Umeå-tråden

Umeå-tråden
Varje gång man behövde stanna för att pysa ut lite luft ut däcken, vinkla sadeln (min lossar sig ibland), eller slita upp cykeln ur ett lerhål så hade man tiotalet på armarna inom några sekunder. In i öronen! Ner i hjälmen! Total terror!

Umeå-tråden
Jag tänkte ta en ny expidition till grössjön ikväll, denna gång med massa myggmedel.
Om någon vill hänka så är det ju kul! Kommer dock köra lugnt mystempo och hålla det kontinuerligt, så har man mycket krut och rastlöshet i benen så kanske det inte är så spännande =)
Halv åttish, tänkte vara ute en eller ett par timmar.

Umeå-tråden
fortsatte att pilla med Blocket-Konan idag och var så sugen på att provrulla så jag stack ut sent när ungarna lagt sig. Lyckan blev dock inte så långvarig då jag punkade bak och fick promenixa hem med cykeln på axeln CX-style till röbäcksmyggornas stora förtjusning.

/johan

Bilagor

• 20120703161.jpg
    20120703161.jpg
    57.1 KB · Besök: 52
Umeå-tråden
Bortom: Det blev att jag kör på original klingor. Gjorde ett försök att ersätta orginal mellanklinga 32t med en 36t men det lirade inte riktigt. Iaf inte i en 10-delad Shimano miljö. Så om nån har 9-delat och vill testa med en 36t så har jag en fin klinga som värmer hyllan... (Kanske går bättre i kombination med 10-delat SRAM också, vem vet?)

Umeå-tråden
Åh, jag som verkligen skulle behöva lite proffsguidning i Röbäck, men jag har redan fått min dagsdos av skogsluft. Hoppas det blir en repris en annan dag!

Umeå-tråden
Tack för en trevlig tur marran och Mattias (osäker på stavning och/eller nick). Nån sorts intervalltempo med bra fart emellanåt och en hel del pauser (tills myggen jagade oss vidare).

Några få bilder blev det:

marran svischar ut på sandstig
Robackstur_01.jpg

Även Mattias
Robackstur_02.jpg

Nedanför Kyrkberget (tror jag)
Robackstur_03.jpg

Marran på toppen av Ryssberget. Lite svettig blev han allt.
Robackstur_04.jpg

Mattias jagar ikapp
Robackstur_06.jpg

Mattias igen på potentiell UmBR-sträcka
Robackstur_08.jpg

Marran huckar
Robackstur_09.jpg

Mattias rullar häll
Robackstur_12.jpg

Lite snurrigt (kan detaljstuderas på http://www.endomondo.com/workouts/68956087 )
Robackstur_13.jpg

/Johan

Umeå-tråden
Tack för grum guidning! Lite svettig blev man, gubbsvettotempo stundtals. Starkt kört, speciellt med tanke på att styret inte satt fast, hoppas du får till det.

Mattias har inget nick (än)

Umeå-tråden
Jag är sugen! men tyvärr kommer jag ju inte kunna va med imorgon eftersom den här helgen redan var uppbokad sen innan. :( men vi ses nästa gång i backen!

Umeå-tråden
Tog en sväng med vovven ikväll. Fint och skönt cykelväder men lite sladdigt på hällar och rötter med ett slitet Nobby Nic bak.

Vovven jagar ikapp i en uppförsbacke
ryss1.jpg

Konan tar igen sig på Ryssvärnet
ryss2.jpg

Typ såhär körde vi.
ryss3.jpg

/Johan

Umeå-tråden
Kära HappyMTBister!
Tillbaka i Umeträsk efter en kortare cykelflykt till Funäsdalen, Norge och Åre är jag grymt pepp på att återse den västerbottniska skogen. Någon annan som är peppad på cykling i helgen?

Umeå-tråden
Välkomna hem!
Jag är pepp som tusan på att cykla, var när hur?!? Gärna före/runt lunchdags, för att inte missa eftermiddagssändningarna från TdF :)

Umeå-tråden
Tusen takk! Jag cyklar gärna runt lunchtid. Imorn tror jag att jag ska försöka vila. Kraschade mkt klantigt axeln igår och måste känna lite hur den är innan jag her mig ut i skogen. Men om den är ok tar jag gärna en kortare tur imorn. Annars, lördag! Kanske vid elva? Jag skulle gärna söka reda på de där stigarna i Röbäck som Marran och JojjeM cyklade.

Umeå-tråden
Vi får påhäng av min kompis Pontus. Han har ingen bil, eller, han har en paj. Jag har ju Lloyd och ett värdelöst cykelställ. Men ska vi säga att vi ses vid Röbäcks IP elva, eller halv tolv?

Umeå-tråden
Grymt fin tur i Röbäck idag med Quid och Pontus (vars HappyNick jag inte känner till). Och jag är mkt nöjd över att hällan äntligen besegrats, om än efter en del onödig vånda från min sida. Quid och Pontus imponerade.

bild.JPG

Om det inte regnar imorn vill jag fö cykla då, gärna med sällskap.

Umeå-tråden
Kanonfin tur!! Men vi skulle behövt en guide, det blev lite mycket grusväg där ett tag. När vi väl hamnade på stigarna var det riktigt grymt ändå!
120714rbck.jpg

120714rbck2.jpg

Den där hällen ja, idag blev den besegrad av samtliga! Men först skulle det tvekas och sväras en stund :D
120714hll1.jpg

Sen rullade Pontus.
120714hll2.jpg

Och därefter Jackson.
120714hll3.jpg

Grymt peppande!! Tack för en fin tur!

Tillbaka
Topp