Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det lustiga är att sånt är fullständigt normalt...klart man ska svalka sig.Jag minns fortfarande (hur kan man glömma) när en grupp medelålders herrar på ST2021 rullade in på rastplatsen Pite Älv i hettan och kastade av sig cykelkläderna framför de tyska uppställda husbilarna och rusade ner näck i Älven för svalka någon minut. Sedan lika snabbt upp igen, på med kläder och rulla iväg. Tyskarna undrade nog vad som just hände![]()
Hehe ja då blir det nog aktion, svårt att sälja in till tjej och barn baraEller sätt dig i vattenskåpet på macken framåt småtimmarna, det är ju inte omöjligt att en randonneur kan dras dit då.
Alla CP utom i Hestra är rena mellantider som registreras genom passage inom ett närområde. I Hestra måste cyklisterna kliva in i Hestra Guesthouse och signera en namnlista. Det finns även lite mat där samt dusch och en cykeltvätt. (Om man är noga med cykelhygienen.)Hehe ja då blir det nog aktion, svårt att sälja in till tjej och barn bara
Men CP är det bara foto eller stämplar dem någonstans? Någon som vet?
Jonas bröt i Sollefteå. Motivationen tröt dessvärre. Han såg ändå till att ta sig upp till toppen av Hallstaberget först, det tillfället ville han inte missa.Jonas Fajers dot har inte rapporterat på 3 timmar och befann sig då i Sollefteå nära tågstationen. Där finns även hotell och ölhak. Hoppas allt går bra!
Det händer som tur är för många att motivationen kommer tillbaka och det sägs att man ska sova på saken. Anledningen till att suget saknas påverkar rimligen vad man kommer fram till till.Ah, utan motivation är det onödigt att harva på
Om det skulle råka vara fullt i vattenskåpet kan jag tipsa om att det finns en fin bänk vid vårdcentralen/äldreboendet.Eller sätt dig i vattenskåpet på macken framåt småtimmarna, det är ju inte omöjligt att en randonneur kan dras dit då.
Alexander verkar ha gått om i höjd med Ljusdal. Ser ut som att det bara skiljer en km eller tvåJa jäklar, såg ut som att Alexander var på väg ikapp men chripers verkar ha tagit sig iväg med ca 2km tillgodo.
Kan meddela att ett par mil söder om Bollnäs (där jag gissar du befinner dig) så kom det 38mm på 2-3 timmar under eftermiddagen igår. Det var ett väldigt smalt stråk men gick ju vidare bortåt Siljan. Dagens skurstråk ser hittills ut att ligga längre söderut, typ Uppsala/Gävle.Kan meddela att just nu så bjuder Hälsingland, där ledarduon befinner sig, på soligt väder med lite höga slöjmoln, väldigt lätt vind och ca 24°C. Finns risk för åskskurar vad det lider. Men just nu är det propagandaväder. Lite längre söderut kan jag tänka mig att gårdagens myckna regnande inte har haft någon positiv inverkan på grusvägarna, men det värsta regnstråket passerade söder om Edsbyn dit ledarduon väntas först senare under dagen.
Det regnar kraftigt och åskar en del i Rättvikstrakten nu, men kollar man på regnradar ser det ut att ha dragit bort efter ~13:00Söder om Leksand regnar det på rätt rejält
???Rolig fakta: de två i täten har precis passerat sjön där Kaj simmade ur bild för en herrans massa år sedan.
Det måste vara fyra år sedan vid det här laget som jag cyklade denna bit. Jag är med på vad du beskriver. Man korsar även en avvecklad crossbana senare. Den borde ju kunna vara en aning seg. Eller?Den röda vägen där efter Rättvik kommer troligen att vara sämst.
Visa bilaga 780253
Med början precis efter ”1410-märket” är det en backe upp mot Söder Bergsäng som kan vara en liten utmaning efter regn.
Den gröna vägen upp mot Norr Lindberg skall ha diken som bör hålla undan mycket vatten.
Vid 1415-märket på bilden rinner det en bäck som just nu högst troligt mer är en flod.
Visa bilaga 780254
Lite bakgrund: https://www.tv4.se/artikel/6eEIJmJP...-ur-bild-och-blev-monument-lika-kul-nu-som-da
Tack för snabbkursen i modern tv-historia... :-).Lite bakgrund: https://www.tv4.se/artikel/6eEIJmJP...-ur-bild-och-blev-monument-lika-kul-nu-som-da
Jag minns det som igår.
Ja, efter bäcken kommer man in på crossbanan. Frågan är om sanden binds lite bättre i och med regnet.Det måste vara fyra år sedan vid det här laget som jag cyklade denna bit. Jag är med på vad du beskriver. Man korsar även en avvecklad crossbana senare. Den borde ju kunna vara en aning seg. Eller?
Så kanske det blir. Vi får hoppas det. Det är ingen lång sträcka i och för sig. Lerigt och svårt lär det i alla fall vara i ca en kilometer på fältet alldeles norr om Dala-Floda. För att inte nämna den gamla banvallen söder om Björbo.Ja, efter bäcken kommer man in på crossbanan. Frågan är om sanden binds lite bättre i och med regnet.
Snälla, ingen politik i den här tråden.Fränt med högerstyrd bil.