Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
I stället för vinegum på långcykling?! Nu skriver du ju bara provocerande dumheter.Brunost?
Får väl erkänna att jag tramsar. Dock skulle jag ärligt talat inte vilja ha vare sig vinegum eller brunost som diet vid långcykling.I stället för vinegum på långcykling?! Nu skriver du ju bara provocerande dumheter.
Fel! Det är sura nappar som är bäst för långcykling.Vingum är det bästa som finns på långcykling.
Är det därför det är så många sura gubbar som håller på med långcykling? :DFel! Det är sura nappar som är bäst för långcykling.
Med tanke på nappar kanske sura och barnsliga gubbar!?Är det därför det är så många sura gubbar som håller på med långcykling? :D
Jag ser framför mig ett battle här: ena gubben kör UTU på sura nappar och vatten och den andre kör på vinegum och vatten.Är det därför det är så många sura gubbar som håller på med långcykling? :D
Om jag inte minns helt galet finns någon norsk gubbe bland de anmälda. Borde därmed gå och utöka testet till att täcka brunost också. Vore lite festligt om norrmannen är raskast. Helt plötsligt märker Circle K en kraftig uppgång i efterfrågan på brunost på vårkanten varje år.Jag ser framför mig ett battle här: ena gubben kör UTU på sura nappar och vatten och den andre kör på vinegum och vatten.
Det finns förutsättningar för en extra dimension i dot watchandet i sommar!Om jag inte minns helt galet finns någon norsk gubbe bland de anmälda. Borde därmed gå och utöka testet till att täcka brunost också. Vore lite festligt om norrmannen är raskast. Helt plötsligt märker Circle K en kraftig uppgång i efterfrågan på brunost på vårkanten varje år.
Själv tänker jag att det får bli tidig morgon, och då inte någon monstersträcka det första dygnet utan sikta mot Särna efter 42 mil.Jag siktar på runt 4 dagar, men har inte börjat titta på detaljerna än. Räknar med att starta på eftermiddagen/kvällen.
Nä, 42 mil är ju ingen monstersträcka att cykla ?Själv tänker jag att det får bli tidig morgon, och då inte någon monstersträcka det första dygnet utan sikta mot Särna efter 42 mil.
Tilläggas bör här kanske att arrangören jobbar hårt för att säkerställa nederbördsrika isande ishavsvindar från nordväst till de första två dygnen av loppet. Detta för att hålla nere farten och därigenom ge deltagarna större chans att njuta av de svenska och norska sommarlandskapen samt att skapa en intressant kontrast till premiärupplagan 2018 som ju genomfördes i sol och värme.Jag är också inne på Särna men räknar nog med att det tar 17h + stopptid
Älvdalen på 20 timmar låter plötsligt mer rimligt.Tilläggas bör här kanske att arrangören jobbar hårt för att säkerställa nederbördsrika isande ishavsvindar från nordväst till de första två dygnen av loppet. Detta för att hålla nere farten och därigenom ge deltagarna större chans att njuta av de svenska och norska sommarlandskapen samt att skapa en intressant kontrast till premiärupplagan 2018 som ju genomfördes i sol och värme.
Då vädergudarna är tuffa förhandlingspartners vågar dock arrangören inte ge några garantier att ovan nämnda målsättning kommer att uppfyllas.Älvdalen på 20 timmar låter plötsligt mer rimligt.
Jag brister mycket erfarenhet i jämförelse med nästan alla andra som cyklar UTU tror jag men det är fullt möjligt. Du planerar att sova på de vanliga förbokade sovställena och inte ett par timmar under en buske eller på en bensinmack för att sedan fortsätta?Nån mer som lockas av fyra dagar på runt 40 mil per dag? Har en familjesemester planerad som jag måste hem till.
Försök få till flera dagars sammanhållande träning gärna minst treMin stora tveksamhet är väl hur benen reagerar på att göra detta flera dagar i rad. Visst, jag klarar 40 mil en dag men 3-4 dagar på rad utan att knän och sådant börjar protestera? (det är det som blir spännande, ny mark) ? Självklart har tempo, väder och storleken på gruppen enorm betydelse.
