Umeå-tråden

Umeå-tråden
Grymt fint idag i bygdsiljum, trots regn och ett otal krascher. Sjukt bra jobbat av alla er som byggt och fixat!! Mkt trevligt att få träffa er också! Vi kommer tillbaka, och tar med oss spadarna! De få foton jag tog kommer i morgon. Tack och bock !!

Umeå-tråden
Instämmer med Jackson - vi fick en riktig kanondag i backarna! Riktigt roliga spår, fint byggt. Bra jobbat!
Några bilder från mig kommer också under morgondagen.

Umeå-tråden
Några bilder från gårdagens utflykt.
bydsiljumV.jpg

bygdsiljum2.jpg

bygdsiljum3.jpg

bygdsiljum4.jpg

bygdsiljum5.jpg

Umeå-tråden
Såg skoj ut det där! Jag valde en fisketur istället vilket såhär i efterhand var fel. Får ta igen sista helgen i sept!

Btw: Det ser ut att bli en rätt fin kväll imorgon. Jag skall nog köra en sväng någonstans tror jag. Nån som hakar?

Senast ändrad:
Umeå-tråden
Jag är osäker på hur mkt jag och min svullna armbåge kan cykla, men tänker nog glida ut på Röbäck och sparka lite mossa. Samåkning och sällskap (även momentan) är ju alltid trevligt

Umeå-tråden
Ser ju mkt fint ut i bygdsiljum, nu blir jag riktigt pepp på att komma upp! Är det någon som i veckan kan låna ut en gaffelpump till en fattig student? Har äntligen fått ihop gaffeln men saknar fortfarande luft..

Umeå-tråden
kan bara instämma att det var en grym dag och roligt att ni kom! det var roligt med leran men jag hoppas ni får lite mera sol nästa gång. det där med spadarna lät ju bra, grävhjälp behövs alltid! :) hoppas armbågen läker fort marran och att axeln känns bra idag oxå jackson.

Umeå-tråden
så sjukt fina bilder Quid!
och sån fin dag i Bygdsiljum, bra jobbat ni som grävt och donat, vi kommer och bygger nån gång och grillar såklart!

Hoppas vi kan komma avslutningshelgen 29e!

Umeå-tråden
Mina bilder från gårdagen är tyvärr skit eftersom mitt minneskort tydligare bestämt sig för att vara segare än långfil (kan ju naturligtvis inte vara något fel på fotografen..), och korten på Marran är kvar i hans kamera, men här är iaf några.

Jag blev grymt imponerad över hur quid körde på sin xc-hoj. Bra fart och ordentlig höjd i hoppen. Jag lyckades naturligtvis inte fånga det, men så var det och det var kung!!
IMG_1185.JPG

IMG_1182.jpg

Marero körde som vanligt skitbra
IMG_1183.JPG

Lite lera fick vi i ögonen, men det är ju som det ska vara.
IMG_1174.JPG

Återigen, tusen tack för allt jobb i parken! Och tack Tand för omtanken, axeln blev trots allt lite tilltygad, men det läker ju och det gör int ont när jag cyklar, och det är ju det viktigaste :)

Umeå-tråden
Då jag inte är pannlampsägare ännu är strax efter jobbet tid helt rätt för mig. Lathet gör att jag helst vill hålla mig på norra sidan om älven denna gång. Har grössjön svämmat över nu? Hampan? Putt-cykel på bräntis?
(Lägger in en reservation för att det finns lite risk att jag behöver jobba sent imorgon, men det borde vara lugnt.)

Umeå-tråden
Yay, äntligen kom uppdateringen från Jackson också. Grymma bilder! :)
----

Grössjön är blött men det torde inte vara några problem att cykla där. De nya spängerna ligger på plats runtom hela sjön nu.
Vad är det som ska byggas i skogen?

Umeå-tråden
42hz: att vi har!
tand: Det var sjukt mycket bättre idag än jag vågat hoppas på, lite svullen och öm bara men full rörlighet (om än med viss smärta).

Jag kommer bygga i Röbäck imorgon, tror jag tar cykeluppehåll iaf till tisdag.

Umeå-tråden
snobbo skrev:
-------------------------------------------------------
> Å måste hinna dit innan de stänger, verkar ju
> sjukt kul :)
>
> Någon som är ledig i morgon dag och sugen på en
> tur vid 10-tiden?

Ja åk dit! Din hoj lär trivas som fisken i vattnet i de där backarna.

Kan inte köra imorgon, men jag skulle kunna köra en förmiddagstur på tisdag eller onsdag om det vore nåt?

Umeå-tråden
quid skrev:
> snobbo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Å måste hinna dit innan de stänger, verkar
> ju
> > sjukt kul :)
> >
> > Någon som är ledig i morgon dag och sugen på
> en
> > tur vid 10-tiden?
>
> Ja åk dit! Din hoj lär trivas som fisken i
> vattnet i de där backarna.
>
> Kan inte köra imorgon, men jag skulle kunna köra
> en förmiddagstur på tisdag eller onsdag om det
> vore nåt?

