UTU 2022 23-27 Juli

UTU 2022 23-27 Juli
För de som tänkte hyra logi i Uppsala runt UTU: O-Ringen krockar med UTU och de räknar med över 25 000 startande och ca 32 000 besökare totalt med alla löpare och anhöriga i stan den veckan (ovanpå alla vanliga turister). Det finns en risk för att till och med luftskåpen kommer att vara fulla! Räkna i alla fall med att alla vandrarhem och hotell är fullbelagda om ni tänkte chansa och boka något sent och slumpmässigt.

UTU 2022 23-27 Juli
UTU 2022 23-27 Juli
För de som tänkte hyra logi i Uppsala runt UTU: O-Ringen krockar med UTU och de räknar med över 25 000 startande och ca 32 000 besökare totalt med alla löpare och anhöriga i stan den veckan (ovanpå alla vanliga turister). Det finns en risk för att till och med luftskåpen kommer att vara fulla! Räkna i alla fall med att alla vandrarhem och hotell är fullbelagda om ni tänkte chansa och boka något sent och slumpmässigt.
Massa folk som i stan som irrar runt och inte hittar någonstans alltså... ;-)

UTU 2022 23-27 Juli
Massa folk som i stan som irrar runt och inte hittar någonstans alltså... ;-)
Tror snarare att detta är ett guldläge ifall man saknar cykeldator. Bara att plocka upp en orienterare, stoppa ner i styrväskan och ge hen vägnötterna så har man navigeringen ordnad. Inte för att det behövs, det är ju så lättnavigerat har vi ju redan kommit fram till.

Men ändå!

UTU 2022 23-27 Juli
Tror snarare att detta är ett guldläge ifall man saknar cykeldator. Bara att plocka upp en orienterare, stoppa ner i styrväskan och ge hen vägnötterna så har man navigeringen ordnad. Inte för att det behövs, det är ju så lättnavigerat har vi ju redan kommit fram till.

Men ändå!
Orienterare är ju dessutom utmärkta på att stämpla, allt i ett!

UTU 2022 23-27 Juli
Jag chansar inte utan bokade nu på Clarion Gillet och det var inga problem. Det är nästan krypavstånd till starten.

UTU 2022 23-27 Juli
Senast ändrad:
UTU 2022 23-27 Juli
30 eller 32 mm har jag velat över på min Trek Domane AL5, kör sannolikt 30 TL om jag inte istället tar min äldre men lättare Merckx med 28. Flera månader på mig att vela.?

UTU 2022 23-27 Juli
Som förstås också beror på atmosfärens tryck, alltså utanför däcket. Men någon på happy vet säkert hur vädret kommer bli?
Arrangören kommer två veckor innan loppet att släppa appen Ψ som kommer att kunna laddas ner från loppets hemsida. Efter att man matat in 83 olika parametrar samt data från en helkroppsskanning kommer appen att kunna föreslå optimalt däcktryck och däcktryckskorreigeringsschema för loppet såväl som, om så önskas, optimal kemisk sammansättning av gasen man pumpar däcken med. I bakgrunden kommer appen att utnyttja 113 olika källor (meteorologiska institut, mätcentra för geokosmisk strålning, olika former av seismologisk data, etc.). Allt detta till det facila priset av 3879 kronor!

UTU 2022 23-27 Juli
Arrangören kommer två veckor innan loppet att släppa appen Ψ som kommer att kunna laddas ner från loppets hemsida. Efter att man matat in 83 olika parametrar samt data från en helkroppsskanning kommer appen att kunna föreslå optimalt däcktryck och däcktryckskorreigeringsschema för loppet såväl som, om så önskas, optimal kemisk sammansättning av gasen man pumpar däcken med. I bakgrunden kommer appen att utnyttja 113 olika källor (meteorologiska institut, mätcentra för geokosmisk strålning, olika former av seismologisk data, etc.). Allt detta till det facila priset av 3879 kronor!
Lätt värt! Jetzt kaufen!

UTU 2022 23-27 Juli
Jag gick ut och kikade i garaget.
Blir Domanen med 30 mm Schwalbe One.. ja som vanligt alltså :)
Jag är lite oroad över den salthaltiga luften i Oljelandet och dess inverkan på lufttrycket. Man kanske behöver sänka temporärt när man är i Brunostlandet innan man tar Guleböjen till höger efter Hell och siktar på moder svea igen. Dock är det ju en enorm klättring till sällan skådade höjder där lufttrycket kommer vara lägre än vid havet trotts saltbeläggning på vägen. Hoppas appen kommer vara klar i tid för detta är förvirrande

UTU 2022 23-27 Juli
2 mm på däcken hit eller dit... Jag har ingen aning vilket cykel jag ska välja ens.
Ungefär samma problem. Min tilltänkta cykel monteras just nu hos Fairlight. Jag hoppas att jag blir nöjd med geometrin. Om jag blir nöjd, då börjar mina funderingar kring styrpinnar, hjul, däck mm. Om jag däremot inte blir nöjd så inleds en ny jakt på cykel.

UTU 2022 23-27 Juli
För kännedom så är idag sista dagen föranmälan garanterar startplats. Efter idag kommer platser också erbjudas väntelistan och, eventuellt, allmänheten.

Vi har två nya bemannade kontroller: Femundstunet i Norge på vägen dit (50 mil från start) och Avesta på vägen hem (129 mil från start). Det betyder totalt nio kontroller bemannade av turen (12 om man räknar dubbelt de vi besöker på både dit- och hemvägen).

Vi har också uppdaterat rutten med en fjällnära sträcka förbi Tolga, på vägen till Røros i Norge. En karta som går att bläddra i kommer i vår, och i sommar kommer även möjlighet ladda ner GPX.

Nu är det officiellt att vi kommer att ha i alla fall två startgrupper på lördagen: 07:00 och en på eftermiddagen. Möjlighet att välja startgrupp kommer preliminärt inom en månad.

Vi har också förtydligat att tempostyren är OK utan särskilda gränser, så länge rörändar är pluggade och cykeln går att framföra trafiksäkert med dem.

UTU 2022 23-27 Juli
Tror att han numera är så kallad liggist.
Skyll på min pappas familj, men det har efternamnet faktiskt varit sedan början. Alltså Hell, inte Liggist. Det senare har jag blivit ganska nyligen. Jag lovar att jag ska fila lite på att försämra aerodynamiken, så att mitt bakhjul blir värt namnet igen ;-)

Förutom det behövs fortfarande också en del träning för lagom @Peth -fart…

UTU 2022 23-27 Juli
Tyvärr måste jag kasta in handduken. Vi får inte ihop semesterplaneringen så det ges utrymme för mig att ge mig iväg på ett sånt här stort äventyr i år. :(

Är någon på jakt efter startplats går det bra att kontakta mig via PM.

UTU 2022 23-27 Juli
Dubbla vinegumshållare. Man vet aldrig när man kan fylla på förrådet efter att ha passerat gränsen.
DB053499-D55C-49DB-8299-3F80D0C8E723.jpeg

Tillbaka
Topp