Umeå-tråden

Umeå-tråden
Hej

Nu hoppas vi det torkar upp lite mer till på söndag (24/6) då vi tänkte köra arbetsdag på vår nya bana i Bygdsiljum igen! Ta med en spade, cykel, en kompis och kom till nedre parkeringen kl 10:00 nu på söndag! Det går givetvis bra att komma senare också men hör gärna av dig om du tänkt komma.

Vid intresse tänder vi upp grillen om ni vill ta med er något att grilla, annars finns mat på Westmans Cafe nere i byn.

Hoppas vi ses!

Umeå-tråden
Finfin tur till Hampan ikväll. Int nå regn så långt ögat kunde nå, flera hinder som övervanns och ett par sedvanliga jack i benen. Ruggen imponerade i vanlig ordning. Han fick dessutom användning för sin fenomenala handsåg, så nu går det att spätta utför hällarna utan risk för hälsan.

IMG_0269_2.JPG

Umeå-tråden
marran skrev:
-------------------------------------------------------
> Typiskt, jag som är borta på söndag. Hoppas
> kunna hjälpa till vid senare tillfälle

tusan, men vi sparar nå arbete åt dig! :)

Umeå-tråden
Helt plötsligt vart det onsdag och den här övikaren är fortfarande cykel sugen!

Grusove: Låter trevligt att få sällskap o guidning! Är inte kräsen så bara det är mer stig än väg i lagomt tempo så blir jag glad:)

Jag tittar in i tråden innan jag åker norrut och så kan man nå mig på O73-O31 58 två nio.

Umeå-tråden
ok, då vet jag läget. Vi tar det en annan dag.

Jag flaggar lite för att jag kan göra en happy på ikväll, känner mig fortfaraande ganska ur slag, kan ha dragit på mig någon form av ebola som kanske borde vilas ihjäl. Jag återkommer i frågan i eftermiddag

Umeå-tråden
Jag är peppad på att cykla i kväll, men lider av viss tidsbrist. När och var finns det önskemål om att cykla? Jag skulle kunna tänka mig en kortare tur vid sju/halvåtta. Gärna inte alltför långt ifrån Haga. Cyklade till Hamtjärn igår, men jag gillar ju repetition, så jag kan nog tänka mig att cykla dit ikväll igen, om pepp och tid finnes.

Zao: FYI om du inte cyklat till Hamptjärn så är det detsamma som början (första typ 6 km) av tavelsjöleden = platt enkel stig, stenig stig, spångar och hällar (framme i hampan), allt snällt och fint men roligt i mina ögon. Enda asfalts- och grusvägskontakten är de vägar som leden korsar. Tar typ två timmar att cykla.

Umeå-tråden
Ove: Okej, de är som de är.

Marran: Har fångat upp dit nummer så kanske försöker höra mig för o se läget.

Jackson: Kan jag vara intresserad av så länge jag hittar något att göra fram till dess(sju/halvåtta) men det ska nog lösa sig.

Åker här på en stund och kommer inte läsa tråden nå mer men mitt nummer finns i mitt tidigare inlägg.

Umeå-tråden
Som det känns nu kommer jag nog göra en happy, återkommer om så icke blir fallet. Känner mig iaf halvkrokig och man vill ju vara formtoppad tills det ska dansas små gordorna så det är stor risk att jag vilar

Umeå-tråden
Är lite seg i kroppen efter Jackson's lugna och fina guidning igår..
Har dessutom byggt upp lite mek-behov att åtgärda före nästa cykling.
Får passa ikväll!

Umeå-tråden
Tack för ikväll! Kul med Öviksbesök!
Det är verkligen sjukt fint att cykla Hamptjärnsrundan. Utmärkelsen för kvällens vurpa går helt utan konkurrens till Jackson. Det såg fan brutalt ut men massor av cred för att du direkt gav dig på samma utmaning igen. Imponerande!

Umeå-tråden
Tackar för gästfriheten och den trevliga turen! Missade vurpan, i varje fall den visuella biten för nog hörde jag att nått gick på tok :)
Har ni mer turer med den standarden så måste jag försöka ta mig upp fler gånger. Nuu en stor kopp te, later

Umeå-tråden
Zao skrev:

> Har ni mer turer med den standarden så måste jag
> försöka ta mig upp fler gånger.

