Umeå-tråden

Umeå-tråden
Taget! Packar man pannlampa också så behöver man ju inte stressa för mörkret. Och man kan ju fortfarande cykla i Tavelsjö på söndag ändå :)

Vilken tid imorgon?

Umeå-tråden
Är kl 10 för tidigt för herrskapet? Spelar ingen större roll för min del. Kanske ska vi slå på stort och testa grillen :)
Quid: hur står det till med tänder och cykel??

Umeå-tråden
Tänderna sitter typ där de ska, men cykeln saknar fortfarande sin dämpare. Kanske börjar bli dags att höra efter vad Canyon/Fox håller på med...?

Umeå-tråden
Ska vi säga kl 10 på bron då? så är vi ute vid travets parkering ca 10.15 för de som vill sluta upp där!
Quid: du kan väl ta din lekhoj å hänga med en liten stund?

Umeå-tråden
Då möter jag upp vid bron, kalasbra! Hur ser fikaplaneringen ut? Tänkte gardera mig mot att sitta med en redan uppäten banan och vatten, det är gravt moralsänkande :D

Umeå-tråden
ja fika är viktigt för moralen! jag vet inte hur det ser ut med grillplatser runtom, men kör vi hässningberget igen så kan vi ju chansa på en torr å fin brasa :) brasor är trevligt.

Umeå-tråden
Jag skulle inte våga chansa på att det finns ved, ta med mackor också för säkerhets skull. Förutom hässninge är det tyvärr rätt dåligt med grillplatser, så det är där eller inget.
Vi ses på bron!

Umeå-tråden
Attans! Det här var ju inte alls planerat. Men då måste jag tyvärr meddela att jag passar på dagens utomhuspass då jag är smått allergisk mot regn. Ger mig ut och rullar lite senare om det blir uppehåll, men nu ser det mörkt ut. Men som sagt, -1 pers idag, kör hårt om ni ger er ut! / Hertz

Umeå-tråden
haha, nu har jag t.o.m varit ute och rekat. Och då lvg-are är mer för sol, massage, rakade ben och hudkräm så måste jag stå över dagens grispass i leran, även om det skulle vara ofantligt roligt ;) Alternativt hålla tummarna för att solen är på ingång =)

Umeå-tråden
Äsch, jag läste för fort - jag var vid Röbäck 10.15! Hur som helst så blev det en bra tur ändå, fortfarande hårt underlag och inte sååå mycket blankis.

Umeå-tråden
Typiskt Stok, vi får kommunicera bättre nästa gång.

Vi hade en jättefin tur, tack cissi och hertza! Nu är det bara att plocka fram blodpåsarna och Epon så jag slipper bli kränkt uppför Hässningeberget igen

Umeå-tråden
cissi skrev:
-------------------------------------------------------
> Ska vi säga kl 10 på bron då? så är vi ute
> vid travets parkering ca 10.15 för de som vill
> sluta upp där!
> Quid: du kan väl ta din lekhoj å hänga med en
> liten stund?

Jag var frestad, men höll mig på landsvägen idag. Den troligen lilla men ack så kännbara sprickan i armen är besvärlig när det kommer till cykling.

Umeå-tråden
en himla trevlig tur, sjukt fint i röbäck ju! tack för trevligt sällskap hörrni.
marran: ja, du ligger i lä när det gäller bloddoping. annars kan jag rekommendera anti-deffmetoden (som är hundraprocentig idag).
Stok: va du aldrig vid travet? vi kom ju typ en kvart försent dit...
hertza: bjuder igen vid nästa tur :)

Umeå-tråden
Instämmer, oerhört bra dag! Visade ju även detta genom att falla pladask för marran & cicci det första jag gjorde. Men det är tur att man inte är så väl-deffad så det är mjukt när man landar *host* ;)

marran: EPO is the shit, jag kör den nya metoden 0 ut 4 in varje vilodag (minst 3 i veckan) så det blir ett jäkla tryck. Hb 270+, minst! =)
cissi: yes, då är minst en av framtida turer fika-tur! det gillar vi!

