Upphittad Bianchi

trampaaa

Medlem
Upphittad Bianchi
Hej,

Strax efter klockan 8 imorse såg jag svart Bianchi parkerad lite konstigt på Kungsholmen, nu (fem timmar senare) när jag kom tillbaka efter en längre runda stod den fortfarande kvar. Jag valde att rulla hem den till mig eftersom den var olåst och med största sannolikhet stulen.

Jag lämnar in den till Polisen på måndag om inte ägaren ser detta inlägg och kan uppge ramnummer m.m.

Upphittad Bianchi
Miss Lycka sa:
Var den ens stulen innan den "hittades" av dig?
Det vet jag inte, hur skulle jag ha gått tillväga menar du? Skulle jag ha ringt Polisen och frågat om de har fått in någon stöldanmälan? Om den inte hade blivit stöldanmäld skulle jag ha låtit den stå? Ägaren kanske inte ens visste att den hade blivit "stulen"?

Men som jag skrev i första inlägget så hade den stått olåst i fem timmar. Jag har blivit av med cyklar som har varit låsta och kostat betydligt mindre än denna så jag antog att den hade blivit stulen.

Nu när den har kommit tillrätta kan jag outa cykeln, det var en Bianchi Impulso storlek 52 (om jag minns rätt), nypriset ser ut att ligga mellan 10-15k. Om ägaren ser detta får du gärna berätta om du hade parkerat cykeln mot en bänk nära Rålambsparken eller om den hade blivit stulen.

Bilagor

• bianchi-impulso-veloce-compact-2014-road-bike-black-graphite-celeste-EV197929-8500-1.jpg
    bianchi-impulso-veloce-compact-2014-road-bike-black-graphite-celeste-EV197929-8500-1.jpg
    89.3 KB · Besök: 39
Upphittad Bianchi
Miss Lycka är bara motvals, en cykel som står olåst flera timmar och där ingen i närheten skriker när man promenerar iväg med den är såklart stulen.

Upphittad Bianchi
Miss Lycka sa:
Konstigt att ägaren inte gav ett litet meddelande eller hittelön om den nu var stulen?
Ja, eller att ägaren tog mitt telefonnummer jag lämnade till Polisen, letade upp min adress på hitta.se, plingade på min dörr och slog ner mig med ett basebollträ för allt han har genomlidit för att få tillbaka cykeln.

Upphittad Bianchi
Miss Lycka sa:
Konstigt att ägaren inte gav ett litet meddelande eller hittelön om den nu var stulen?

Måste bara fråga vad det är du anser att TS gjort för fel?

Att lämna in en stulen cykel till polisen brukar annars anses som en rätt ok handling....

Upphittad Bianchi
Miss Lycka sa:

Tveksamt om polisen ens lämnar ut upphittarens uppgifter.

TS: Kanon! Rådigt agerat, det finns väl forumtroll som skulle ansett den vara "abandoned" och slaktat den istället. :/

Upphittad Bianchi
Upphittad Bianchi, hjärtat slog dubbelslag när jag såg trådtiteln, sökte efter Umeå någonstans i texten eftersom min blev stulen i maj men näe. Jag ska iallafall höra med polisens hittegods imorgon för säkerhets skull ifall någon "hittat" den.

Upphittad Bianchi
trampaaa sa:
Jag ringde till Polisen idag för att höra status.
Ägaren hade hämtat cykeln bara några dagar efter att jag hade lämnat in den.
Superbra gjort, hade det varit min så hade jag blivit mycket glad. Ingen lämnar en sån cykel helt olåst i stan utan uppsikt så du gjorde helt rätt.

Upphittad Bianchi
Hittade en Specialized och en Merida i våras. Båda kunde spåras av polisen när jag ringde dem och uppgav ramnumret.

Idag hittade jag en full tant i Rålambshovsparken! Ringde efter en taxi??

Upphittad Bianchi
twinspark sa:
Hittade en Specialized och en Merida i våras. Båda kunde spåras av polisen när jag ringde dem och uppgav ramnumret.

Var du tvungen att uppge ramnumret på tanten oxå??

Upphittad Bianchi
Paco sa:
twinspark sa:

Nä behövde inte vända uppochner på henne?. Hon sa att hon var sjuk men hon verkade full. Hon var välklädd och hade en liten hund. Kunde inte bara lämna henne där så jag ringde efter en taxi åt henne.

Upphittad Bianchi
Miss Lycka sa:

Man kan kryssa i om man gör anspråk på godset och/eller hittelön.

Vid ett tillfälle ringde jag numret som stod på stöldskyddsklibban o blev kopplad så jag fick prata direkt med ägarens mamma. Stod sen o vaktade hojen i en halvtimme tills ägarens morfar kom o hämtade den. Ägaren ifråga antas vara minderårig. Morfar fick mitt namn o nummer, men nån hittelön har jag ännu inte sett till. Den cykeln kan alltså inte vart stulen.

Upphittad Bianchi
twinspark sa:
Paco sa:
twinspark sa:

Nä behövde inte vända uppochner på henne?. Hon sa att hon var sjuk men hon verkade full. Hon var välklädd och hade en liten hund. Kunde inte bara lämna henne där så jag ringde efter en taxi åt henne.

Hur länge dröjer det på fulla tanter om ingen gör anspråk?

Tillbaka
Topp