DanielLikesToBike
Aktiv medlem
Uppgradera från Sram Guide R till ?
Hej, jag tycker bromsarna som kom på min Slash 8 är ganska kassa. Jag har luftat och bytt belägg och justerat så gott jag kan men de biter inte alls. Jag kan knappt låsa varken fram eller bakhjul hur mycket jag än trycker på handtaget.
Eftersom jag provat det mesta funderar jag på om det är en uppgradering som gäller och då verkar det klara valet att fortsätta med Sram (efter som jag har luftningsverktyg etc för märket) och gå på Code RSC. Så jag undrar
1. Är det vettigt?
2. Ska jag kolla på någon annan Sram broms?
3.behöver jag byta överhuvudtaget, har jag missat något öppenbart vid justeringen?
4. kan jag komma undan med att bara byta handtag eller någon annan del än hela kittet?
Vad tycker du?
Tack!
Eftersom jag provat det mesta funderar jag på om det är en uppgradering som gäller och då verkar det klara valet att fortsätta med Sram (efter som jag har luftningsverktyg etc för märket) och gå på Code RSC. Så jag undrar
1. Är det vettigt?
2. Ska jag kolla på någon annan Sram broms?
3.behöver jag byta överhuvudtaget, har jag missat något öppenbart vid justeringen?
4. kan jag komma undan med att bara byta handtag eller någon annan del än hela kittet?
Vad tycker du?
Tack!