg-ÅC

Umeå-tråden
oJsan skrev:
-------------------------------------------------------
> Grusove skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hinner inte idag men har också fått lampa så
> > till veckan tycker jag det är dags med en
> > kvällstur!
>
>
> Vad passar väl då bättre än det här:
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/1519474

plusett!

Kan bli morgontur på tisdag också om någon är pepp, försöka komma iväg före 7 och se soluppgången innan man rullar till jobbet

Umeå-tråden
+1 på saltet, man blir ju less!

Någon som vill hänga på en sväng vid 10-snåret idag, när det blivit lite varmare i luften men marken inte hunnit tina än? Typ 1-2 timmar nära campus

Umeå-tråden
Torsdag kväll är det ju plojrejs på I20, dyk upp där och kör lite!

Jag funderade på om man inte skulle försöka sig på något lite mer episkt äventyr innan vintern kommer.

Söndag lovas det klarväder och någon minusgrad, vad tror ni om att köra från Regementet längs Tavelsjöleden till Vindelälven? Det borde man ju hinna på en dag, om man startar skapligt tidigt. Transport hem borde gå att lösa, jag tror jag kan ragga iaf en chaufför att komma och hämta oss.

Umeå-tråden
Härligt! Söndag var bara ett förslag från min sida för vädret såg mer lovande ut då, lördag funkar lika bra. Så för min del kan vi ta den dan vädret verkar bäst och folk är mest cykelsugna. Lördag har ju den fördelen att man skulle kunna ha afterbike efteråt.

Umeå-tråden
Tavelsjöleden, från I20 (Regementet, ligger längs E4:an, eller det som var E4:an iaf) till Tavlsjö, och sen över berget och ner till Vindelälven. Jag tänkte mig nog start vid 8-9 någon någn, så vi hinner hela vägen innan det blir mörkt, jag har dålig uppfattning om hur lång tid det tar och kommer att packa pannlampa också för säkerhets skull.

En liten brasklapp dock är att jag känner mig halvkrasslig idag, karusellandet slet hårt på mina luftrör och lockade kanske fram en förkylnng, jag ger besked senare idag om mitt eget deltagande. Jag ser optimistiskt på det nu, men vågar inte lova ngt.

Umeå-tråden
Det börjar närma sig nu, dags att smörja däcken och pumpa kedjan så man vet att hojen är redo inför morgondagen! Kroppen känns ok, så jag satsar på att köra, om jag nu inte vaknar imorgon bitti och är helt sönder.

Eftersom ingen haft synpunkter på tiden föreslår jag start kl 0830 på regementet, vill någon samrulla dit från Tunnelbacken kör jag vid 0815.

Jag har fixat chaufför + bil för två cyklister + cyklar, alternativt 1 cyklist och massor med cyklar eller 4 cyklister och typ inga cyklar.

Frågorna man ställer sig är många, kommer det vara massor med snö i Tavelsjö, hinner vi dit innan det blir mörkt, kommer Öviksmicke och hur kommer det sig att PeAC pratar norska?

Vi ses imorgon bitti! Glöm inte mackor och kaffe :)

Umeå-tråden
Jadu... de är frågan. Jag vet inte än, har haft nackvärk hela dan så än vill ja inte lova nått.
Hur långt är de? Vilka däck äre som gäller (sommar eller dubbdäck)? Är det en "envägsresa"? Tänkte eftersom du skrev du fixat bil å förare.

Umeå-tråden
Jepp, enkel resa. Kolla på eniro och i mitt tidigare inlägg, så ser du sträckningen, som jag för övrigt inte har testat i sin helhet, därav äventyrsrubriceringen.

Dubbdäck tror jag inte blir nödvändigt, det är sällan isigt. Bättre att ha ordentligt gummi som greppar på berghällar.

Umeå-tråden
Ligger Big betty däck på den enda cykelbara cykeln ja har för tillfället...
Du har ju skrivit så många inlägg tidigare ;-)
Föresten, glömde den största frågan, vilket tempo tänker ni hålla?

Umeå-tråden
Inte skriver väl jag nå mycket inlägg :)

marran skrev:
-------------------------------------------------------
> Tavelsjöleden, från I20 (Regementet, ligger
> längs E4:an, eller det som var E4:an iaf) till
> Tavlsjö, och sen över berget och ner till
> Vindelälven. Jag tänkte mig nog start vid 8-9
> någon någn, så vi hinner hela vägen innan det
> blir mörkt, jag har dålig uppfattning om hur
> lång tid det tar och kommer att packa pannlampa
> också för säkerhets skull.
>

Nu uppmärkt på karta: http://kartor.eniro.se/m/IfvG8

runt 30km fågelvägen, jag gissar att den faktiska sträckan är närmare det dubbla. På slutet är det lite teknisk stig, i början är det lättåkt stig, däremellan har jag ingen aning. Big Betty är nog fint, jag kör Prowler MX fram och Minion DHR singleply bak.

Tempo anpassas till deltagare, happy alltså :)

Umeå-tråden
Helo!
Vilket äventyr, riktigt stort o fint! Jag måste dock lämna återbud. Bokad dag med dama mi. Ställer gärna upp o hämtar om det behövs, har plats för två cyklar där bak på cykelställ och om cyklarna delas går det säkert o få in en till eller två till med lite vilja. Kanske :)

Slå en signal om ni sitter i klistret.
nollsjunollStreckSexNollSjuSjuÅttaFemSju

Ha en superfin dag!

Umeå-tråden
Ha en fin dag med damen PeAC, stort tack för erbjudandet om skjuts, då kan Micke hänga med också om han tror kroppen håller. Vi hör av oss under morgondagen med besked.

Umeå-tråden
Varning för biten mellan Hissjö och Lillsjöberg. Den delen av Tavelsjöleden är inte särskilt cykelbar. Åtminstone inte den del som skråar längs Offerstenserget(?). Resten av leden varierar från lätt till svår. :)
Ha en riktigt happy tur!

Umeå-tråden
Jahapp... men då siktar jag på att komma upp, hoppas de blir fler än bara jag då ;-)
Men jag vill förvarna om att jag känner mig seg idag så de blir lugnt tempo... trots att jag har xc-hojen.

Umeå-tråden
Tack och förlåt för idag ;-)
Ja tack för en trevlig tur och förlåt för att ja sinkade er. Men de blev ju ett spännande avslut då med stigcykling i skymning.
Nu ska ja kliva in i duschen och sedan kolapsta eller nått sånt ;-)

Tillbaka
Topp