usel skyltning mtb-spåret i Ursvik?

abbe

Ny medlem
jag försökte mig på Ursviks mtb-spår igår men hade stora problem med skyltningen av själva leden. Dels var ju små cykelmärkena ganska få och utspridda och efter ca 3-4km (typ) var det helt kört. Jag hittade f-n inte några fler märken. Och då var ju mitt ute i skogen. Körde lite på måfå en stund på en hästväg (tror jag) och sen dök det upp ett nytt cykelmärke. Även denna slinga "tog slut" efter några hundra meter...

Finns det något helt mtb-"spår" man kan köra i Ursvik eller är det bara korta slingor som slutar mitt ute i ingenstans?

Jag löptränar egentligen mest och har sprungit samtliga löpspår i Ursvik och dom är ju väldigt tydligt skyltade (med viss reservation för extreme spåret 15km). Är det helt enkelt jäkligt uselt skyltat för mtb?

Jag kan hålla med om att det inte är lätt att hitta förstå gångerna. Jag tror jag lyckades köra helt rätt först vid 3-4 e försöket. Att titta på hur spåret går i förväg är till stor hjälp för att veta var man skall leta.

Tackar för alla kartor. Nu vet jag på ett ungefär var jag körde fel.

Jag förmodar att varvet skall gå medsols?

Isåfall körde jag vilse (första gången) strax efter att jag kört över Brukshundsvägen den andra gången. Där försvann alla cykelskyltar ett bra tag.

Vid mitt andra försök så chansade jag och körde på grusvägen som uppenbarligen verkade vara rätt väg (om jag tyder kartan rätt). Då såg jag också en ny skylt precis efter att man kört över "viadukten" som går över ett av löpspåren. Men det var rätt långt mellan dessa skyltar (kan ju ha naturligtvis ha funnits skyltar emellan som jag missade).

Det sista stället jag körde vilse på var när jag nästan var framme vid Kymlingelänken. Där var det stopp igen. Såg inga skyltar alls där och tröttnade och körde hem.

Har tyvärr ingen iPhone eller dyl men en Garmin FR405. Vet ej om det går att ladda ner något till den. Det blir ju ingen karta på den heller så frågan är om jag får mer än kompassriktning om det nu skulle funka.

abbe skrev:
-------------------------------------------------------
> Vid mitt andra försök så chansade jag och
> körde på grusvägen som uppenbarligen verkade
> vara rätt väg (om jag tyder kartan rätt). Då
> såg jag också en ny skylt precis efter att man
> kört över "viadukten" som går över ett av
> löpspåren. Men det var rätt långt mellan dessa
> skyltar (kan ju ha naturligtvis ha funnits skyltar
> emellan som jag missade).

Spåret går inte där, det går vid sidan av banvallen.

Tillbaka
Topp