UTU 2022 23-27 Juli

UTU 2022 23-27 Juli
Brukar blanda vinegum och saltlakrits i en påse som jag plockar fram först efter sista kontrollen innan mål. Det blir då nåt kul att se fram emot när man börjar bli trött.

UTU 2022 23-27 Juli
Jag ser framför mig ett battle här: ena gubben kör UTU på sura nappar och vatten och den andre kör på vinegum och vatten.
Om jag inte minns helt galet finns någon norsk gubbe bland de anmälda. Borde därmed gå och utöka testet till att täcka brunost också. Vore lite festligt om norrmannen är raskast. Helt plötsligt märker Circle K en kraftig uppgång i efterfrågan på brunost på vårkanten varje år.

UTU 2022 23-27 Juli
Om jag inte minns helt galet finns någon norsk gubbe bland de anmälda. Borde därmed gå och utöka testet till att täcka brunost också. Vore lite festligt om norrmannen är raskast. Helt plötsligt märker Circle K en kraftig uppgång i efterfrågan på brunost på vårkanten varje år.
Det finns förutsättningar för en extra dimension i dot watchandet i sommar!

UTU 2022 23-27 Juli
Jag är anmäld till loppet men kan tyvärr inte delta. Jag vill gärna byta min startplats och tar gärna emot tipps, eller om någon kan hänvisa till mig eller direkt höra av sig till mig via PM. Tack för hjälpen!

UTU 2022 23-27 Juli
Då loppet väsentligen är fullbokat gissar jag att det kommer att finnas ett antal cyklister som tänker sig ett fyradagarsupplägg. Sen är det förstås inte säkert att de hänger på happy.

UTU 2022 23-27 Juli
Jag är också inne på Särna men räknar nog med att det tar 17h + stopptid
Tilläggas bör här kanske att arrangören jobbar hårt för att säkerställa nederbördsrika isande ishavsvindar från nordväst till de första två dygnen av loppet. Detta för att hålla nere farten och därigenom ge deltagarna större chans att njuta av de svenska och norska sommarlandskapen samt att skapa en intressant kontrast till premiärupplagan 2018 som ju genomfördes i sol och värme.

UTU 2022 23-27 Juli
Tilläggas bör här kanske att arrangören jobbar hårt för att säkerställa nederbördsrika isande ishavsvindar från nordväst till de första två dygnen av loppet. Detta för att hålla nere farten och därigenom ge deltagarna större chans att njuta av de svenska och norska sommarlandskapen samt att skapa en intressant kontrast till premiärupplagan 2018 som ju genomfördes i sol och värme.
Älvdalen på 20 timmar låter plötsligt mer rimligt.

UTU 2022 23-27 Juli
Nån mer som lockas av fyra dagar på runt 40 mil per dag? Har en familjesemester planerad som jag måste hem till.
Jag brister mycket erfarenhet i jämförelse med nästan alla andra som cyklar UTU tror jag men det är fullt möjligt. Du planerar att sova på de vanliga förbokade sovställena och inte ett par timmar under en buske eller på en bensinmack för att sedan fortsätta?

Min stora tveksamhet är väl hur benen reagerar på att göra detta flera dagar i rad. Visst, jag klarar 40 mil en dag men 3-4 dagar på rad utan att knän och sådant börjar protestera? (det är det som blir spännande, ny mark) ? Självklart har tempo, väder och storleken på gruppen enorm betydelse.

Min UTU uppladdning störs just nu lite av träningen med Vätternrundagruppen men sedan vore det bra att klämma in ca 1-2 st 40-60 mils rökare innan UTU men samtidigt dra ner på träningen ca 1-2 veckor innan.

UTU 2022 23-27 Juli
Min stora tveksamhet är väl hur benen reagerar på att göra detta flera dagar i rad. Visst, jag klarar 40 mil en dag men 3-4 dagar på rad utan att knän och sådant börjar protestera? (det är det som blir spännande, ny mark) ? Självklart har tempo, väder och storleken på gruppen enorm betydelse.

Min UTU uppladdning störs just nu lite av träningen med Vätternrundagruppen men sedan vore det bra att klämma in ca 1-2 st 40-60 mils rökare innan UTU men samtidigt dra ner på träningen ca 1-2 veckor innan.
Försök få till flera dagars sammanhållande träning gärna minst tre
Enl mångas erfarenhet, även min egen, är just den tredje dagen den jobbigaste/tyngsta och därför borde att få med den betyda mest för träningen
Men hur långt och hårt just du behöver köra de (minst) tre dagarna har jag inga råd att komma med.

