Utökning i familjen :-)

PerM

Medlem
Äntligen kom min nya cykel som givit mig lite extra cykelsug senaste månaderna. Nu vill jag verkligen ut och testa den. Har även köpt till ett par extra 700mm hjul som jag tänkte sätta ett par 35mm däck på för lite landsväg/pendling. Frågan är om man skall köra slanglöst eller med slag, vad säger ni med erfarenhet?

20180130_125346.jpg

Behöver lite hjälp av er experter med en sak. Då jag vill att extrahjulen skall vara åkfärdiga kommer jag sätta kassett och skivor på dem (slippa hålla på att flytta över från 650 hjulen). Dock verkar det tajt om plats i framgaffeln när man kör med Hunt hjulen (se nedan bild), har även läst det på några forum. Var hittar man den "tunnaste" låsringen till Centerlock, gärna butik i Stockholm?

Annars får jag mejla Mason och/eller Hunt om dom har sådana att sälja.

20180130_132814.jpg

PerM sa:
Äntligen kom min nya cykel som givit mig lite extra cykelsug senaste månaderna. Nu vill jag verkligen ut och testa den. Har även köpt till ett par extra 700mm hjul som jag tänkte sätta ett par 35mm däck på för lite landsväg/pendling. Frågan är om man skall köra slanglöst eller med slag, vad säger ni med erfarenhet?

Behöver lite hjälp av er experter med en sak. Då jag vill att extrahjulen skall vara åkfärdiga kommer jag sätta kassett och skivor på dem (slippa hålla på att flytta över från 650 hjulen). Dock verkar det tajt om plats i framgaffeln när man kör med Hunt hjulen (se nedan bild), har även läst det på några forum. Var hittar man den "tunnaste" låsringen till Centerlock, gärna butik i Stockholm?

Inte vet jag, men om du vill cykla landsväg kanske 25mm är roligare? Rätt sällan man ser folk med 35mm som nöter landsväg.

Grattis till tillökningen förresten! ?

Senast ändrad:
bellasoda sa:
PerM sa:

Inte vet jag, men om du vill cykla landsväg kanske 25mm är roligare? Rätt sällan man ser folk med 35mm som nöter landsväg.

Grattis till tillökningen förresten! ?

Tack!
På min racer har jag 23mm (får inte in 25mm) så jag kan alltid använda den om lusten kommer.
Carrera05.JPG

Senast ändrad:
jag kör 35 på min CX :) då blir det iofs lite blandat, men mest landsväg, riktigt gött är det tycker jag om jag jämför med 25'orna jag hade förut :) men smaken är ju som baken. Ska man ta rekord på VR lär man inte köra 35 kanske :)

Fy vilken snygg hoj! Angående slanglöst så säger jag kör bara kör! Jag har bara goda erfarenheter än så länge har kört en säsong med både racercykeln och grusvägshojen slanglöst, inga punkor som jag märkt av annat än lite gucka på ramen, inga katastrofer och inga igensatta ventiler.

Tillbaka
Topp