Umeå-tråden

Umeå-tråden
Vi kan ta Ralf ut, snabbt och smidigt. Upp och ner ett par ggr på Hässningeberget och så ligger ju Vedkastarbacken inom räckhåll också (sista nerförbacken innan man rullar ut från travskogen) Fast vill du hellre köra gammlia kan jag hänga på det också

Umeå-tråden
Alltså...det är ju nästan sol ute så jag tänkte slå följe om det går för sig!? Dock högst osäker på vad/vem Ralf är. Min gissning går på minibussen. Har ni då tänkt ta denna ut?

Umeå-tråden
Kl 11 imorrn då quid? Ses på ÅC istället?

Tragisk med dämparen, min hade de inte heller lyckats laga, DT bjusar dock på utbytes som du vet så du lider mer än mig :(

Umeå-tråden
snobbo skrev:
-------------------------------------------------------
> Kl 11 imorrn då quid? Ses på ÅC istället?
>
> Tragisk med dämparen, min hade de inte heller
> lyckats laga, DT bjusar dock på utbytes som du
> vet så du lider mer än mig :(

ÅC funkar också. Ses där vid 11.

Umeå-tråden
På lördag får vi finbesök av *micke* från Piteå, jag tänkte fira det med en ordentlig tur i Tavelsjö, inklusive grillning och antagligen blöta fötter. Häng på!

Umeå-tråden
Jag och Grusove gjorde ett lamt försök att filma lite förra helgen för att försöka spotta tekniska brister, här är resultatet, komplett med vindbrus och allt

Umeå-tråden
Yr spår att vintern kommer i mitten av nästa vecka, först med snö och några dagar senare tvåsiffriga minusgrader. Det kan alltså bli årssista på barmark om man tar sig ut i början av veckan. Någon intresserad? Jag är flexibel gällande tid och plats.

Umeå-tråden
Jag vill också cykla lite i Gammlia innan snön lägger sig. Tänkte mig en tur tisdag förmiddag, start vid 10-halv 11 (något flexibel). Sällskap, någon?

Umeå-tråden
Fint längs Tavelsjöleden och vid Hampis nu. Surhålen är inte helt genomfrysta, men det är bra grepp på spänger och hällar.
IMG_20121129_114905.jpg

Umeå-tråden
Kan upplysa om att det gick utmärkt att cykla i Gammliaskogen igår. För det första ligger det inte särskilt mycket snö i skogen och för det andra är det inte särskilt halt. Idag snöar det ju, men hittills verkar det inte ha kommit så mycket.

Umeå-tråden
Någon som har testat Stadsliden eller stigarna i skogen mellan Nydalasjön och Kolbäcksvägen? Det brukar ju vara ganska bra upptrampat där. Jag provade Tavelsjöleden i söndags; i början var det upptrampat och fint, men sedan blev det ganska mycket misär så jag vände strax efter bron över E12:an. (Bara för att vara tydlig så förstörde jag inga möjligheter till skidåkande, det är lite för lite snö och för mycket fotspår för det.)
IMG_1100.jpg

Umeå-tråden
Till alla där ute min cykel har blivit stulen så håll utkik efter en:
"Scott Scale 29 Comp" med Race King RS däck.
Helsvarta fälgar utan dekaler tubless konverterad.
Deore 2-fingers skivbromsar, Tektro bromsskivor 180mm fram och 160mm bak.
Scott flaskhållare i röd/vitt.
Svarta lindade LITE Lock-on handtag.
Polar pulsklocks hållare.
Helsvart framdämpare med Holmön fastkörers dekal på höger ben och Team Sportia dekal mitt fram på.
Shimanos M540 pedaler "silver".
Fast strippat skydd på bak gaffeln för att förhindra ram skador vid skogs körning.

Sprid detta vidare så att så många som möjligt kan hjälpa till att stoppa tjuven.
Vid tips kontakta mig på kitt@null.net

//David

Original Tråd: http://happymtb.org/forum/read.php/1/2018790

Bilagor

• scale 29 compjpg.jpg
    scale 29 compjpg.jpg
    145.6 KB · Besök: 65
Umeå-tråden
Jag körde på Gammlia idag, det är trögtrampat. Snön är rätt halkig mot underliggande lager, så man glider runt en del och ska man cykla uppförs bör man i alla fall ha sadel, och ett bra rundtramp.

Umeå-tråden
Ok, tack! Låter som när jag var ut i söndags, och det är inget favoritunderlag. Möjligtvis bra pannbensträning. Å andra sidan blir det inga fina stigar om inte någon kör upp dem, så det blir kanske en tur ikväll ändå.

Umeå-tråden
Provade Stadsliden tidigare idag, vinterstigarna är helt ok nu. Borta vid Sandbacka var det ganska mjölig snö och dålig bärighet, men i övrigt (av det jag körde) var det riktigt snabbt och fint.

Umeå-tråden
Jaså är du här och smyger runt i skogarna JojjeM, trevligt!

Jag kör på Gammlia nu, det är helt ok men folk har trampat igenom skoterspåret rätt djupt på sina ställen, så det kan dunka på rätt bra i hojen om man inte är lätt på fötterna. Någon som hittat en längre sammanhängande slinga som är cyklingsbar?

Umeå-tråden
Ingen slinga, men jag kan informera om att skoterlederna håller att cykla på nu. Startade vid Alvik (leden går precis i bortre kanten av flygplatsstängslet) och cyklade till Skravelsjö. En blå himmel var allt som saknades.
IMG_1215.jpg

Umeå-tråden
Stigstatus:

Vid Nydalasjön märks det att de flesta studenterna inte har kommit tillbaka. Dåligt med upptrampade stigar längsmed västa sidan. Stigen över Kolbäcken vid sjöns utlopp är tillräckligt upptrampad för att vara cyklingsbar.
P1060002.JPG

Bäcken såg så fin ut att jag funderade på att cykla på den men det knakade oroväckande mycket när jag stampade på isen.
P1060003.JPG

Från Carlslid går det skoterspår mellan Carlshem och Tomtebo mot Grössjön. Lite mjuka men cyklingsbara. Se bara upp så det inte blir ett skidspår. Ut på myren vid bortre Tomtebo var det mjukt men det var även bara spikraka skoterspår så jag cyklade inte längre.
Hittade även ett spår vid Carlshöjdsskolan som var väldigt knöligt och snabbt blev skidspår. Inte att rekommendera men det blev en bild.
P1060009.JPG

Tillbaka
Topp