Umeå-tråden

Umeå-tråden
Jag var lite sugen på Travet+Hässningeberget+Röbäck, så landar man lagom på Nybro på Teg. Kanske inte riktigt i samma klass som Nisses, men å andra sidan innehåller själva rundan lite fler höjdmeter

Umeå-tråden
Marran: ett liknande det där muckynutz har jag tillverkat själv. Tog en sån där tunn plastpärm och klippte till en egen. Billigt och bra blev det.

image.jpg

Umeå-tråden
Stilig peken!

Mina ben känner sig lite trötta nu, men imorgon är det ju söndag. Då BÖR man ju dricka thermoskaffe och grilla körv i Tavelsjö. Jag föreslår avfärd 1130 från stan så folk får sin skönhetssömn, ur låter det?
antagligen får man ta med lampan, så man slipper stressa ut ur skogen för att hinna innan solen går ner. Turen kan bli allt från 3 timmar och uppåt beroende på hur pigg man är, hur roligt det känns och hur mycket man fikar.
Vem är sugen, vem är nyfiken och vem är fyrkantig? Ralf har 6 platser i vanlig ordning

Umeå-tråden
herza: Jag har en ny 10-delad kedja du kan mecka på om du vill, så får du köpa en ny åt mig sen. Sjukt ovärt att bli stående för att cykeln pajat!

quid: Jorå, inte omöjligt. Fast vevlagret är rätt glappt, men det borde hålla en tavelsjötur kan jag tycka.

Umeå-tråden
Man tar (marrans) bil till Tavelsjö sen cykling på och runt Tavelsjöberget, Vallberget och vad heter det tredje nu.. Torrberget? Sjukt fint där!

Umeå-tråden
Exakt vad som hände vet jag inte, men dämparen dog en plötslig död. Och utan dämpare är det lite svårt att använda sig av hojen :( Förhoppningsvis ska det väl täckas av garanti, men det verkar ta tid att reda ut det där med Fox...

Umeå-tråden
marran: Kalasschysst! Svårt att hitta så bra folk om inte på happy ;) Men nu är kedjan fixat så nu är jag med i matchen igen. Hoppas ni hade en toppentur idag, vädret har ju varit galet bra!

Umeå-tråden
Mm, det var verkligen fina förhållanden! Tyvärr var det även en klant med i sällskapet så det blev betydligt kortare än tänkt, men det var fint i en timme iaf!

Umeå-tråden
Förvånansvärt mycket slask i skogen i Tavelsjö faktiskt, nå rent jävulskt tungtrampat var det, ända tills quid tuggade sten och vi slapp cykla nå mer.

Det blev Ralfmys och vårdcentral istället, hoppas det ordnar sig med tänderna och tack för turen!

Umeå-tråden
Man såg ju verkligen potentialen, grymt fin terräng! Ska bli kul å återvända, vill ju gärna grilla körv. Dessutom måste ju Quid bryta förbannelsen!

Umeå-tråden
cissi skrev:
-------------------------------------------------------
> Man såg ju verkligen potentialen, grymt fin
> terräng! Ska bli kul å återvända, vill ju
> gärna grilla körv. Dessutom måste ju Quid bryta
> förbannelsen!

Jag måste ju det! Men det kanske får vänta tills nästa år.
Om du går tillbaks typ 2 sidor i tråden så ligger det massor av bilder från förra Tavelsjöturen där, det är riktigt fint!

Umeå-tråden
Nån som är sugen på en tur imorrn? Tid och plats efter överenskommelse. Ledordet blir långsamt och kul, min förkylning ger sig inte så det blir inget svettorace.

Umeå-tråden
Quid > Skulle varit med, jag jobbar ju med sånt där. Brukar dock vara något mindre barn alt hockeyspelare mer än cyklister men jag tror marknaden håller på att breddas ;)
(Hoppas det gick bra iaf)

Umeå-tråden
Det har ju varit kallt i vekcna, så jag skulle gissa att det gör det. Enligt yr blir det plusgrader och lite småregn i helgen, kanske söndag är en bra dag när det hunnit töa bort lite? Uppe på hällarna kan det nog vara mindre snö också, där inte skogen skyddar så mycket

Umeå-tråden
rufferto skrev:
-------------------------------------------------------
> Quid > Skulle varit med, jag jobbar ju med sånt
> där. Brukar dock vara något mindre barn alt
> hockeyspelare mer än cyklister men jag tror
> marknaden håller på att breddas ;)
> (Hoppas det gick bra iaf)

Just det ja, du hade kanske kunnat pilla tillbaks tandflisorna på plats ;)
Vet inte än hur illa eller bra det gått, hoppas slippa rotfyllning iaf. Återbesök om 3½ vecka för vidare utredning...

Umeå-tråden
kanske skulle man köra en runda imorrn runt ume istället, ser ut att bli uppehåll över dagen. jämfört med tavelsjö på söndag då det ska regna hela dagen :( någon som hänger på?

Tillbaka
Topp