Umeå-tråden

Umeå-tråden
P.g.a. det urskitiga vädret och gårdagens blötma ställs skiter jag och Mave i Grössjön ikväll. Jag tror inte att det var nån annan som i slutändan skulle med, men tänkte ändå att det kunde vara värt att säga så ingen står där och frys mol alena.

Umeå-tråden
Kan du garantera att det blir regnfritt Grusove? Jag har inte riktigt torkat upp efter den förra turen än...
Så länge det ser ut att bli uppehåll så är jag på. Dock har jag ingen bil under morgondagen så jag behöver få lifta med någon isf.

Umeå-tråden
Enligt YR finns risk för regn på eftermiddagen i Tavelsjö i morn... På söndag ser det tyvärr ännu sämre ut. Kustbandet verkar ha det bästa vädret. Jag är grymt pepp på TAvelsjö, men kan också tänka mig att cykla från Buten och ut till Lövölandet i Holmsund, det är en fin tur. Jag behöver vara hemma till fyra så jag skulle gärna åka typ vid 10 halv elva så man slipper stressen.

Umeå-tråden
Ser ju ut att bli regnifritt imorrn enligt smhi (jag gillar att tro på den vädertjänst som är närmast de väder jag vill ha). Jag röstar också för att försöka komma iväg i skaplig tid så vi är hemma till kvällen

Umeå-tråden
Allright. Jag har inte heller någon bil, går det att lösa transport på något sätt?
Man kan tänka sig att man borde ta med någon form av lunch då, om det blir en så pass lång tur?

Umeå-tråden
Jag har bil! I den ryms iaf 3 personer. Jag tror dock att 4 blir tröngt, men det kan gå om vi tar av både fram och bakhjul och sätter två cyklar på cykelstället. Annars får vi ta två bilar.

Umeå-tråden
Ju fler väderprognoser jag kollar, desto mer tveksam blir jag. Kan inte riktigt kosta på mig risken att bli blöt och nerkyld igen, för knänas skull. Har tänkt att de ska hålla hela sommaren i år ;)

Umeå-tråden
Fasen quid, jag vill verkligen ha dig med! Jag är även öppen för cykling på Hässingberget...? Blötma på stenhällar är inte det bästa jag vet heller, även om det blir lite mer spännande så.

Umeå-tråden
Hässingeberget funkar för mej med. Kanske ska satsa på det istället och dra till tavelsjö en solig dag? Kanske släpa med sej ett par korvar att grilla med?

Umeå-tråden
Mja, håller vi oss närmare stan så är det lätt att smita hem om (när?) regnmolnen tornar upp sig... Hässningberget funkar, kanske en sväng på Umåker eller Röbäck också.

Umeå-tråden
Deal! vi säger Hässingberget och så blir vi många och glada. Och jag är också mkt på gällande Röbäck och Umåker! Vad ska vi säga för tid? Mindre transport betyder mindre tidsbrist för mig, så jag är öppen för förslag. Vädermässigt ser det inte ut att spela så stor roll inne i Umeå, det verkar kunna komma lite duggregn lite nu och då.

Umeå-tråden
Tio-halv elva är väl fortfarande en bra tid. Hinner man cykla nån timme och sen grilla körv till lunch :) Och så fortsätta cykla en stund till om det finns tid åt det.

Umeå-tråden
Bra, jag röstar för att vi ses halv elva vid Rödbäcks idrottsplats, så kan vi cykla där ett tag och sen ta oss upp för hässingberget för å grilla, sen kan vi cykla ned och cykla runt på Umåker.

Umeå-tråden
sådär ja. ligger man i sin nytvättade flanellpyjamas, med katten spinnandes över smalbenen.
så. jävla. mör.

Tack för en fantastisk åktur, Martin, Karin och Andrea =)

Umeå-tråden
Ett litet bildreportage från dagens happyride som gick via Röbäck - Hässningberget - Umåker. Galet fin tur och tack för supertrevligt sällskap.
Som sagt först Röbäck.
1rbck.jpg

Röbäck klarades snabbt av och det blev inte många bilder... Desto mer att visa från Hässningberget!
Puttning uppför blandades med spångcykling, också den uppför. Lurig trappspång det här.
2hssning.jpg

På väg att hamna lite galet...
3hssning.jpg

Grusove körde sammanbitet och kontrollerat.
4hssning.jpg

Efter pulshöjande uppförscykling blev det grillkorv till lunch.
5hssninggrillkorv.jpg

Sen skulle vi förstås ner från berget också, i tur och ordning: bortom12e, Jackson, Grusove.
6hssning.jpg

7hssning.jpg

8hssning.jpg

Mer trappspång, en lång rackare. Det var väl ingen som fixade den i ett svep? Kluriga svängar och så alla små avsatser på det. Innan sommarens slut ska den sitta!
9hssning.jpg

10hssning.jpg

Sen blev det Umåker som avslutning.
11umker.jpg

12umker.jpg

Umeå-tråden
Alltså grabbar och tjejer, man får ju inte bara gratis stigguide och nya vänner när man hänger med er, man får ju smickrande foton också! Vilken action!
Alla som tycker att Karin ska spara ut till långt, ruffsigt hår fyllt med kvistar och ris säger +1!

Umeå-tråden
ÅÅÅÅ jag vill komma och hjälpa till! hur blir man delaktig i det där utan att ha facebook!?

/nils

tand skrev:
-------------------------------------------------------
> fina bilder! nu har vi börjat gräva i
> bygdsiljumbacken igen. den här gången med
> grävmaskin! tror det kan bli kul.
>
>

Umeå-tråden
alidhojd: kul, skicka ett mail till downhill.bygdsiljum@gmail.com så lägger vi till dig på vår lista så får du info om vad som händer framöver!

Senast ändrad:
Umeå-tråden
Jag är också pepp! Har ju egentligen landsvägsträning imorn, men ja, skogen är ju alltid roligare. Tänker du dig direkt efter jobbet imorn Grusove, eller kan det tänkas att det blir något senare?

Umeå-tråden
oJsan skrev:
> marran skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ja
>
> Lågoddsare :)

Haha!

Cyklar gärna ikväll.

Umeå-tråden
oJsan skrev:
> marran skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ja
>
> Lågoddsare :)

Exakt!

Jag skulle helst vilja cykla någonstans där det finns backar, några förslag?

Tillbaka
Topp