Uppgradera eller köpa nytt

Fortochfult

Ny medlem
Ärade forat!

Nu är den här, klådan... Höstklådan... Reaklådan...
Jag har en Cube ltd PRO. (Specs enl http://www.fahrrad.de/fahrraeder/mountainbikes/cube-ltd-pro-white-metal-blue/221798.html)
Okynneskör lite stig och fjäll och kanske nått lopp ibland. Körde CV90 på 3.23 från led 26 (med glappande bakhjullager från oxberg) och sugen på att bättra mig till nästa år.
Träna mer? Uppgradera hojen och i såfall vad? Best Bang for buck. Eller ska jag helt enkel köpa nytt och sälja skräpet i garaget.

Helt klart måste du köpa nytt, det är väl en 26:a - går det ens att cykla på en sådan 2014???
Dessutom bara 27 växlar och om du har original däck med Performance gummit kan jag bara beklaga.
Du får nästan tacka din lyckliga stjärna att du ens kom ur startfållan på CV!!! ;) :D

Skämt åsido: Det känns inte som det finns nåt självklart givet att uppgradera, mer om du vill testa en annan typ av cykel (29 eller en FS kanske)

Jag visste det!!! Jag har alltså forats välsignelse att spendera hushållskassan på en 29:a. Det skrivs upp argumentlistan inför familjerådet!

Om min önskan nu (mot förmodan då) skulle avslås så kvarstår frågan om jag ska göra en mindre investering och i så fall vad. Hjul? Växelreglage?

Nya hjul och däck är ju det som kommer märkas mest. Kolla winstanleys och deras utbud av Hope hoops. Ett par ZTR crest med hope pro 2 evo nav borde landa på strax under 3 tusen och det är riktigt bra. Om du fortfarande kör med performance gummi på däcken så investera lite i ett par med evolution istället kanske? Då kommer du märka skillnad i både rull/vikt och grepp.

Tillbaka
Topp