Uppgradering [ Diamondback V-Link 1.0 ]
Hej flickor och pojkar. Och några män.
Som jag skrev i en annan tråd så funderar jag på att köpa nytt eller uppgradera min nuvarande hoj.
Uppgradering då.. Första som kommer i åtanke då är ju den helt kaputta delen, framgaffeln.
Just nu sitter det på en Roxk Shox från 90-nånting med elasto element.
Jag vet, sexigt värre, hursomhelst så bröt en av dem nästan nyckelbenet av mig för ett tag sen, med andra ord vill jag ha en ny modern gas/olje dämpad gaffel.
Nå, vad jag undrar över är ju hur mycket en gaffel med längre slagländ skulle påverka cykeln?
Andra delen är då bakdämparen, samma sak där som framtill.
Antar att om jag ökar slagländen lika mycket fram som bak så ska det inte påverka geometrin nämnvärt?
Nu pratar vi bara om 3-4 cm.
påtal om det, har ni några rekomendationer på gafflar i längderna 100-120mm?
Som jag skrev i en annan tråd så funderar jag på att köpa nytt eller uppgradera min nuvarande hoj.
Uppgradering då.. Första som kommer i åtanke då är ju den helt kaputta delen, framgaffeln.
Just nu sitter det på en Roxk Shox från 90-nånting med elasto element.
Jag vet, sexigt värre, hursomhelst så bröt en av dem nästan nyckelbenet av mig för ett tag sen, med andra ord vill jag ha en ny modern gas/olje dämpad gaffel.
Nå, vad jag undrar över är ju hur mycket en gaffel med längre slagländ skulle påverka cykeln?
Andra delen är då bakdämparen, samma sak där som framtill.
Antar att om jag ökar slagländen lika mycket fram som bak så ska det inte påverka geometrin nämnvärt?
Nu pratar vi bara om 3-4 cm.
påtal om det, har ni några rekomendationer på gafflar i längderna 100-120mm?