Umeå-tråden
Jag är å lite pepp på att ta cykeln i styret och he mig upp i sadeln igen. Snön lyser ju med sin frånvaro, så det är väl bara att inse att jag får tjå mig med skidandet. Var och när vill fölket cykla?

Umeå-tråden
snobbo skrev:
> Onsdag ser ut att bjuda på fint väder och jag
> är ledig. Nån som är sugen på en tur vid
> 10-tiden nån gång. Grössjön eller Hamptjärn
> kanske...

Du är inte ledig nån dag senare i veckan också? Jag har en nyservad dämpare på ingång om en dag eller två :) Och är snart i form för att cykla på riktigt igen.

Umeå-tråden
Slänger in handsken t.o.m måndag då jag ska hem dit solen alltid skiner - Fagersta! (Alt. slogan - "Här får du livstid) Sen är jag på. Kör hårt!

Umeå-tråden
Ja! Hamptjärn blir ju ypperligt! Då kan vi ta gula leden tillbaka också. Jag vill se Marran hoppa över stenarna där. Förhoppningsvis hittar jag hela vägen tillbaka, annars hamnar vi vilse och det är ju ganska kul det med. Tid?

Umeå-tråden
Cykling, härligt! Låter som en bra plan. Kan tänka mig tidigare också men antar att ni andra har jobb o.d?
Brukar ni ses vid infotavlan vid I20? Tror jag kommer cykla igenom I20-skogen dit isf.

Umeå-tråden
Hm, upptinade hamptjärnsspångar och stenhällar kan ju va intressant nanting... Om det börjar regna tror jag att jag håller i hatten. Har en förkylning jag inte vill förvärra, men i utgångsläget är jag game. Jag behöver jobba lite så jag är jätteglad om vi kan köra sju.

Umeå-tråden
quid skrev:
> snobbo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Onsdag ser ut att bjuda på fint väder och jag
> > är ledig. Nån som är sugen på en tur vid
> > 10-tiden nån gång. Grössjön eller
> Hamptjärn
> > kanske...
>
> Du är inte ledig nån dag senare i veckan också?
> Jag har en nyservad dämpare på ingång om en dag
> eller två :) Och är snart i form för att cykla
> på riktigt igen.

(Trodde jag svarade i går men tydligen inte).

Kul att höra att du är på G igen, du är saknad i skogen! Tyvärr kan jag inte senare i veckan, nästa vecka torsdag är nästa "lucka".

Umeå-tråden
Det funkar fint med 19! jag kör nog oavsett väder så om ni lämnar in får ni gärna skriva så tidigt som möjligt, isf kör jag en liten teknikrunda på gammlia istället :)
Quid: gött att gaffeln anländer snart! Hur går de me sprickan?

Umeå-tråden
Kör försiktigt idag är ett hett tips! Det var vansinnigt halt ute, i alla fall runt nydala med omnejd. I djup, blöt skog var det helt okej men grusvägen runt skön var bitvis laminerad med is vilket jag bittert erfor. Även torrare, packade skogsstigar var rejält isiga bitvis!

Umeå-tråden
Eeeh, ok bra info. Jag är fortfarande peppad på att få komma ut i skogen, men det slår mig att det har varit sjukt blött på vägen till Hampis. Osäkert om det har torkat upp, det kan vara bäckvarning bitvis om det var som det var för typ en månad sen. Jag velar lite om Hamptjärn är bästa alternativet idag med andra ord. Många hala stenar finns det på den vägen.

Sorry att jag skriver så sent Cissi! Har varit på kurs hela dagen och haft begränsad tid att kolla internätet. Jag kan tänka mig att harva runt på cykel på Gamlia också. Eller bara springa SM-spåret :).

Vad säger ni?

Tillbaka
Topp