Zao, tycker absolut att du ska ta dig upp igen. Röbäck, Umåker och Hässingberget är helt klart i samma liga och på många vis ännu bättre. Och sen har vi ju Tavelsjö som bara ligger där och väntar.

Nu blir det midsommarcykling i Järvsö mer Marran, Marero och vår eminenta värd vars happy-nick jag inte känner till. Jag är sjukt peppad.

Jag ber att få önska alla Happy Umeträskcyklare en fabulöst fin midsommar. Må solen lysa över eder och må ni få mången glassig tur i skogen!

Senast ändrad:
Umeå-tråden
Midsommarcykling på G! Någon fler som är sugen på att bättra på cykelbrännan med några timmars skogshojande i helgen? Typ fredag eller lördag, runt mitt-på-dagen-ish, jag är öppen för vilket som.
Kanske Tavelsjöleden upp till Hissjö? Eller rejäl rundtur för att täcka in Röbäck-Hässning-Umåker?

Umeå-tråden
nån som kan rekommendera nån bra sjukgymnast som helst kan lite om och knän och cykling? har fått ont på insida och ovansida vänster knä :(

tror det är nån slags överansträgning/inflammation. hjälp jag är livrädd det ska bli nå långdraget och skulle helst vilja träffa nån med lite koll på idrottsskador och knän och inte bara den "vanliga" sjukgymnasten i robertsfors..

Umeå-tråden
Quid. Jag har planer på att göra nått kring Umåker mitt på dagen imorgon, för att sedan avsluta med att cykla ut till stugan i Bjännsjön. Vore fint med sällskap (och någon som hittar)! :)

Umeå-tråden
tand skrev:
> nån som kan rekommendera nån bra sjukgymnast som
> helst kan lite om och knän och cykling? har fått
> ont på insida och ovansida vänster knä :(
>
> tror det är nån slags
> överansträgning/inflammation. hjälp jag är
> livrädd det ska bli nå långdraget och skulle
> helst vilja träffa nån med lite koll på
> idrottsskador och knän och inte bara den
> "vanliga" sjukgymnasten i robertsfors..

Jag har varit till Sports Medicine med mina jobbiga knän, fick bra hjälp av en sjukgymnast där för att komma tillrätta med diffust smärtande knän.

Umeå-tråden
Ruggen skrev:
> Quid. Jag har planer på att göra nått kring
> Umåker mitt på dagen imorgon, för att sedan
> avsluta med att cykla ut till stugan i
> Bjännsjön. Vore fint med sällskap (och någon
> som hittar)! :)

Kan inte lova alltför mycket gällande lokalsinnet :) Men jag cyklar väldigt gärna Umåker (+ Hässning?) imorgon!

Umeå-tråden
spN skrev:
> Hur är det på hässnings? Finns det någon
> längre utförs sträcka?

Nja, det är några kortare utförslöpor med trampsträckor emellan. Har fått för mig att det är rätt ovärt om det bara är utförsåka man är intresserad av.

Umeå-tråden
Hej! Välkommen hit!
Det körs turer rätt ofta nu, så det är bara att du dyker upp och hänger med när det passar.
Idag blir det en sväng på Umåker o Hässning (start kl 11 från gamla bron/cykelbron). Imorgon blir det ev. en tur uppåt Hamptjärn.

Umeå-tråden
Välkomna hem från den långa midsommarturen alla flåsiga, svettiga äventyrare!
Imorgon ska ni göra om det igen.

Jag hade tänkt mig en tur från I20 mot hamptjärn imorgon. Tempo: Simonvänligt.
Planen är att man kan stanna och ta om knepiga partier tills alla är nöjda/uppgivna.
Eventuellt att man grillar en middagslunch uppe på hamptjärnsberget. Vi lär ju inte vara ensamma där, men man ska nog få plats. Någon som vet om det finns ved där uppe?

Pga ev. konsumtion av systemvaror under midsommarkvällen är det kanske vettigt att unna sig en sovmorgon och börja vid 12-tiden?

Om det är några nya på forumet utan häftiga/ändamålsenliga hojar eller skogsvana så är ni mycket välkomna att vara med. Vi väntar in alla.

Någon som är på?

Shanti, och glad midsommar!

Umeå-tråden
Det brukar finnas ved på Hamptjärn.
Jag flaggar för extremt möra ben, så gärna snälltempo med många pauser :)

Vid kl 12 ska man väl kunna vara pigg o vaken. Mötesplats innergården på regementet/Umestan?

Tillbaka
Topp