[Utmaning] Krossa Rudan 2014 "hm krossar allt"

Fast din tid på skidorna är ju efter att de dragit om spåret på slutet. Olika banor vettu. Men annars håller jag med. Nån bra skidåkare är jag inte så länge det inte är ren klättring det rör sig om.

Micke S skrev:
-------------------------------------------------------
> Fast din tid på skidorna är ju efter att de
> dragit om spåret på slutet. Olika banor vettu.

Olika banor? Ok. Hmm.

Försöker egentligen bara hetsa dig att komma å sätta en riktigt bra benchmarktid på rudanslingan, så att man har nått att mäta sig själv mot.
Sub 13 fixar du lungt på korta, kanske tom sub 12?

Lingon skrev:
> Micke S skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Fast din tid på skidorna är ju efter att de
> > dragit om spåret på slutet. Olika banor
> vettu.
>
> Olika banor? Ok. Hmm.
>
> Försöker egentligen bara hetsa dig att komma å
> sätta en riktigt bra benchmarktid på
> rudanslingan, så att man har nått att mäta sig
> själv mot.
> Sub 13 fixar du lungt på korta, kanske tom sub
> 12?

Jag ska ju dit idag och köra distans. Det är bara att hoppas att Strava registrerar... igår gick 1/4 av Fiskartorpsvarven som godkända segment.

Nu är listan i 1:a posten uppdaterad och det rasade ju in fina tider på den korta slingan efter Bangs 'Rudan-nightmare race'.
hm putsade sin KOM-tid med ca 30s och har lagt en ny ribba på 14:30. Lingon tryckte upp sig till en 2:a plats 45s bakom.
Flera nya åkare kom med i topplistan. Så välkomna Waterdragon, Prophet, rooth och oliverdevay :-D
Tider är direkt plockade från Strava och jag misstänker att det kan vara lite strul med loggningen. T.ex så åkte nog både oliver och rooth snabbare i tisdags på något av sina andra varv jämfört med det varvet strava reggade.
Så om ni har registrerat bättre tider så posta här.
Sedan ska vi komma ihåg att många av topptiderna är en del av ett 5-varvsrace så det finns säkert mkt tid att kapa för många om ni bombar på allt på ett varv.
Roligt att det är många tider nu :-D

Så nu väntar jag med spänning på MickeS besök till Rudan idag. Hoppas att du hittar rätt på slingorna MickeS så att Strava kan logga dina tider. Kommer hm och Lingon att bli frånkörda? Handsken 'dängdes' rejält i backen några inlägg upp här i tråden precis som JockeP påpekade så klart.

Senast ändrad:
jag mötte micks s när jag satt i bilen för nån timme sen vid ågesta ,
han såg väldigt fokuserad och sammanbiten ut, samtidigt som han trampade målmedvetet söderut...

Senast ändrad:
Lingon skrev:

>
> Sub 13 , kanske tom sub
> 12?

om man jämför med hur långt efter sverige eliten jag är i orientering/löpning/lvg borde det bli sub12 kanske sub11

Senast ändrad:
Äsch... Det blev många felkörningar i Rudan. Jag försökte mig på det första varvet med lite fart i de trötta benen men körde fel. Det långa spåret blev det väl mest felkörningar på också. Men herregud vad tråkigt spår - vilket jag förträngt då jag faktiskt kört det år 2006. Det är ju 100% sunkig skidgata det är frågan om till skillnad från korta slingan som har fina stigar och klättringar.

1:40 h transport till Rudan btw.

och edit: Korta varvet utan felkörning borde landat på 14:50 men då var det snabbdistanstempo eller vad vi kan kalla det. Rimlig tidskapning borde vara kring 2-2,5 min med lite flyt och full fart. Så 12:30-13:00 min skulle jag gissa på med lite tur.

Senast ändrad:
Vad roligt att du provade Rudan igen Micke! Sub 13 på den korta känns ganska omänskligt för en sån som jag. Men jag tvivlar inte på att du fixar det :-D
Ge spåren en chans till någon fin dag i sommar och skit i den där långa slingan då. Den är ju inte alls så teknisk utan där är det mer backträning upp och ner. Istället ska du tvåla till hm och Lingon ordentligt på den korta och bli obestridlig KOM.

