Umeå-tråden

Umeå-tråden
Med tanke på vädret kan det bli lerigt och halt nå så djävulskt vid Grössjön imorgon, fast det låter väl mest bara kul?! :) Jag är på, så länge min förkylning inte bli värre.

Umeå-tråden
Riktigt häftigt av marran att vara med i Trans Provence, som enda svensk dessutom. Vilket äventyr! Vet inte om nån redan kontaktat VK i ärendet, i vilket fall mailade jag VK-sporten och gjorde dom uppmärksamma om Martins äventyr i Frankrike. Han förtjänar lite tid i rampljuset. Får se om VK uppmärksammar detta.

Umeå-tråden
Med alla nya fina spångar ska det nog gå fint att runda Grössjön ändå, bara man tar det lite piano över hala rötter och hällar. Men ja, det beror ju lite på hur rutinerad kollegan din är också... Nydala kan vara ett snällare alternativ om Grössjön blir för utmanande.

Umeå-tråden
Det är jättesynd att jag inte har haft möjlighet att hänga på er ut än. Antingen har det åkts på förmiddagar då jag allt som oftast är i skolan, eller på kvällar (jag som inte har någon bra lampa än) eller på helger när jag har haft andra planer.

Nu uppstod ytterligare problem! Igår noterade jag att baksvingen på min ögonsten var knäckt så nu ska det dokumenteras av trek-återförsäljare och så ska trek ta sin goda tid på sig (ryktas det om) innan jag antagligen inte kommer att få någon ny på garantin (för den är 4 år gammal). Sen kanske jag kan få köpa en, om de har några kvar. Annars kanske jag kan köpa en från en nyare modell, om dimensionerna stämmer.

Så nu är jag alltså cykellös, och kan således absolut inte följa med och cykla. Det är tråkigt...

Sådär! Nu är det slutklagat! :)

Umeå-tråden
peken skrev:
-------------------------------------------------------
> Riktigt häftigt av marran att vara med i Trans
> Provence, som enda svensk dessutom. Vilket
> äventyr! Vet inte om nån redan kontaktat VK i
> ärendet, i vilket fall mailade jag VK-sporten och
> gjorde dom uppmärksamma om Martins äventyr i
> Frankrike. Han förtjänar lite tid i rampljuset.
> Får se om VK uppmärksammar detta.

BRA JOBBAT!!! Om de kontaktar dig i ärendet har jag typ en oändlig mängd bilder som jag kan förse dem med.

Umeå-tråden
snobbo skrev:
> Hon är uthållig cyklist (läs
> spinninginstruktör) men nybörjare på MTB.

Hmm, undrar jag om jag möjligen vet vem det är isf, har ju kört en del spinning själv...
Hur som helst, en gång i tiden började jag som nybörjare cykla vid Grössjön också så det blir säkert bra. Hoppas vi slipper den värsta syndafloden ovanifrån, men jag är inte den som bangar på att cykla i lite regn om det blir så!

Senast ändrad:
Umeå-tråden
Noshaq skrev:
> *Tråkig story om trasig cykel*

Nej vad tråkigt hörru. Hoppas ändå att Trek kan hantera det någorlunda snabbt och smidigt, shit så trist att stå cykellös. Håller tummarna att det löser sig för dig!

Umeå-tråden
Jackson skrev:
> peken skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Riktigt häftigt av marran att vara med i Trans
> > Provence, som enda svensk dessutom. Vilket
> > äventyr! Vet inte om nån redan kontaktat VK i
> > ärendet, i vilket fall mailade jag VK-sporten
> och
> > gjorde dom uppmärksamma om Martins äventyr i
> > Frankrike. Han förtjänar lite tid i
> rampljuset.
> > Får se om VK uppmärksammar detta.
>
>
> BRA JOBBAT!!! Om de kontaktar dig i ärendet har
> jag typ en oändlig mängd bilder som jag kan
> förse dem med.

Ok, bra att veta! Jag har inte hört något från VK än dock.

Umeå-tråden
Quid! Jag vill inte se nå "vara ut och njuta av misären i regnet och bli nåsåjävulskt förkyld"-beteende idag. Vill ju inte missa ditt sällskap till Övik i helgen! :) Kläää dig ordentligt nu!

Ser dock mkt fram emot bilderna från Grössjön idag. Tänker lite repetition från Öreälvsleden :).

Ha en go tur i blötan!

Umeå-tråden
Om måndagens Röbäck bjöd på torra fina stigar och strålande sol så var dagens runda annorlunda om man säger så. Men det vete fan om det inte var ännu roligare idag :)

Tack till sällskapet, det var grymt att få cykla med er, precis som vanligt!

quid, jag räknar med att blött bildbevis dyker upp under eftermiddagen :)

Umeå-tråden
>Jackson: Tack för omtanken :) Men det blev just inget alls av det där med ösregn och misär. Det slutade ju regna bara några minuter innan vi skulle cykla!

>snobbo: Instämmer till fullo!

