Unmapping Hestra 2026

• Trådstartare Trådstartare NLC
  • Start datum Start datum
Unmapping Hestra 2026
Jag är riktigt sugen men har inte lyckats få ihop logistiken att ta mig till start… än…

Spanar tåg men lite osäker på hur lätt det är i praktiken att få med en hel cykel.

Unmapping Hestra 2026
Nu beror det lite på var man börjar resan men jag har åkt från Lund C till Alvesta (Ø-råg), sen Krösatåget till Värnamo och cyklat till Hestra men funderar i år på att åka via Halmstad till Reftele och cykla därifrån.

Bor man på västkusten tänker jag att det annars kan vara smidigt att ta bilen till Hestra, parkera den där och sen efter målgång cykla till Trelleborg för att därifrån ta en tåg/cykel-kombo likt ovan för att hämta bilen.

SJ-tågen kräver väl fortfarande cykel i väska…

Unmapping Hestra 2026
Nu beror det lite på var man börjar resan men jag har åkt från Lund C till Alvesta (Ø-råg), sen Krösatåget till Värnamo och cyklat till Hestra men funderar i år på att åka via Halmstad till Reftele och cykla därifrån.

Bor man på västkusten tänker jag att det annars kan vara smidigt att ta bilen till Hestra, parkera den där och sen efter målgång cykla till Trelleborg för att därifrån ta en tåg/cykel-kombo likt ovan för att hämta bilen.

SJ:s regler säger väska men om man är lite tuff struntar man i det och klär istället in cykeln i två sopsäckar a 120 liter + en säck per hjul. Samtidigt som man enligt mig tar tillräckligt mycket ansvar för medpassagerarna. Jag har tagit mig runt på det viset för att reka sedan 2020 och har sluppit kommentarer från tågpersonal fram till i torsdags! (Reglerna är snällt sagt korkade men vi ska kanske inte resonera kring det nu.).

Men, vi har tänkt lite extra på logistiken i år! Vi kör ner mjuka väskor till mål.

/Peter

Unmapping Hestra 2026

Tack, det där var mycket värdefull information! Öresundståg + Krösatåg skulle kunna fungera för mig, så nu är registrering gjord :)

Unmapping Hestra 2026
Härligt!
IMG_0932.webp

Unmapping Hestra 2026
BTW - pga / tack vare den arla starttiden har jag bokat ett 2-bäddsrum på Hestra Guesthouse. Medtag egna sängkläder & handduk.

Tillbaka
Topp