Upprop mot Marin

Upprop mot Marin
Cykelringen...av alla kedjor, återförsäljare och agenturer som finns så hamnar Marin hos Cykelringen. Har skickat ett långt mail till Marin USA.
För jävligt att ett gammalt fint märke som Marin ska hamna hos Sveriges cykeltattare numero uno.

Upprop mot Marin
Corax skrev:
-------------------------------------------------------
> Cykelringen...av alla kedjor, återförsäljare
> och agenturer som finns så hamnar Marin hos
> Cykelringen. Har skickat ett långt mail till
> Marin USA.
> För jävligt att ett gammalt fint märke som
> Marin ska hamna hos Sveriges cykeltattare numero
> uno.

Gud har f-n talat,jag skickar ett mail oxå(på fyllan dessutom).

Upprop mot Marin
Ballerup Micke skrev:
> Priset på Quaken verkar iofs ganska ok, æven om
> ordinariepriset ligger skyhøgt øver alla andras
> ordinariepris.

Inte med med tanke på att det är fjolårets modell. "Ordinariepriset" ligger mer än dubbelt mot t ex vad fd cykelnetto sålde den för.

Tänk om en bilhandlare gjorde så... -Den här V70´in har kostat 800k - nu endast 400k!

Upprop mot Marin
Jo, men det är inte första fina gammla märket som hammnar hos "piiiiiiip" "vägrar nämna namnet..."
Haro tex......Det är sorgligt....Men som nån sa, det är pengarna som styr !!
Dom flesta jagar ju bästa priser, man köper sina hojar från Tyskland tex numera. Istället för
att handla i Sverige. Hur fan tror ni att en handlare ska kunna överleva då ??
Finns inte en käft som kan överleva på att sälja 20 fincyklar om året !!
Och då hamnar märken som Marin och Haro i klorna på såna som satsar på kvatitet i stället för
kvalitet...

Upprop mot Marin
matz skrev:
> Jo, men det är inte första fina gammla märket
> som hammnar hos "piiiiiiip" "vägrar nämna
> namnet..."
> Haro tex......Det är sorgligt....Men som nån sa,
> det är pengarna som styr !!
> Dom flesta jagar ju bästa priser, man köper sina
> hojar från Tyskland tex numera. Istället för
> att handla i Sverige. Hur fan tror ni att en
> handlare ska kunna överleva då ??
> Finns inte en käft som kan överleva på att
> sälja 20 fincyklar om året !!
> Och då hamnar märken som Marin och Haro i klorna
> på såna som satsar på kvatitet i stället för
> kvalitet...

True dat!!

samma sak gäller, XXL, Stadium, mfl..

Upprop mot Marin
Det verkar lösa sig det här med Marin. Har fått besked från Whyte mountainbike i England, att jag fär sälja deras cyklar i Sverige. Det var Jon Whyte som konstruerade baksvängen till alla Marin dubbeldämpade cyklar, som sedermera vann "Bike of the year" i USA två år i rad. Han gör nu egna cyklar med samma baksväng som Marin har. De som är intresserad kan gå in på deras hemsida http://www.whytebikes.com/2011/index.php Man kan säga att det är en Marin de luxe :-) Min sida kommer att vara klar om ca en vecka. wwww.whytebikes.se

Tack alla Ni som engagerade sig i mitt upprop, jag kan meddela att det blev en kraftig reaktion från Marin, som hade fått en översättning av mitt upprop, antagligen från Göran Duhrin ägare av Cykelringen. De krävde att jag omedelbart tog bort inlägget, vilket jag inte var det minsta intresserad av. Sen dess har de inte hört av sig. Tack än en gång. Gunnar Töjren kommer nu att gå över från Marin till Whyte i H40 klassen, blir spännande.

/Billy

Upprop mot Marin
Hej Billy,

Kul att höra att det kommer något bra ut detta, Whyte är ett mycket fint märke!

Whyte 146 är något av ett konstverk.
W-1-002-11.png

http://www.whytebikes.com/2011/bike_page.php?ModNo=W-1-002-11

Upprop mot Marin
Är det någon av alla som skickat mail till Marin som fått svar? Inte jag heller! Det är jävligt ruttet att åtminstone inte skicka ut ett färdigt mail som säger "Sorry to hear..blabalbla... best wishes /Marin"

Idioter är vad de är när de beter sig så!

Upprop mot Marin
Haha, fick ett svar från nån på Marin efter att jag mailat igen och sagt att det är ohövligt och ganska dumt för affärerna att inte ens svara på kunders mail.

Marin babblade lite om Billys "campaign on his blog" osv och meddelade att de skickat vidare mina mail till Marin's Svenska representant... *WWOOOOTT* har de skickat vidare mina klagomål på Cykelringen till just Cykelringen? Det är fan humor!

Ska man orka dra igång en tråd på forums.mtbr.com? Jag är fan i gasen nu, hur jävla bra ett märke nånsin varit så får de akta sig när de retat upp mig såhär ;-)

Upprop mot Marin
kalis skrev:
> Är det någon av alla som skickat mail till Marin
> som fått svar? Inte jag heller! Det är jävligt
> ruttet att åtminstone inte skicka ut ett färdigt
> mail som säger "Sorry to hear..blabalbla... best
> wishes /Marin"
>
> Idioter är vad de är när de beter sig så!

Inte ett ljud.. trots att jag uttryckte mig ganska vänligt, (förutom min åsikt om 'ringens' metoder)

Upprop mot Marin
Pigmachine skrev:
> Inte ett ljud.. trots att jag uttryckte mig ganska
> vänligt, (förutom min åsikt om 'ringens'
> metoder)

Jag uttryckte mig också väldigt vänligt och meddelade att jag faktiskt hade tänkt att köpa en till Marin i år, men eftersom det numera inte går att få tag på de vettiga modellerna är det kört!

Men för övrigt, kul med mer satsning på Whyte! När de gör en fullgung-29'a skulle jag kunna tänka mig en!

Nu väntar jag bara på ett svar från Marin's Svenska "representant" ;-)

Upprop mot Marin
Undrar vad svaren/reaktionerna från Marin's svenska "representant" blir?

Utskällning muntligen eller skriftligen?

Rejält uppspöad?

Ett hot om juridiska åtgärder för förtal?

/Fedde

Tillbaka
Topp