Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Varje gång man behövde stanna för att pysa ut lite luft ut däcken, vinkla sadeln (min lossar sig ibland), eller slita upp cykeln ur ett lerhål så hade man tiotalet på armarna inom några sekunder. In i öronen! Ner i hjälmen! Total terror!
Jag tänkte ta en ny expidition till grössjön ikväll, denna gång med massa myggmedel.
Om någon vill hänka så är det ju kul! Kommer dock köra lugnt mystempo och hålla det kontinuerligt, så har man mycket krut och rastlöshet i benen så kanske det inte är så spännande =)
Halv åttish, tänkte vara ute en eller ett par timmar.
fortsatte att pilla med Blocket-Konan idag och var så sugen på att provrulla så jag stack ut sent när ungarna lagt sig. Lyckan blev dock inte så långvarig då jag punkade bak och fick promenixa hem med cykeln på axeln CX-style till röbäcksmyggornas stora förtjusning.
Bortom: Det blev att jag kör på original klingor. Gjorde ett försök att ersätta orginal mellanklinga 32t med en 36t men det lirade inte riktigt. Iaf inte i en 10-delad Shimano miljö. Så om nån har 9-delat och vill testa med en 36t så har jag en fin klinga som värmer hyllan... (Kanske går bättre i kombination med 10-delat SRAM också, vem vet?)
Åh, jag som verkligen skulle behöva lite proffsguidning i Röbäck, men jag har redan fått min dagsdos av skogsluft. Hoppas det blir en repris en annan dag!
Tack för en trevlig tur marran och Mattias (osäker på stavning och/eller nick). Nån sorts intervalltempo med bra fart emellanåt och en hel del pauser (tills myggen jagade oss vidare).
Några få bilder blev det:
marran svischar ut på sandstig
Även Mattias
Nedanför Kyrkberget (tror jag)
Marran på toppen av Ryssberget. Lite svettig blev han allt.
Tack för grum guidning! Lite svettig blev man, gubbsvettotempo stundtals. Starkt kört, speciellt med tanke på att styret inte satt fast, hoppas du får till det.
Jag är sugen! men tyvärr kommer jag ju inte kunna va med imorgon eftersom den här helgen redan var uppbokad sen innan. :( men vi ses nästa gång i backen!
Ni missar väl inte CK Örnens XC-lopp Gideåtrakten den 18/8!! In och anmäl Er till någon av de olika sträckorna. Kartor finns ju utlagda på länken nedan så ni kan testa redan nu. OBS: saknas två broar ännu. Å akta er för älgar, två som testade nyligt var tydligen nära att krocka med en 14-taggare http://www.ckornen.se/om-klubben/tavlingsverksamhet/tolvtjarnsloppet/
Kära HappyMTBister!
Tillbaka i Umeträsk efter en kortare cykelflykt till Funäsdalen, Norge och Åre är jag grymt pepp på att återse den västerbottniska skogen. Någon annan som är peppad på cykling i helgen?
Tusen takk! Jag cyklar gärna runt lunchtid. Imorn tror jag att jag ska försöka vila. Kraschade mkt klantigt axeln igår och måste känna lite hur den är innan jag her mig ut i skogen. Men om den är ok tar jag gärna en kortare tur imorn. Annars, lördag! Kanske vid elva? Jag skulle gärna söka reda på de där stigarna i Röbäck som Marran och JojjeM cyklade.
Vi får påhäng av min kompis Pontus. Han har ingen bil, eller, han har en paj. Jag har ju Lloyd och ett värdelöst cykelställ. Men ska vi säga att vi ses vid Röbäcks IP elva, eller halv tolv?
Grymt fin tur i Röbäck idag med Quid och Pontus (vars HappyNick jag inte känner till). Och jag är mkt nöjd över att hällan äntligen besegrats, om än efter en del onödig vånda från min sida. Quid och Pontus imponerade.
Om det inte regnar imorn vill jag fö cykla då, gärna med sällskap.