Bra kört idag!

Jag blev så cykelsugen idag när jag följde alla "ghettoryders" på Lida Loop via nätet så det blev en kort sväng till Rudan på kvällen.
Tanken var att köra mellanslingan, men jag blev så in i h....e andfådd så jag växlade om till den korta. Vet inte om pollenallergin börjar spöka nu (gräs) eller så cyklade jag alldeles för snabbt för min kondition.
Tiden blev 16:11 vilket får ses som helt ok då jag fick ett 15-20s stopp då QR:n släppte på bakhjulet. Och det verkar som om autopausefunktionen inte räknar bort "paustid" när stoppen är korta. Någon annan som kanske vet hur det funkar? Banan var väl inte heller den snabbaste då det regnat bitvis under dagen. Fast ändå förvånansvärt torrt :-)
Träffade Robin (Knotan) också på vägen hem och det visade sig att han också snurrat runt på den korta. Roligt.

Senast ändrad:
Ny tid idag på mig.
20.21 på korta banan. Inget att skryta med men just nu tränar jag inget alls och är totalt otränad så jag är nöjd med det. Men det var en "nära döden" upplevelse.

Tack och godnatt.

Körde mellan nyss, och idag fanns det en ocean av kraft i benen. all Internetcykling i helgen läsande av alla subor runt sjön har gjort gott åt formen ...

hm skrev:
> Körde mellan nyss, och idag fanns det en ocean av
> kraft i benen. all Internetcykling i helgen
> läsande av alla subor runt sjön har gjort gott
> åt formen ...

Jaha, då kan man invänta ett SMS från Strava snart då? :D

Oj, det var en riktig dräpartid! Bra kört!
Skall försöka rulla ner till rudan nån kväll och försöka hyfsa till min tid från i höstas.

hm skrev:
> http://app.strava.com/activities/60986739#11435372
> 03 :)

Den där tiden är något att bita i hm! Utan någon info om din bakgrund så tror jag att du nog med den tiden börjar närma dig vad en elitåkare kan prestera. Det kan ju inte vara så många minuter kvar till en "elittid", tänker jag.
Kanske Micke S kan komma ner och prova igen snart?
Lingon kanske kan utmana?

@Prophet
Bra kört! Nästa gång sub20 på korta!

Ni är båda uppdaterade ;-)

Jo tack, det gick bra igår.
Riktigt lite luft i 2,35"orna också när det pös ut lite på vägen, kom hem med 0,3bar bak! Det rullade mjuk över rötterna...
Har provat nick spåret några varv nu också och där värkar jag va ca 4 minuter efter Calle f på samma sträcka fast tyngre bana , men har iofs inte riktigt fått till det där än...

Var ute ikväll och körde långa för andra gången. Första gången var förra veckan, dagen efter ett ösregn och en kompis visade mig runt. Då rullade jag in på 1:19:nånting... När min kompis körde dagen efter i sitt eget tempo körde han på 49, och idag gav jag mig fan på att jag skulle köra på under timmen (cirkus 15km/h i snitt).

Fan vad nöjd jag blev när jag stannade och tog upp mobilen ur fickan och såg 59 :D

http://app.strava.com/activities/61248787

Körde tydligen start och mål från fel skylt så den registrerade inte det segmentet i strava, jävla surt. Får prova igen om ett par dagar, nu är mina ben trötta.

jlindgren skrev:
> Var ute ikväll och körde långa för andra
> gången. Första gången var förra veckan, dagen
> efter ett ösregn och en kompis visade mig runt.
> Då rullade jag in på 1:19:nånting... När min
> kompis körde dagen efter i sitt eget tempo körde
> han på 49, och idag gav jag mig fan på att jag
> skulle köra på under timmen (cirkus 15km/h i
> snitt).
>
> Fan vad nöjd jag blev när jag stannade och tog
> upp mobilen ur fickan och såg 59 :D
>
> http://app.strava.com/activities/61248787
>
> Körde tydligen start och mål från fel skylt så
> den registrerade inte det segmentet i strava,
> jävla surt. Får prova igen om ett par dagar, nu
> är mina ben trötta.