Min UTU uppladdning störs just nu lite av träningen med Vätternrundagruppen men sedan vore det bra att klämma in ca 1-2 st 40-60 mils rökare innan UTU men samtidigt dra ner på träningen ca 1-2 veckor innan.
du cyklar ju givetvis hem från Motala på söndagenJag brister mycket erfarenhet i jämförelse med nästan alla andra som cyklar UTU tror jag men det är fullt möjligt. Du planerar att sova på de vanliga förbokade sovställena och inte ett par timmar under en buske eller på en bensinmack för att sedan fortsätta?
Min stora tveksamhet är väl hur benen reagerar på att göra detta flera dagar i rad. Visst, jag klarar 40 mil en dag men 3-4 dagar på rad utan att knän och sådant börjar protestera? (det är det som blir spännande, ny mark) ? Självklart har tempo, väder och storleken på gruppen enorm betydelse.
Min UTU uppladdning störs just nu lite av träningen med Vätternrundagruppen men sedan vore det bra att klämma in ca 1-2 st 40-60 mils rökare innan UTU men samtidigt dra ner på träningen ca 1-2 veckor innan.
Och cyklar 2 varv runt sjöndu cyklar ju givetvis hem från Motala på söndagen
Söndagen? Målgång är väl på lördagen, varför vänta? Är ju bara att skarva på direkt ?du cyklar ju givetvis hem från Motala på söndagen
Och cyklar 2 varv runt sjön
Du vill väl inte vara sämre än SvenC?Ja, jag kanske kan fixa två startnummer, får man det? ?
Mamma hade nog förväntat sig ett besök i samband med detta men får ett sms "Sorry, jag cyklade två varv".
Nej tyvärr, tror inte det passar med galenskaper just denna helg. ?
Hör av dig om du vill ha sällskap. Jag bor i de södra delarna av stan.Jag brister mycket erfarenhet i jämförelse med nästan alla andra som cyklar UTU tror jag men det är fullt möjligt. Du planerar att sova på de vanliga förbokade sovställena och inte ett par timmar under en buske eller på en bensinmack för att sedan fortsätta?
Min stora tveksamhet är väl hur benen reagerar på att göra detta flera dagar i rad. Visst, jag klarar 40 mil en dag men 3-4 dagar på rad utan att knän och sådant börjar protestera? (det är det som blir spännande, ny mark) ? Självklart har tempo, väder och storleken på gruppen enorm betydelse.
Om mamma ordnar en egen snabbdepå åt dig så träffas ni 2 gånger isf 1, win-win.Ja, jag kanske kan fixa två startnummer, får man det? ?
Mamma hade nog förväntat sig ett besök i samband med detta men får ett sms "Sorry, jag cyklade två varv".
Nej tyvärr, tror inte det passar med galenskaper just denna helg. ?
Jo, tänkte sova på kontrollerna. På hemsidan finns en fin kalkylator som beräknar var det är lämpligt att stanna och sova givet ett rullsnitt som man själv väljer.Jag brister mycket erfarenhet i jämförelse med nästan alla andra som cyklar UTU tror jag men det är fullt möjligt. Du planerar att sova på de vanliga förbokade sovställena och inte ett par timmar under en buske eller på en bensinmack för att sedan fortsätta?
ja den är guld. Du kan sälja den till PBPKanon med kalkylatorn! @kontrapunkt, är tanken att man ska kunna välja den senare startgruppen också (vilket inte funkar nu)?
Tack! Och ja, det kommer gå att välja både 07:00 och en eller två starttider senare under dagen. Vi arbetar fortfarande på några delar av logistiken, men hoppas kunna släppa dessa startgrupper så snart det går.
Anmälan idag: För säkerhets skull (om idag tolkades som sista dagen att anmäla sig, snarare än första dagen det inte går att anmäla sig) är ordinarie anmälan ändrad, så att den är öppen hela dagen ut idag. Så om någon önskar anmäla sig finns en chans idag till den ordinarie plats som är kvar.
Så att du slipper offra dig och ta den sista platsen?Då är det fulltecknat alltså. Vad skönt.