REDIGERAT
Men jag gissar att du inte behöver cykla 400km/dag för att uppnå tillräcklig 3-dagars-träningseffekt

Senast ändrad:
UTU 2022 23-27 Juli
Jag är fortfarande sugen på att cykla detta. Cykeltourade 600 mil under våren, men det var ju lite lugnare tempo. Den längsta dagen blev 422 km med 2700 hm (17.5 km/h totalsnitt), längsta veckodistansen drygt 1000 km, så UTU blir ju lite intensivare. Ska försöka hinna med ett längre lopp innan, typ Södertälje BRM1000, men tror ni uppvärmningen håller annars?

UTU 2022 23-27 Juli
Om du inte är anmäld så kan det vara så att du behöver ta kontakt med någon som är anmäld men inte ska åka och köpa plats av denna person samt att ni fixar till överlåtelsen. Vad jag kan se är anmälningsknappen inaktiverad på hemsidan och jag vet att det för några dagar sedan var 99 anmälda (100 är max) så det kan vara s.a. taket är nått.

Du kan även mejla arrangören. Jag tror att några personer meddelat dit att de inte tänker åka så ev. kan arrangören då sätta dig i kontakt med en sådan person.

UTU 2022 23-27 Juli
Jag brister mycket erfarenhet i jämförelse med nästan alla andra som cyklar UTU tror jag men det är fullt möjligt. Du planerar att sova på de vanliga förbokade sovställena och inte ett par timmar under en buske eller på en bensinmack för att sedan fortsätta?

du cyklar ju givetvis hem från Motala på söndagen

UTU 2022 23-27 Juli
Ja, jag kanske kan fixa två startnummer, får man det? ?

Mamma hade nog förväntat sig ett besök i samband med detta men får ett sms "Sorry, jag cyklade två varv".

Nej tyvärr, tror inte det passar med galenskaper just denna helg. ?
Du vill väl inte vara sämre än SvenC?

UTU 2022 23-27 Juli

Hör av dig om du vill ha sällskap. Jag bor i de södra delarna av stan.

UTU 2022 23-27 Juli

Jo, tänkte sova på kontrollerna. På hemsidan finns en fin kalkylator som beräknar var det är lämpligt att stanna och sova givet ett rullsnitt som man själv väljer.

UTU 2022 23-27 Juli
Tack! Och ja, det kommer gå att välja både 07:00 och en eller två starttider senare under dagen. Vi arbetar fortfarande på några delar av logistiken, men hoppas kunna släppa dessa startgrupper så snart det går.

Anmälan idag: För säkerhets skull (om idag tolkades som sista dagen att anmäla sig, snarare än första dagen det inte går att anmäla sig) är ordinarie anmälan ändrad, så att den är öppen hela dagen ut idag. Så om någon önskar anmäla sig finns en chans idag till den ordinarie plats som är kvar.

UTU 2022 23-27 Juli
En startgrupp som kan bli aktuell är ungefär kl 14-15. Då kan den som har riktigt bråttom cykla genom hela första natten, och vara framme i Trondheim på söndag kväll.

Den som i stället siktar på lugn och ro kan med denna tid sova några timmar i Leksand första natten efter ca 20 mil, och sen ta nästa övernattning på Femundstunet efter 50 mil (båda bemannade kontrollerna nya för i år).

UTU 2022 23-27 Juli
Tack! Och ja, det kommer gå att välja både 07:00 och en eller två starttider senare under dagen. Vi arbetar fortfarande på några delar av logistiken, men hoppas kunna släppa dessa startgrupper så snart det går.

Anmälan idag: För säkerhets skull (om idag tolkades som sista dagen att anmäla sig, snarare än första dagen det inte går att anmäla sig) är ordinarie anmälan ändrad, så att den är öppen hela dagen ut idag. Så om någon önskar anmäla sig finns en chans idag till den ordinarie plats som är kvar.

Attans, blev så illa tvungen att ta platsen nu när du var så snäll att öppna anmälan igen. Tack!

Tillbaka
Topp