Kaka skrev:
-------------------------------------------------------
> ordens skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Imponerande tid Micke det var intressant att se
> > hur fort det går att köra!
> >
> > Men hur tillförlitligt är Strava egentligen?
> En
> > Björn har ju kört på 43.54 men han ser ut
> att
> > ha missat att köra in på sista rotmattan där
> > man kommer ner på bron vid sjön men ändå
> har
> > Strava registrerat tiden!
>
> Det är jag som kört på 43.54. Har åkt runt en
> del och försökt lära mig att hitta men har
> tydligen missat en bit. Det är inte helt lätt
> att följa skyltningen har kört fel på flera
> andra ställen också, men trodde att jag hade
> fått till det när segmenten började gå in. Ska
> åka dit och kolla lite mer och hitta sista biten
> kring sjön.
>
> Det är väldigt jobbigt att klämma in ett snabbt
> varv på långa men ska försöka få till ett
> nytt varv, men är sugen på att köra de kortare
> också. Sedan är det lite tufft när Micke
> lägger ribban högt på alla 3 varven.
>
> Känns nästan som det här är aktuellt.
>
Kul att du dyker upp här i tråden Kaka! Jag undrade vad det för någon som körde sådär ruskigt snabbt på långa häromveckan. Jag tror faktiskt att du ändå fick till slingan rätt när jag kollade lite närmare. GPS-spåret på Strava ser ut att stämma iaf. Sedan har du ju kört lite fram och tillbaka på andra ställen och kanske är det de spåren som förvirrar?
Du har inga problem att hitta "mellan" och "korta" slingan nu när du fick till den långa.
På mellanslingan så hoppar du bara över att svänga tvärt vänster in i den backiga "långa förlängningen" (efter grusvägen/skogsvägen). Istället rakt fram där och typ 200m senare så är du ansluter den långa tillbaka på spåret och du känner igen dig med orangea markeringar ;-)
På den korta så kör du inte ut över golf-ängen efter den där lilla knixiga nerförbacken med svängen under trädet och över den pyttelilla bron över diket. Efter bron håller du höger längs med kanten på ängen i kanske 150m fram tills att du kommer fram till Sörmlandsslingans instickare till höger i skogen. In där och strax är du på mtb-slingan igen med den härliga rotmattan.
Som sagt, din tid är också ruskigt bra och antagligen tävlar du en del på mtb eller lvg?
Kanske att jag ska slänga in ett segment på rotmattan? Men då gäller det att pricka rätt så att den fångar upp alla sträckningar....
Du hittar säker Kaka med lite kartgranskning också.