utslitna dropouts.

idiotwind

Medlem
utslitna dropouts.
hej!
undrar ifall någon vet råd. båda insidorna på mina dropouts är såhär slitna, vilket gör det svårt att spänna fast hjulet på ett bra sätt.
det är en aluminium cykel.
kan man använda kemisk metall och bygga upp ytan. eller finns det någon annan smart lösning?
mvh
545D1B77-608E-4303-BAAC-C4E95A41C2E7.png

utslitna dropouts.
Kanske kan en av Surlys kedjespännare jämna ut belastningen på ramen?
Hurdy Gurdy, Monkey Nut, Tuggnut...

utslitna dropouts.
Är inga problem att lägga på material med svets och sedan slipa ner till rätt form igen. Svetsfirma som hanterar aluminium fixar det där!??
Citerar mig själv för jag kom på en sak; om du låter en firma svetsa detta så be dem att ”smida” det svetsade området medan det fortfarande är varmt, då får du förmodligen bättre hållbarhet än det var från början.

utslitna dropouts.
Det där är rätt enkelt att lägga igen med svetsen och slipa av. Men vad är det för typ av hoj och hur används den? Materialets hållfasthet minskar då man sabbar värmebehandlingen lokalt. Och nej att smida efter svetsning räcker inte för att få tillbaka den.

utslitna dropouts.
tack alla för förslag och uppslag. det är en gt gtb track ram i aluminium. den körs som fixed och bakhjulet har bolt-on fäste. jag får försöka leta upp någon hjälpsam aluminium svetsare., alternativt en kedjespännare.

Tillbaka
Topp