Unik fixie stulen i Umeå

r0bert

Ny medlem
Unik fixie stulen i Umeå
IMG_2136.JPG ht=544

Den var låst med vajerlås när den stals 14/1 någon gång mellan 18:20 och 22:00 på Medicinarstråket i Ålidhem, nära cykelbron mot Ålidhems kyrka.

Ram: Look Mi90 Carbon/alu, Inga loggor förutom en där det står Easton, Ramen är tejpad med svart tejp, Framgaffel Ritchey Logic

Baknav Surly fixie/ss, Framnav American Classic radialekrat, handbyggt med fälgar Mavic disc.

Det som skiljer från bilderna är att däcken nu är dubbdäck Nokian Extreme 294 och den har riser styre, samt lysen och svarta skärmar.

Jag är desperat och ilsken för jag har lagt ner så mycket tid på att bygga den och jag blev så nöjd. Den är min perfekta stadscykel.

Tacksam för alla tips!

IMG_2143.JPG ht=725

Unik fixie stulen i Umeå
Shit vad trist. Jag ska hålla utkik i stan.
(vet inte om du kommer ihåg men jag gav dig en komplimang för hojen utanför McD vid MVG i somras. Jag på svart heldämpad MTB. Jag känner garanterat igen den).

/Johan

Unik fixie stulen i Umeå
fyyyyfan, hoppas den som snott den inte inser att den förmodligen är osäljbar och dumpar den på något tråkigt ställe.
hoppas någon ser den, den är ju minst sagt annorlunda.
låste senast idag min fixie vid skolan med kominationsvajerlås (de vettiga är upptagna).. kanske bäst att skaffa ett till bygellås.

Unik fixie stulen i Umeå
Jojje: Jo jag kommer ihåg det... sjysst att du också hjälper till att hålla utkik efter den. Jag har svårt att tro att någon kommer att i längden kunna cykla omkring på den i den här stan.

I morgon ska jag runt och leta. Förhoppningsvis ligger den nån stans i Ålidhem. Tror knappast att en vanlig cykeltjuv uppskattar en fixie.

Unik fixie stulen i Umeå
Håller ögonen öppna kring Nydalabadet/ Mariehemsvägen.. Inte ovanliga slaktplatser!

Edit: Det gick inte att följa däckmönstret? Eller var den borttransporterad på annat sätt?
Störande! Blivit av med fem cyklar själv sedan jag flyttade till M-hem, för är det sju år sedan. Flera av dem inom loppet av ett år! Samtliga upprenoverade gamlingar.
Nu tas cyklarna in i lägenheten, eller parkeras för kortare stund mitt bland många andra.. aldrig ensamma i blickfånget.

Senast redigerad av en moderator:
Unik fixie stulen i Umeå
Lider med dig, fick min fixie(dock inte alls lika seriös och snygg) snodd i sommras. Fast jag bor i Malmö, så långt orkar nog inte din tjuv cykla...

Nästa projekt kommer att ha en IED inbyggd i sig, sprängdeg i rören och en mobiltelefon, sen skickar man ett SMS, PANG!

Unik fixie stulen i Umeå
tråkigt på en sån fin cykel. jag råkade ut för samma sak i göteborg i sommras, men den dök upp efter en vecka med en pundare bredvid som ledde den.
Hoppas du hittar den.
Nils

Unik fixie stulen i Umeå
Hej på er, jag har varit runt och letat på Ålidhem, universitetet samt ner på stan utan resultat. Ska höra med polisen också.

Angående sjukhuset så är akuten min arbetsplats, men inga ledtrådar därifrån.

Jag har mekat en stund med en risig mtb så jag har ett fortskaffningsmedel, men inte är det roligt... Det skrapar och väsnas, och när vädret är runt nollan fryser skiten ihop. Dessutom är den ful. Jag saknar min cykel. Det var bara att trampa och styra. Ljudlöst. Inget krångel.

Unik fixie stulen i Umeå
Gud va tråkigt!
Kul att det finns fler fixies här i umeå :P

Dock cyklar jag inte så mycket sähår års, och ska resa iväg nu så jag kommer inte se den iaf :(

Hoppas det löser sig!

Unik fixie stulen i Umeå
Hoppas verkligen att det stämmer. Starkt jobbat Herbivora! Det blir mycket god karma.

Hittade du den bara eller var det någon U-lock justice inblandad?

Unik fixie stulen i Umeå
Gåsen skrev:
-------------------------------------------------------
> Om cykeln vore min skulle jag ge upphittaren ett
> stort lass kel och smekningar... euforiskt
> manlove.

"euroforiskt manlove" kanske inte är allas melodi men det låter fint! Bärs o ryggdunk kanske funkar?

Unik fixie stulen i Umeå
geGåsen skrev:
> Om cykeln vore min skulle jag ge upphittaren ett
> stort lass kel och smekningar... euforiskt
> manlove.

"euroforiskt manlove" kanske inte är allas melodi men det låter fint! Bärs o ryggdunk kanske funkar, eller är det samma sak egentligen?

Unik fixie stulen i Umeå
Atlas_sthlm skrev:
> geGåsen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Om cykeln vore min skulle jag ge upphittaren
> ett
> > stort lass kel och smekningar... euforiskt
> > manlove.
>
>
> "euroforiskt manlove" kanske inte är allas melodi
> men det låter fint! Bärs o ryggdunk kanske
> funkar, eller är det samma sak egentligen?

Okej, det kanske inte är allas melodi men nog fan är det här ett ypperligt tillfälle att prova :)

Unik fixie stulen i Umeå
Skitkul om den kom till rätta igen, alltid roligt med solskenshistorier i det annars kompakta cykelstöldsmörkret.

Fantastiskt snygg och rå hojpa måste jag säga. Får man fråga vad för ram den är byggd på?

Unik fixie stulen i Umeå
Sharecroppin' skrev:
> Skitkul om den kom till rätta igen, alltid roligt
> med solskenshistorier i det annars kompakta
> cykelstöldsmörkret.
>
> Fantastiskt snygg och rå hojpa måste jag säga.
> Får man fråga vad för ram den är byggd på?

Läsa första inlägget kanske?

Unik fixie stulen i Umeå
Den är tillbaka!!!

Herbovora hade tagit hand om min fixie och nu stod den i hallen hemma hos honom. Han hittade den bara något kvarter ifrån platsen där den stals och tog upp den till sin lägenhet. Den stod lutad mot ett soprum lite avsides, var fortfarande låst och det enda som försvunnit var framlyset. Jag hade själv missat att gå förbi där då jag letade.

Det är så gött att ha den tillbaka, och att veta att ett sånt här nätverk faktiskt fungerar så bra när man verkligen behöver det. Att det finns ärliga människor som orkar att bry sig. Det är värt hur mycket som helst.

Tack till Herbivora, och alla som engagerat sig. På hemvägen svävade jag och min cykel en halvmeter över marken. Jag är lycklig.

Tillbaka
Topp