Umeå-tråden

Umeå-tråden
Tack för turen idag Ruggen och Trampbåt! Inte blev det många bilder tagna, men två med lite fart och fläkt iaf. Full satsning utför Umåkers-backarna:

midsommar1.jpg

midsommar2.jpg

Umeå-tråden
vilken action! Hade gärna hängt med idag men hade en rejäl midsommarlunch att förbereda.
Ang imorgon så blir det riktigt paustätt. Jag har ju dåligt flås. =) Midsommarkram på alla happyiter i Umeå och i övriga världen. Vi ses imorgon vid tolv, innergården på I20 =)

Umeå-tråden
Någon som är pepp på en tur imornkväll? Vädret ska tydligen bli sämre, men så länge det inte regnar och är trist är jag pepp. Någon annan som känner lika?

Umeå-tråden
Nä. Cykla är jobbigt. Dessutom kan cykeln bli smutsig, jag har precis tvättat den. Jag tror jag ska se en säsong "Desperate housewives" och dricka lådvin istället.

Umeå-tråden
Grusove skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tror jag har drabbats av nån ny variant av
> digerdöden. Eller åtminstone en jävligt seg
> förkylning..

Men hu! och BU! Lådvin och Desperate housewives, så springer du ut ur läggan innan du hunnit säga HappyMTB, definitivt. Krya på dig! Vi vill ha vår SvettOve i skogen, int på soffan.

Vad gäller mitt eget lådvinsdrickande är jag relativt fantasilös idag. Röbäck är alltid trevligt, liksom Umåker och hässingberget. Vet inte sist jag for runt Grössjön, det kan ju också vara trevligt om det inte regnar.

Umeå-tråden
Eller utförscyklingsträning på Hässningeberget/Umeå Secret tracks?
Inklusive puttande uppför, omtag, linjefunderingar + ANNAT

Äh, jag är väl på vad som helst egentligen

Umeå-tråden
Marran och Jackson, trodde ni skulle ha kört slut på cykel-pepp helgen som gick, men den är tydligen konstant i ert fall! :)

Jag hakar på! Vart som helst funkar, men Röbäck har jag inte sett ännu så det vore lite kul att kolla in det.

Någon gång den närmsta veckan skulle jag vilja testa Tavelsjö. Nån fler som är sugen på det?

Umeå-tråden
He he, jag är av den fasta övertygelsen att cykling och skidåkning har klart tilltagande marginalnytta.

Jag är sjukt sugen på Tavelsjö! Har ju inte testat bergen sen förra året. Åker gärna i helgen då man har lite mer tid att forsla sig fram och tillbaka. Jag ska på ett brödlopp på lördag, så jag håller tummarna för att fölk är pepp på en söndagstur till Tavelsjön.

Umeå-tråden
Tavelsjö söndag, inklusive grill och bad i stortavelsjön, ett sånt koncept!

Den enda eventuella invändingen (förutom att Jackson får förklara termen "marginalnytta" för mig som inte tillhör verklighetens folk) är att liften är öppen i Övik, och det är ju också roligt.

Umeå-tråden
Oj, nu blev det ju svårt. Åka lift i Övik och ha chans att krascha igen låter ju också grymt lockande.

Angående tid ikväll föreslår jag sju. Jag kan nog tidigare om folk hetsar, men sju vore kung för då hinner jag slita mitt hår över däcket riktigt länge.

Om den verkliga och overkliga marginalnyttan av alltet kan vi språka länge Marran. Vi tar det i skogen, eller över en bakelse.

Umeå-tråden
tycker det är mkt omskrivningar här :)
jag antar att jag inte får varken bakelser eller vin ikväll:) Men förhoppningsvis rolig cykling!

Jag tar gärna skjuts om nån bjur, annars tar jag Johnny.

Umeå-tråden
Skulle gärna skjutsa dig också marero, men 3 cyklar är rätt tjorvigt i min bil. Prövade att stoppa in en cykel i bilen i lördags och det innebar total ombyggnation av interiören...

Umeå-tråden
Jag har plats för en till hoj på cykelstället om du vill lifta marero.

När ni säger Skravelsjövägen förresten, då är det parkering vid Hässningberget som avses?

Umeå-tråden
Grymt fin och blöt tur idag. Myggorna var glada över maten som erbjöds och jag blev ju så sjukt peppad av alla som imponerade med sina blötarötterochstenar-skills. Inte så mkt fotande i blötman, men ett par fick jag.

IMG_0318_2.jpg

Marran bryr sig i vanlig marrostil inte ett skit om blötman och gav grymt bra tips till oss mer brydda. Tack och bock, det uppskattas!

IMG_0337.jpg

Marero återfann sitt mojo och visade sina utförsskills. Mkt imponerande.
Quid imponerade också stort med sina brantskills både i rotbranten och på Umeå Secret Tracks.
Ruggen var i vanlig ordning helt orädd för allt, och fick betala med en punka. Lite surt, men en kunglig tur fick vi! Grymt att få hänga i skogen ihop, igen, för vanlighetens skull.

Umeå-tråden
AH, jag lyckas aldrig logga in och kolla när det är dags för turer kring Röbäck. Kan inte nån snäll människa slänga iväg ett mail (samurajkatt@gmail.com) nästa gång det blir mountainbike cykling i skogarna kring Röbäck/Umåker/Hässingsberget osv?
Behöver akut tips på stigar, känns sådär att smygcykla på elljusspåret.. väntar bara att det ska komma nån sur gubbe och säga att man inte får :)

Mvh
Andreas

Umeå-tråden
Hej på er kära Umeåcyklister. Är återfrälst mtb-cyklist som står inför det svåra jobbet att köpa ny cykel. Blir en AM-cykel men har inte bestämt mig för vad än. Är det någon i Umeå som sitter på en Canyon Nerve AM 8 eller Radon Slide AM 9.0 så skulle jag vara väldigt sugen på att få provcykla. När cykelkondisen har återkommit skulle det vara super och hänga med på nån tur, ni verkar vara flitiga i denna tråd :)

Mvh

Tobias

Umeå-tråden
Jag är på om jag inte sitter i en bil, men sannolikheten att jag gör just det är ganska hög.

Rufferto: Alltid en happyflik öppen :) Jag kan nog dra ett pm nästa gång jag är med på en tur i de krokarna, så får du mail på den email du reggat på happy

snobbo: Nerve AM vet jag ingen som har, men det är ett par som har Slide AM tror jag som du nog borde kunna testa, jag avvaktar lite och ser om de ger sig tillkänna själva

Umeå-tråden
Fortsätter posta om bygdsiljum, nu på söndag kör vi arbetsdag igen. Spade och cykel är ett plus! Mat finns på westmans café lr matlåda. Kl 10 nedre parkeringen.

Invigning av banan kommer bli söndagen den 8 juli! Mer info om det kommer sen.

Tillbaka
Topp