Uppgradera från Sram GX?

pertan

Medlem
Uppgradera från Sram GX?
Vad i systemet kan man byta för krispigare växling? På Shimano kan man byta växelteglage, gäller samma för Sram? Dvs kan jag gå upp någon eller några nivåer på växelreglage och få tightare/snabbare/ växlingar? Eller är Sram uppbyggt på annat sätt?
Pär

Uppgradera från Sram GX?
Byt till XX1, är det XC så tycker jag twist/gripshift är överlägset.

Eller axs då såklart, klart bästa jag kört med. Men då åker du på bakväxel med.

Uppgradera från Sram GX?
Jag bytte från NX till X01 och även om det var märkbart så var det inte halleluja vilken förbättring. Steget från GX lär vara mindre. Jag känner större skillnad när jag sätter mig på min andra cykel med SLX, den är helt klart krispigare.

Med det sagt var jag rätt nöjd med NX, tog bara chansen när ett X01 dök upp till bra pris på K&S. Hoppas på lite bättre hållbarhet över tid.

Uppgradera från Sram GX?
du kan börja med att köpa stabila vajerhöljen, och se till att de är smorda med något köldtåligt, t ex helsyntet motorolja.

om man gör så är min upplevelse att även enkla växelsystem duger mer än gott.

Uppgradera från Sram GX?
Jag har bytt bakväxel och kassett från GX till XX1 med en ganska stor skillnad i krispighet.
reglaget är det samma innanmäte i i GX, X01 och XX1. så för känslans skull gör det ingen skillnad att byta reglage.

Skillnaden tycker jag är såpass stor att jag inte kommer köpa någon GX grupp igen.

Sen om man väljer X01 eller XX1 ska inte göra någon skillnad mer än vikt.

Tillbaka
Topp