Bra kört!
Den långa Rudan tar på krafterna och mjölksyra hinner man få både en, två och tre gånger i alla backar. Som aldrig tar slut..... Det är väl tur i oturen att den inte är så teknisk. För då skulle det ta evigheter att ta sig runt ;-)
Sub 1h är starkt tycker jag. Den ska vara ganska lerig nu har jag hört också. Angående Stravasegmentet så körde du fel på slutet (och i början). Start och mål är inte vid stora skylten intill lekplatsen. Det är lilla skylten (maxingeslingan) vid den nedre Rudan som gäller. Och då ska du på slutet ta ett varv upp för "galgbacken" istället för att köra raka vägen till skylten när du kommer ner till Rudanområdet. Fingranska kartorna i 1:a posten så ser du hur du ska köra. Din polare verkar stark också om han kör på 49 min. Kanske ytterligare en StravaKOM-utmanare på Rudanslingorna?
hm behöver konkurrens nu annars så tappar han nog motivationen snart ;-)
Kanske vi ses någon dag där nere i skogarna.

Jaha! Då var man och körde korta banan i kväll. Förbättrad tid: 19.15. Känns bra. Var inte lika trött denna gång.

A

Härligt! Sub 20 och en klättring på topplistan :-D
Nu har du tvingatJocke ut på en 'ta tillbaka placeringsrunda'
Bra Prophet, men visaknade dig på ghettoriden...

Härligt Attila!

Nu är det snart semester och då blir det hårdträning på kvällarna så ska vi se vad jag kan göra på mellan.

A

Prophet skrev:
> Härligt Attila!
>
> Nu är det snart semester och då blir det
> hårdträning på kvällarna så ska vi se vad jag
> kan göra på mellan.
>
> A

Tack Prophet! KÄMPA! Du fixar det!

Då var du uppdaterad Attila :-)
En riktigt vass tid. Stort grattis!
Men jag blir ju också lite nyfiken på vad Oliver presterade....
Kanske dags för mig snart att dra en repa på mellanslingan. Jag tappar ju placeringar!

TomasGr skrev:
> Då var du uppdaterad Attila :-)
> En riktigt vass tid. Stort grattis!
> Men jag blir ju också lite nyfiken på vad Oliver
> presterade....
> Kanske dags för mig snart att dra en repa på
> mellanslingan. Jag tappar ju placeringar!

Tack Tomas. Det är ju riktigt bra förhållanden. Torrt och fint.

Någon får visa mig hur STRAVA funkar så jag kan vara med och klättra i listorna.
Hur kan jag se topplistan för ex. korta Rudan (Rudan nightmare)?

ilundq skrev:
> Någon får visa mig hur STRAVA funkar så jag kan
> vara med och klättra i listorna.
> Hur kan jag se topplistan för ex. korta Rudan
> (Rudan nightmare)?

Ingo, det finns länkar till de tre segmenten i Tomas första post på sid.1 i tråden!

Strava är enkelt att använda.
1. Ladda ner appen på telefonen och regga dig.
2. Starta appen och klicka på record när du cyklar hemifrån
3. Klicka på finish ride/save när du kommer hem.
Du kommer automatiskt in på topplistorna på alla segment du passerar under cykelturen.

Du kan också ladda upp gamla sparade gpx filer från tex en garminklocka på stravas hemsida.

Har redan appen och är reggad så det är bara att starta när jag åker hemifrån.
Låter enkelt, sticker ut och provar i kväll.
Najz

Jag tänkte dra ut och krossa lite nu. Någon som vill hänga på? Gärna nån som hittar :) Tar pendeln från skogås så jag är snart där.

JAg tog ett varv på mellan idag följt av ett varv på långa.
Tyvärr la GPSen i mobilen av så det reggades inga rekord idag...
Men långa var riktigt tort och fint, det var nog bara ett lerhål på hela varvet

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp