Umeå-tråden

Umeå-tråden
PeAC: När kan ni komma ifrån? Det vore ju bra om vi kan starta i tid så vi hinner hem innan mörkret, jag tror jag kan komma ifrån vid 3 om det skulle behövas

Umeå-tråden
Sluta skryta om möjligheterna att komma ifrån jobbet tidigare marran!

Funderar på att hänga med iksu multisport och köra lampcykling imorrn kväll. Nån annan som är taggad?

Umeå-tråden
Säger han som när han har "svårt att komma loss tidigt" kan dra vid fyratiden :)

Iksu multisport, de cyklar säkert fort, huvva. Fikar gör de nog inte heller, obehagligt

Umeå-tråden
Jaja, kanske inte ska klaga över att jag har svårt just nu att smita tidigare.

Fort kör de säkert men jag är ganska säker på att det är en egnskap du delar med dem. Sen att folk skulle vara ute och cykla utan att köra fikaraster låter ju helt barockt!

Umeå-tråden
Inte Öreälvsleden i alla fall, den är rätt värdelös faktiskt. Antigen igenvuxen eller skogsbilväg.

Lögdeälvsleden sägs vara bra så länge man håller sig i Bjurholms kommun och inte Nordmaling

Umeå-tråden
Utan att ha sett några längre sträckor av Öreälvsleden, så säger jag Lödgeälvsleden! Vandrade nyligt från Övre Nyland till en bit nerströms Norrfors och det var många gånger jag tänkte att man borde haft cykeln med sig.

Umeå-tråden
Hejsan!
Jag är nybörjade på mtb som börjat trampa omkring vid Carlshem. Är det nån som ska ut på nåt i helgen eller liknande? Jag är inte så snabb, men det vore kul att prova att åka med någon :).

Jag kan hänga med en kväll i pannlampans sken också, för den delen :).

Umeå-tråden
Abslout, klart du ska med!
Vi kör lite då och då, det blir säkert ett par turer till veckan och iaf jag cyklar för det mesta både lördag och söndag. Är det någon speciell tid/dag du är extra pepp? Jag skriver här och annonserar om det bestäms en rajd, så är det bara att hänga på.

Vårt tempo är väldigt varierat och ofta med stor spridning i gruppen, men vi väntar alltid in så det brukar inte vara några problem

Umeå-tråden
Tack för inbjudan! :)

Jag är bortrest från söndag eftermiddag, och jobbar heltid, så helst lördan för dagsljuscykling, men det kan mycket väl gå att lösa nån kväll i veckan också, lite mer trixigt dock...

Var brukar ni åka?

Umeå-tråden
Vi kör lite varstans, t.ex. Grössjön, Travskogen, Röbäckskogen, Hässningeberget, I20 osv.

Någon som är sugen på att hoja en sväng i eftermiddag, vädret ser ju inbjudande ut

Umeå-tråden
Dammar av lite bilder från helgen och laddar upp dem här också så vi kan öka cykelsuget lite granna i Umeå.

DSC04769.JPG

Kommunalarbete, vi skickar faktura i slutet på säsongen som skall gå till ett gemensamt ölkonto.

DSC04789.JPG

Sån där stegring i motljus, kanske en originell bildidé? :P

DSC04785.JPG

Martin över kurvtagning

DSC04795.JPG

Från Röbäcksbergets eminenta utsiktstorn

DSC04798.JPG

Det kommer vidare information om vad som egentligen hände här, klippan..

Umeå-tråden
Jag är jättegärna med om det går för sig. Har bara två frågor...

Var exakt ligger Röbäcks idrottsplats? Hittar nåt som ligger längs Sönkmyrvägen, är det den?

Ska man ha med nåt mer än cykel och gott humör?

Umeå-tråden
dagens runda bjöd på allt mellan magplask, tvåhjulsställ, thermoskaffe och pannlampshets. Tack alla som medverkade för en riktigt fin eftermiddag och kväll. Nu är det bara att ladda inför helgen, som såklart börjar på fredag eftermiddag.
Var cyklar vi då?

Umeå-tråden
Tjohoo vad kul, äntligen!
Grössjön kan ju vara mysigt i pannlampans sken, speciellt eftersom det ska regna ordentligt imorgon så det blir lite extra blött i surhålen. Men jag kan tänka mig något annat också, travet till exempel

Umeå-tråden
Om det är nyblött tror jag mer på travet men om det inte regnar på onsdag så är nog grössjön fint. Om vi kör grössjön tycker jag du ska undersöka finbastun!

Umeå-tråden
Några bilder från helgen. Besökte Isälvsleden med Stok, startade från åkern just norr om Hällnäs och körde upp till Djupviks NR. Vi hade inte kunnat välja en bättre helg tror jag:
Torrt och fint!
IMG_1.jpg

IMG_2.jpg

Lite grusväg.
IMG_3.jpg

Men mest är det ju fin stig genom tallskogen.
IMG_4.jpg

Som gjort för cykling.
IMG_5.jpg

Var lite småkyligt så höstkläderna har åkt fram ur garderoben.
IMG_6.jpg

Skönt att värma sig vid elden och grilla lite korv vid lunchtid.
IMG_7.jpg

Solen låg på fint vid rastplatsen.
IMG_8.jpg

Isen har börjat lägga sig på en del småtjärnar.
IMG_9.jpg

Tillbaka
Topp