Unmapping Sweden 2025

Unmapping Sweden 2025
Jag har någongång blött ned tröjan i iskallt vatten, sen tagit på den igen, då håller man sig sval en stund. När jag cyklat i ett svinvarmt europa.

Unmapping Sweden 2025
Verkar som att "stopped time" inte stämmer så väl. De flesta sov några timmar på CP1 verkar det som och Christian kom iväg först, Jonas tappade lite men har sovit mer...spännande att följa. "Race flow" grafen verkar vara mer överensstämmande med verkligheten.

Unmapping Sweden 2025
”Trevlig” klättring efter Lycksele, så pass att jag gjorde en nsvigwringsmiss och fick lite extra innan jag vände om.

Nu lyssnar jag på Johan Floderius sommarprat och får lära mig om persisk antologi ”En skatt är ditt lidande, din olycka dess gruva ” och att man ska söka mening och syfte i det som ger oss lidande. Känns passande.

IMG_1206.webp

Unmapping Sweden 2025
Jag minns fortfarande (hur kan man glömma) när en grupp medelålders herrar på ST2021 rullade in på rastplatsen Pite Älv i hettan och kastade av sig cykelkläderna framför de tyska uppställda husbilarna och rusade ner näck i Älven för svalka någon minut. Sedan lika snabbt upp igen, på med kläder och rulla iväg. Tyskarna undrade nog vad som just hände 😂
Det lustiga är att sånt är fullständigt normalt...klart man ska svalka sig.

Unmapping Sweden 2025
Jag cyklade hem från Dalarna 2012 samtidigt som @Tobbe Arnesson scoutstuga höll på att flyta bort. Förutom kallsupar och att jag var tvungen att hålla mig i rörelse för att inte frysa var det rätt okej. Då föll det runt 100mm under dygnet, tror jag.

Om det åskar mycket är det ju en annan femma.

Unmapping Sweden 2025
Jonas Fajers dot har inte rapporterat på 3 timmar och befann sig då i Sollefteå nära tågstationen. Där finns även hotell och ölhak. Hoppas allt går bra!

Unmapping Sweden 2025
Hehe ja då blir det nog aktion, svårt att sälja in till tjej och barn bara 😂

Men CP är det bara foto eller stämplar dem någonstans? Någon som vet?
Alla CP utom i Hestra är rena mellantider som registreras genom passage inom ett närområde. I Hestra måste cyklisterna kliva in i Hestra Guesthouse och signera en namnlista. Det finns även lite mat där samt dusch och en cykeltvätt. (Om man är noga med cykelhygienen.)

Senast ändrad:
Unmapping Sweden 2025
Så här dags talar en del för att Christian är på väg till en stuga i Ljusdal. Samtidigt talar en del för att han istället stannar till kort i skogen innan Ljusdal. Det är ändå fem backiga grusmil dit.

Om Christian når Ljusdal innan Alexander lättar från stugan i Stöde, där han har varit några timmar, har han ett tillfälligt försprång på 12 mil. Hur kommer måndagen att inledas?

Unmapping Sweden 2025
Nu vet vi mer.. redan. Alexander har precis lämnat Stöde och Christian har varit stilla i en dryg halvtimme... jag borde ha kastat ett öga på fmc innan jag klickade iväg inlägget nyss.

Unmapping Sweden 2025
Kan meddela att just nu så bjuder Hälsingland, där ledarduon befinner sig, på soligt väder med lite höga slöjmoln, väldigt lätt vind och ca 24°C. Finns risk för åskskurar vad det lider. Men just nu är det propagandaväder. Lite längre söderut kan jag tänka mig att gårdagens myckna regnande inte har haft någon positiv inverkan på grusvägarna, men det värsta regnstråket passerade söder om Edsbyn dit ledarduon väntas först senare under dagen.

Unmapping Sweden 2025
Söder om Leksand regnar det på rätt rejält, men grusvägarna dom ska ta sig an här är av det mer välunderhållna och vältrafikerade slaget så det gör nog inte så mycket för framkomligheten.

Unmapping Sweden 2025
Kan meddela att just nu så bjuder Hälsingland, där ledarduon befinner sig, på soligt väder med lite höga slöjmoln, väldigt lätt vind och ca 24°C. Finns risk för åskskurar vad det lider. Men just nu är det propagandaväder. Lite längre söderut kan jag tänka mig att gårdagens myckna regnande inte har haft någon positiv inverkan på grusvägarna, men det värsta regnstråket passerade söder om Edsbyn dit ledarduon väntas först senare under dagen.
Kan meddela att ett par mil söder om Bollnäs (där jag gissar du befinner dig) så kom det 38mm på 2-3 timmar under eftermiddagen igår. Det var ett väldigt smalt stråk men gick ju vidare bortåt Siljan. Dagens skurstråk ser hittills ut att ligga längre söderut, typ Uppsala/Gävle.

Unmapping Sweden 2025
Den röda vägen där efter Rättvik kommer troligen att vara sämst.
IMG_0555.webp

Med början precis efter ”1410-märket” är det en backe upp mot Söder Bergsäng som kan vara en liten utmaning efter regn.
Den gröna vägen upp mot Norr Lindberg skall ha diken som bör hålla undan mycket vatten.

Vid 1415-märket på bilden rinner det en bäck som just nu högst troligt mer är en flod.
IMG_0556.webp

Unmapping Sweden 2025
Den röda vägen där efter Rättvik kommer troligen att vara sämst.
Visa bilaga 780253
Med början precis efter ”1410-märket” är det en backe upp mot Söder Bergsäng som kan vara en liten utmaning efter regn.
Den gröna vägen upp mot Norr Lindberg skall ha diken som bör hålla undan mycket vatten.

Vid 1415-märket på bilden rinner det en bäck som just nu högst troligt mer är en flod.
Visa bilaga 780254
Det måste vara fyra år sedan vid det här laget som jag cyklade denna bit. Jag är med på vad du beskriver. Man korsar även en avvecklad crossbana senare. Den borde ju kunna vara en aning seg. Eller?

Unmapping Sweden 2025
Det måste vara fyra år sedan vid det här laget som jag cyklade denna bit. Jag är med på vad du beskriver. Man korsar även en avvecklad crossbana senare. Den borde ju kunna vara en aning seg. Eller?
Ja, efter bäcken kommer man in på crossbanan. Frågan är om sanden binds lite bättre i och med regnet.

Unmapping Sweden 2025
Ja, efter bäcken kommer man in på crossbanan. Frågan är om sanden binds lite bättre i och med regnet.
Så kanske det blir. Vi får hoppas det. Det är ingen lång sträcka i och för sig. Lerigt och svårt lär det i alla fall vara i ca en kilometer på fältet alldeles norr om Dala-Floda. För att inte nämna den gamla banvallen söder om Björbo.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp