Umeå-tråden
Tjena! Nu sitter 36klingan på cykeln. Fi faaan vilket galet mek, går knappt att förklara via happy men.. Kedjan hoppade för att kedjestyrarens (inkl. bashguard) rulltrissor låg för långt ifrån kedjan. Efter lite borrande i bashguarden fick jag ner rulltrissorna men kedjan hoppade på samma ställe på klingan om, och om, och om igen då jag tryckte på på tyngre växlar. Stabiliserade bashguarden med ett stag från en skruv i ramen som egentligen ska fästa fast framväxeln (!). Fick gänga upp staget och meka med en massa lägen för att få det att fungera.
I alla fall så sitter nu 36klingan där, kedjan har inte hoppat än (peppar peppar), och utväxlingen på 36 - 34/11 fungerar klockrent.
Det blev även bestämt att det blir 8 dagar i åre i sommar med cykeln, jag måste dock få tag i en kraftigare framgaffel tills dess (läs: RS pike 426) till rätt pris.
I alla fall så sitter nu 36klingan där, kedjan har inte hoppat än (peppar peppar), och utväxlingen på 36 - 34/11 fungerar klockrent.
Det blev även bestämt att det blir 8 dagar i åre i sommar med cykeln, jag måste dock få tag i en kraftigare framgaffel tills dess (läs: RS pike 426) till rätt pris.