Umeå-tråden

Umeå-tråden
marran>> Jag måste tyvärr ställa in cyklingen, muskelfästet är inte riktigt i form idag. Vågar inte ta chansen o dra på mig ngt segdraget problem så jag ska nog vila idag.

Öviksmicke>> Tackar :)

Umeå-tråden
Hallå,

Vilka härliga turer ni ser ut att göra!

Det har framkommit att det kanske finns en liten möjlighet till lift-cykling i bygdsiljumsbacken i sommar! Dom skulle isf behålla några byglar på en lift för att pröva ifall intresset finns. Som det är i dagsläget finns inga färdiga spår eller något byggt för cyklar. Jag har själv inte cyklat hela berget utan bara i två av nerfarterna. Men tänkte att jag skulle dit och reka lite mera för att se vad det finns för möjligheter.

Mitt intryck var att dom cykelintresserade skulle få fria händer att bygga och fixa banor som dom ville på berget.

så mina två frågor är: hur ser intresset ut för att köra några/någon helg liftcykling i bygdsiljum?
och finns det något intresse att hjälpa till och bygga och fixa i ordning leder, hopp, ns-bana eller vad man nu vill bygga?

om det blir av vore det ju kul att träffas och cykla en dag på berget och spåna ideer på vad man kan gör för kul!

Umeå-tråden
Scary!

morran.jpg

Umeå-tråden
tand: Det låter inte helt dumt, alltid kul med nya ställen. Jag kan definitivt åka upp någon helg framöver.
Dock tar det väl längre tid att ta sig till Bygdsiljum än till Övik, där de har sittlift och ett helt gäng spår, så det kan bli svårt att konkurrera om Umeåcyklisterna. Fast det kasnke finns underlag i Skellefteå också ifs.

Umeå-tråden
Hej på er Umeåbor! Är det någon som har en cykelväska (att ha cykeln i) till utlåning den 10-12:e juni? Dvs en väska som går att checka in på flyget...
Har en 21"/XL-ram, så det kanske behövs lite större modell.

Umeå-tråden
tand skrev:
-------------------------------------------------------
> Vilka härliga turer ni ser ut att göra!

+1

> Det har framkommit att det kanske finns en liten
> möjlighet till lift-cykling i bygdsiljumsbacken i
> sommar! Dom skulle isf behålla några byglar på
> en lift för att pröva ifall intresset finns.
> Som det är i dagsläget finns inga färdiga spår
> eller något byggt för cyklar. Jag har själv
> inte cyklat hela berget utan bara i två av
> nerfarterna. Men tänkte att jag skulle dit och
> reka lite mera för att se vad det finns för
> möjligheter.

Kul

> Mitt intryck var att dom cykelintresserade skulle
> få fria händer att bygga och fixa banor som dom
> ville på berget.
>
> så mina två frågor är: hur ser intresset ut
> för att köra några/någon helg liftcykling i
> bygdsiljum?
> och finns det något intresse att hjälpa till och
> bygga och fixa i ordning leder, hopp, ns-bana
> eller vad man nu vill bygga?

Jag har, som jag nämnt tidigare, svärfar i Bygdsiljum och vi brukar hälsa på där ett par gånger både sommar och vinter. Jag och en av sönerna skulle definitivt vara intresserade av cykling och att hjälpa till. Tyvärr har jag ingen aning om när vi kommer att vara på plats härnäst men jag håller koll här :)

Jag har tänkt flera gånger att det finns potential till mycket skoj. Det är ju skaplig fallhöjd och finns varierande lutning.

/Johan

/Johan

Umeå-tråden
Tand: Jag skulle helt klart vara intresserad av att testa lite Bygdsiljumscykling i sommar. Jobbar dock mycket och kommer nog inte ha tid att hjälpa till och bygga, tyvärr.

Jonas: Jag har väska. Du får låna.

Umeå-tråden
Wohooo, trodde aldrig någon skulle fråna. Självklart är jag sugen, det pratades om Grössjön i lördags, är det fortfarande planen?

Jag jobbar till 5, så kl 6 borde funka bra för mig. Kommer att ta tramshojen, eftersom den riktiga blev lite tuktad i helgen och har inte repat sig (!) än.

Umeå-tråden
Statusrapport. Fixad punka men fortfarande läckande broms.. Ska försöka fixa en kopparskiva till imorgon, tydligen svårt att hitta en kopparskiva/bricka i stl 4-5mm.. Vore väldigt kul om det kunde fixas till morgondagens happyride. Är väldigt sugen!

Umeå-tråden
Tavelsjö funkar för mig. Vilken tid ska vi sikta på? Siktar på att åka direkt ifrån jobbet så om det är nån som vill ha lift från stan så har jag plats.

Umeå-tråden
Jag har nog hellre frambroms än bakbroms ifs. Man kanske kan lägga dit en vanlig bricka preliminärt?

Ja hur gör vi med körandet, jag har som vanligt plats för 3 cyklar och cyklister om man pusslar lite, eller 2 om man inte pusslar.

Umeå-tråden
Som det sre ut nu verkar vi bara bli 3, då borde vi rymmas i en bil kan man tycka. Visst borde vi få plats i din Grusove? Jag kör med tramshojen, den är ju pytteliten

Tillbaka
Topp