Bifogar en text jag skickat till en anna happyit, kanske är till hjälp för nån?
”
Fast chargerkit ger dig nya inälvor och 24clik hsc/lsc och är vad jag har i min, köpt genom Rbs men finns även genom tftuned. Ca3200
Avalache har en openbath dämpar som dom shimsar efter dina önskemål. En väldigt poppis trimning om man läser usaforum. Finns genom Tftunned. Ca 4000
Andreani flowpiston kit är lite nya pryttlar i befintlig charger, är typ en omshimsning efter dina önskemål (men då måste man ju kunna förklara vad som är fel och vad som känns bra) En väldigt poppis grej enligt Rbs kanske främst för det är utvecklat i sammarbete med Ö och att dom som har det vet vad dom vill ha? Jag kan inte sätta fingret på det så iaf?. Finns genom Rbs ca2500
Jag är löjligt nöjd med mitt Fast kit, känner verkligen att det ändras när man rattar på grejerna, snygg finnish och dom verkar veta vad dom pysslar med. En fördel du har med luft kvar är ju möjligheten till Shockwiz (Urtomas har en för uthyrning veckovis?)
Men störst skillnad gör faktiskt coil, mindre tätningar som stör gaffeln, superföljsam och hyffsat lätt att hitta rätt fjäder om man inte är super lätt/ jätte tung. Tftuneds kit (1500-2000) är bara en fjäder med en gummi bottomout medans Avalaches acs3 har en luft"kudde" som styr progressionen sista 30% av slaget som nån extra bottomout skydd. Verkar riktigt nice? ca4000 hos tftuned
Finns säker mer men det här är det som jag tycker känns intressant iaf. Anbars så sälj piken å kolla på Formula selva/35 som verkar ha ett bra system med enkelt utbytbara kompressions enheter lr en Dvo Diamond som oxå har mycket inställningar och väldigt lågt "sealdrag" bland det lenaste jag parkerings gungat?
”
Kan tillägga att Push själva säger i/på Mtbr
http://forums.mtbr.com/shocks-suspension/push-acs-3-coil-conversion-kit-1050590.html att både fox och rs original dämpare är tillräckligt kapabla när man stoppar i deras coilkit, dvs du behöver inget trim för hydrauliken egentligen om du går coil.