UTU 2022 23-27 Juli

UTU 2022 23-27 Juli
Här är allt stängt så här dags
16588715740465894056253327198166.jpg

UTU 2022 23-27 Juli
Sammanställning av hur långt deltagarna hunnit:

Mål: 10
Avesta: 1
Leksand: 7
Älvdalen: 35
Särna: 7
Brutit: 9

(Med brasklapp för felräkning)

Noterar att Lönn som ju ett tag var längst fram brutit med Älvdalen som sista kontroll. Kom dit 7.33 igår, lämnade 13.09 och bröt 18.55.

UTU 2022 23-27 Juli
De får se till att hålla farten ner till Älvdalen nu. Sista tid för dem att stämpla där är 11.53, d.v.s. de har 4 h på dig att avverka 81 km.

UTU 2022 23-27 Juli
De får se till att hålla farten ner till Älvdalen nu. Sista tid för dem att stämpla där är 11.53, d.v.s. de har 4 h på dig att avverka 81 km.
Med ett stopp på ca 10 timmar i Särna får vi hoppas på att de har fått en god natts sömn och en stärkande frukost får att kunna hålla bra tempo. I går var dit sida/med mot Älvdalen.
Någon som vet om den vinden håller i sig?

UTU 2022 23-27 Juli
UTU 2022 23-27 Juli
Nästa cyklist att korsa mållinjen borde rimligtvis vara
23 jul 07:00 (A)A42MatsÄngehultStockholmRandonneur Stockholmi dag 08:13Heby1490,3
För tillfället ett stopp på ca 30 minuter. Får se om det kommer en uppdatering på när han lämnar.
Genom att Heby inte är bemannad så är det cyklisterna själva som rapporterar in passage därifrån. Det blir därmed ingen ankomst-lämnat-rapportering som på de bemannade kontrollerna. Så min gissning är att han redan lämnat Heby och är på väg mot målet. Gissar på att han kan vara där runt halv elva.

UTU 2022 23-27 Juli
En anledning till att både ankomst och avfärd registreras vid de bemannade kontrollerna är för att kunna få ett bättre grepp om cyklisternas framfart vilket kan vara värdefullt vid planering av ev. kommande upplagor av loppet.

UTU 2022 23-27 Juli
Just nu är det bara fyra aktiva cyklister som inte fått någon registrerad aktivitet idag, de tre belgiska cyklisterna och Misicko. Om rapporteringen är rätt så har de tagit en paus på upp till 14 timmar i Älvdalen.

UTU 2022 23-27 Juli
De håller fortfarande ihop.
Lämnade Älvdalen kl 05.00.
23 jul 07:00A11ManuelFuentes PicoLa CorunaC. C. RIAZORi dag 05:00Älvdalen1210,6Lämnat

Vamos! Lucha!
Och 9.15 nådde de Leksand. Om inget oväntat inträffar lär de, liksom det stora flertalet av deltagarna som inte nått målet, trampa på till Uppsala och komma dit under dagen, kvällen och kanske natten i några fall.

UTU 2022 23-27 Juli
Michael Kaus passerade Heby 9.13 och bör om han håller samma fart som Ängehult på sista delsträckan vara i mål runt kvart över elva.

UTU 2022 23-27 Juli
Just nu är det bara fyra aktiva cyklister som inte fått någon registrerad aktivitet idag, de tre belgiska cyklisterna och Misicko. Om rapporteringen är rätt så har de tagit en paus på upp till 14 timmar i Älvdalen.
Sven Coryn gjorde ett minutstopp i Leksand vid fem i tio. Han hade ingen ”utcheckning” från Älvdalen så gissningsvis är kanske de två andra belgarna på väg mot Leksand i skrivande stund.

UTU 2022 23-27 Juli
Måste bara förtydliga att det var en rolig upplevelse att cykla med er alla ? och att det var toppen organiserat, imponerad av alla trevliga volontärer som fick upp humöret på samtliga.

Vet själv hur tufft det kan vara med den typen av arbete. Lyckades få en tillfällig roll som signalist (jag blev lurad eftersom jag fick högst poäng på ett teoriprov) under en krigsövning (militärtjänsten) och det visade sig vara avsevärt tuffare än min ordinarie roll. Ansvar för mat, kommunikation, hämta soldater vid kontrollpunkter med en folkabuss mitt i nätterna, en del koordinering samtidigt som man skulle försöka vara trevlig i kombination med enorm sömnbrist.

Senast ändrad:
UTU 2022 23-27 Juli
Nästa cyklist att korsa mållinjen borde rimligtvis vara
23 jul 07:00 (A)A42MatsÄngehultStockholmRandonneur Stockholmi dag 08:13Heby1490,3
För tillfället ett stopp på ca 30 minuter. Får se om det kommer en uppdatering på när han lämnar.
Yes, jag kom i mål 10:12 efter att ha sovit i Avesta pga oladdad lampa så jag kunde inte cykla genom natten. Kroppen tyckte även den nattvilan var ett grymt bra beslut.

Kan nämna att tygmärkena precis anlände till Uppsala. De som redan lämnat Uppsala kommer få dem hemskickade sa Per-Eric.
BA0A36BE-9CE3-4BE0-B3DC-5E2DCBAB6BDB.jpeg

UTU 2022 23-27 Juli
Hemma från Uppsala, dags att försöka få kroppen att lämna det här chocktillståndet den har hamnat i. Next level sadelskav gjorde det till en utmaning att ta sig till och från pendeln på cykeln.

Stort tack till alla medcyklister och funktionärer som gjorde det här till en riktig kalasrumda! Och ett extra tack till Norge som har så många långa och fina backar ?

UTU 2022 23-27 Juli
Spanska septetten lämnade Avesta 15.00/15.04 (kanske bara en rapporteringsgränsen att de inte har samma tid?).

Gott om besökare i Avesta på sistone f.ö. då ett par danskar, en tysk och en svensk lämnade under kvarten före spanjorerna.

Tillbaka
Topp