Riktigt kul runda runt Grössjön, leriga och blöta blev vi förstås, men det blir man alltid i den där skogen. Missade fototillfällena när vi trampade oss igenom insjöarna som bildats här och var, kan bjuda lite stig och hällar iaf.

grossjon.jpg

grossjon2.jpg

Umeå-tråden
quid skrev:
> >Jackson: Tack för omtanken :) Men det blev just
> inget alls av det där med ösregn och misär. Det
> slutade ju regna bara några minuter innan vi
> skulle cykla!
>
> >snobbo: Instämmer till fullo!
>
> Riktigt kul runda runt Grössjön, leriga och
> blöta blev vi förstås, men det blir man alltid
> i den där skogen. Missade fototillfällena när
> vi trampade oss igenom insjöarna som bildats här
> och var, kan bjuda lite stig och hällar iaf.
>
>
>
>

HÄRLIGT!!

Umeå-tråden
Jag vill, jag vill, jag vill (bör läsas med ivrig och barnslig röst) men ska tydligen jobba. Gillar verkligen hur öppentiderna och mitt schema funkar ihop, not!

Ha så kul, är grymt avundsjuk :(

Umeå-tråden
Är det någon som råkar ha koll på ifall man kan hitta ett SS-kit (drev + distanser) och en spännare över disk i Umeå?

Intersport på Mariedal har väl generellt störst utbud men det kanske finns andra?

/Johan

Umeå-tråden
OK, provar dem också. Svårt att ringa i min erfarenhet. Överhängande risk att man får en riktig goddag yxskaft-konversation om man inte har tur :)

Svensson-butikerna har ju ofta (av förståeliga skäl) rätt dålig koll på de mer nördiga detaljerna :)

/Johan

Umeå-tråden
...fast min erfarenhet är (dessvärre) att lätt kan få sämre "hjälp" av div cykelbutiker i Umeå. Det var dock att tag sedan jag försökte, så det kanske har blivit bättre.

Umeå-tråden
Ulf Stenudd på Umeå cykelsport är ju en legend. Han har ju inte någon regelrätt försäljning av prylar, men man vet aldrig vad han har på lager. Kanske kan vara värt att testa? Tror dock att han är mer inriktad på racer än på mtb, så det kan mkt möjligt vara en återvändsgränd.

Umeå-tråden
Tack för tipset Jackson men jag tror som du säger att hans utbud av mtb-komponenter på hyllan är rätt tunt.

Jag hann inte ut idag och shoppa men jag tänkte ta en kvällstur i Röbäcksskogen (med växlar då) om någon råkar ligga i startgroparna och är intresserad.

/Johan

Umeå-tråden
Fick spontant en ide!
Hur vore det med en downhilltävling inne i Umeå? Det är ju en enda lång nedförsbacke från åkidhem till öbacka samt det finns diverse trappor och hinder längs vägen. Finns däkert ännu fler platser med likande möjligheter som också skulle funka.

Umeå-tråden
Inte nån i Umeå som sitter på en flaska "he i slaglösa däck vätska" Grössjön gav mig punka och verkar svårt att få tag i det över disk här i stan. Slänger iväg en beställning från crc men det tar ju några dagar :(

Umeå-tråden
Tänkte mig ut imorgon vid kl 10 om jag bara får ordning på punkan, visst kan man slänga in en slang i ett UST-däck som nödlösning?

Några som är sugen på att haka på, quid? Lite eller en hel del sugen på I20 och lite hopp och lek...

Umeå-tråden
Om det bara blir du och jag så kan vi ta min bil och svänga förbi Team Sportia på vägen till dirten, hoppas att de har tätning, om inte så slänger jag in en slang... sen blir det hopp och lek :)

Umeå-tråden
Nu är det kokta fläsket stekt! Ute och körde med quid idag, allt frid och fröjd. Kommer hem med en skitig cykel. Tvättar det ordentligt, torkar av den och tar in den i lägenheten. Sätter den i mekstället och fixar några grejer. Tar ner cykeln och reagerar ögonblickligen på att bakdämparn känns väldigt mjuk. Inser att den är HELT tom på luft. Pumpar på ny luft, 10 min senare är den tom igen, va fan hände?!

Umbr känns helt klart hotat! :(

Umeå-tråden
JojjeM skrev:
> Grymt impad av UmBR-spången. Snyggt bygge!
>
> Den fick även godkänt av Ester :)
>
>
> Typ såhär snurrade vi i mörkret
>
>
> /Johan

Ett ytterst gott betyg! Kan inte tänka mig en bättre domare än en lab

Umeå-tråden
Köpte min stumpjumper på Specialized concept store i Stockholm idag. Dom levererar cykeln emballerad i karting till jobber imorgon så jag kan ta den på flyget hem. Och detta gör dom utan extra kostnad, snacka om bra service! Sjukt trevliga och tillmötesgående var dom också. Sällan man går ut från en butik och mår så bra när man spendenderat så mycket pengar. Stort tack till personalen för ett proffsigt bemötande!

Umeå-tråden
peken skrev:
> Köpte min stumpjumper på Specialized concept
> store i Stockholm idag. Dom levererar cykeln
> emballerad i karting till jobber imorgon så jag
> kan ta den på flyget hem. Och detta gör dom utan
> extra kostnad, snacka om bra service! Sjukt
> trevliga och tillmötesgående var dom också.
> Sällan man går ut från en butik och mår så
> bra när man spendenderat så mycket pengar. Stort
> tack till personalen för ett proffsigt
> bemötande!

Bra! Då hoppas jag att vi får se fincykeln på UmBR på söndag :)

Umeå-tråden
Nån som sitter på ett par bussningar till en Fox RP2?
Mitt ena par är lite väl slitna, och det känns suboptimalt att köra helstelt på UmBR på söndag. :)

Tillbaka
Topp