Skulle vara hemskt trevligt men har ingen barnpassning resten av veckan. Kommer garanterat hänga med på nån kvällstur senare i veckan i alla fall. Tror precis som du att YT'n kommer gilla DH :)

Till er andra stackare som måste jobba idag så vill jag bara berätta att jag sticker ut på en tur nu i strålande sol och 13 gradig värme(?) ;)

Hoppas det blir nått senare i veckan så man får rulla lite i grupp!

Umeå-tråden
Äntligen har min cykel lämnat tyskland och är nu i Sverige. Jag jobbar i Stockholm ons-tors så cykeln lär ju komma nån av dom dagarna.

En fråga, jag undrar vad man ska köra med för skor och pedaler? Tror jag vill undvika spd, då jag kommer använda den en del till vardags också. Och kombo-pedaler ska vara bökiga i skogen har jag hört. Att när man släpper skon från pedalen så den en tendens att hamna på fel sida för spd-skon.

Vad kör ni med?

/Rookie peken

Umeå-tråden
Jag skulle behöva riva isär vevpartiet för att se vad som kan tänkas knastra vid belastning men jag känner cykelsuget och är pepp på en tur ikväll. 17.30 funkar nog för mig och det spelar ingen roll var.

Umeå-tråden
Vet inte om det är nå landsvägare här, men om det är det och du/ni vill hänga på på en liten runda asfalt ikväll så tänkte jag köra vid 17:30 från Statoil Carlshem. Är ju soligt och fint! :)

Har dock bara typ 15 mil i kroppen och nyskaffat hoj så jag håller inte något monstertempo utan kring 25-28km/h solo, och brukar rulla 2.5 mil ungefär. Ikväll tänkte jag nog köra lite längre med tanke på vädret.

Tiden går att rucka lite på om det är någon som vill med men inte hinner till dess.

/ Richard

Umeå-tråden
Ja vill kunna säga ja men har lite fullt upp. Skulle nog inte kunna lova bort mig förrän klockan sju och då börjar det bli lite väl skumt ute på vägarna.

Umeå-tråden
Jag brukar köra en del landsväg också, hade ju varit fint att ta en runda på vägarna idag men jag hann inte se inbjudan innan jag drog ut MTBn istället. Hojta gärna till om du ska köra fler gånger ricochet!

Imorgon blir det väl ännu en happyride till skogs va? Tycker mig ha sett en del pepp på skilda håll.

Umeå-tråden
team radon var ute och regerade i skogarna kring Grössjön ikväll. Dödsstenen och dödsdropp rullades och hoppades utan att någon teammedlem gick förlorad. Riktigt rolig kväll med strålande väder. Ett suddigt foto på Ruggen fick jag med mig hem
20120903_190955.jpg

Umeå-tråden
Grumt!

Själv vinglade jag omkring på Röbäck, armen var förvånansvärt bra, imorgon kanske jag vågar mig ut bland folk. Det behövs hjälp på en av UmBR-sträckorna också, antingen sågar vi och spikar ihop en spång, eller får vi bära en jävla massa sten. Jag röstar för spångbygge, där ligger lite kullfallna träd av lagom storlek som jag rekat ut, så det borde funka

Umeå-tråden
Visst gör jag det, jag kör några gånger i veckan just nu, är ruskigt peppad ;-).

quid skrev:
> Jag brukar köra en del landsväg också, hade ju
> varit fint att ta en runda på vägarna idag men
> jag hann inte se inbjudan innan jag drog ut MTBn
> istället. Hojta gärna till om du ska köra fler
> gånger ricochet!
>
> Imorgon blir det väl ännu en happyride till
> skogs va? Tycker mig ha sett en del pepp på
> skilda håll.

Umeå-tråden
marran skrev:
> Grumt!
>
> Själv vinglade jag omkring på Röbäck, armen
> var förvånansvärt bra, imorgon kanske jag
> vågar mig ut bland folk. Det behövs hjälp på
> en av UmBR-sträckorna också, antingen sågar vi
> och spikar ihop en spång, eller får vi bära en
> jävla massa sten. Jag röstar för spångbygge,
> där ligger lite kullfallna träd av lagom storlek
> som jag rekat ut, så det borde funka

Fint att armen är bättre! Jag hjälper gärna till och bygger imorgon. Min cykel är delvis demonterad och inte ihopmonterad (delvis pga skräck och delvis pga brist på verktyg, tror jag) så jag är mer arbetsbar än cykelbar så jag kan nog dra mitt strå till stacken gällande bärande av sten och byggande av spång.

Tillbaka
Topp