UTU 2022 23-27 Juli

UTU 2022 23-27 Juli
Testa Uppsala 200 i slutet av maj. Med mat på Leufstabruks värdshus är det en riktig randohöjdare om vädret är fint. Platt är det också. Lite blåsigt kan det vara dock.
Det har ju stängt igen, så får väl hoppas nån vågat köpa det tills maj.

UTU 2022 23-27 Juli
Meh, att det ska vara så svårt. Fattar de inte vilken misär det blir när man spetsat in sig på finlunch i Lövstabruk och man får nöja sig med Icafika i Örbyhus.

UTU 2022 23-27 Juli
G*lf?! Snart säger du väl att rando helt kan ersättas med f*tboll.
Som jag ser det har golfbanor har två existensberättiganden - de är bra för längdskidåkning då snötillgången är dålig och de har inte sällan restauranger som är relativt ok om man är ute och färdas och behöver käka lunch.

Arenor för bollsparkande primadonnor som ser ut som de är döende om någon råkar andas på dem har jag inget till övers för över huvud taget.

UTU 2022 23-27 Juli
Det finns en sak som är värre än Brunost, och det är Gamalost. Tror det delades ut som priser på Viking Tour, glad att jag inte vann nån kategori.

UTU 2022 23-27 Juli
Jag såg att Saimaa Cycle Tour 2022 fått EU-bidrag för sitt lopp. Jag vet inte kriterierna kring äskandet men det kanske skulle vara något även för UTU?
Screenshot_20211110-201642_Chrome.jpg

UTU 2022 23-27 Juli
Har lyft frågan till involverade personer.

Rent personligen får jag dock säga att jag inte tycker att den där typen av småduttande med pengar är det som EU:s största förtjänst.

UTU 2022 23-27 Juli

Senast ändrad:
UTU 2022 23-27 Juli
Hej randonnörer!
Skulle du vara intresserad att vara volontär på UTU? Eller känner någon som skulle vara intresserad?

Vi är rätt många volontärer, men skulle gärna vara några fler, särskilt nu med så många anmälda. Som volontär får man ta del av detta cykeläventyr utan att behöva cykla hela sträckan (men det kommer finnas möjlighet att åka en RM-godkänd volontärtur en vecka innan för de som önskar). UTU står för resa till / från kontrollen (från orter i Sverige), mat och enkelt boende. Man får också en garanterad startplats i UTU 2026.

Hör av dig till info@pilgrimbrevet.se om du är intresserad!

UTU 2022 23-27 Juli
Hej!
Nu har platserna på UTU 2022 som var reserverade för volontärer släppts. De på väntelistan har fått möjlighet att boka dem sen 1/12, men just nu finns 5 platser tillgängliga för allmänheten.

Är du intresserad att köra, men inte fick chansen först? Nu kan vara ett bra tillfälle att föranmäla sig.

UTU 2022 23-27 Juli
Hej!
Nu har platserna på UTU 2022 som var reserverade för volontärer släppts. De på väntelistan har fått möjlighet att boka dem sen 1/12, men just nu finns 5 platser tillgängliga för allmänheten.

Är du intresserad att köra, men inte fick chansen först? Nu kan vara ett bra tillfälle att föranmäla sig.
Jag velar mellan allt utom att cykla, volontärsloppet låter jättekul men om jag väljer LEL så blir tiden kanske lite knapp att hinna resa till London?

UTU 2022 23-27 Juli
va fan det var det ingen som sa något om
Inget att oroa sig över!

Du startar bara vid kyrkan, trampar en liten stund, korsar över några broar, passerar några sjöar, svänger in och tar en fika vid ett världsarv och kort därefter är du framme vid en annan kyrka där det är dags att vända tillbaka mot startkyrkan. Du passerar helvetet, det går lite upp och ner, du åker delvis på samma vägar som tidigare men åt motsatt håll och efter en stund till är du tillbaka vid starten. Piece of kaka!

UTU 2022 23-27 Juli
Inget att oroa sig över!

Du startar bara vid kyrkan, trampar en liten stund, korsar över några broar, passerar några sjöar, svänger in och tar en fika vid ett världsarv och kort därefter är du framme vid en annan kyrka där det är dags att vända tillbaka mot startkyrkan. Du passerar helvetet, det går lite upp och ner, du åker delvis på samma vägar som tidigare men åt motsatt håll och efter en stund till är du tillbaka vid starten. Piece of kaka!
Vägnötter och GPS-spår överflödiga.

UTU 2022 23-27 Juli
Det verkar ju hur enkelt som helst. Varför funderar jag ens på mina småsaker innan kyrkan? Jag väntar ivrigt på en ny cykel som jag beställde i maj och ska efter många förseningar komma i mars om tullen fungerar smidigt. Om cykel passar mig storleksmässigt blir det lite att tänka på utrustningsmässigt. Om cykeln inte passar så blir det lite annat att tänka på, köpa en annan ny cykel av det som finns tillgängligt eller anpassa min fingravel som jag i och för sig trivs jättebra på.

Ytterligare en sak jag funderar på är ett litet träningsläger någonstans med för mig nya vägar under påskhelgen. Jag måste vänja mig vid många mil några dagar rad.

UTU 2022 23-27 Juli
jag börjar faktiskt bli lite fundersam till den där transporten till Uppsala. man kanske skulle sova på plats. hur tänker andra som inte bor herrejösseslångbort utan typ STHLMsavstånd
Ni Stockholmare är så bortskämda när det gäller avstånd till randostarter att till och med Uppsala verkar vara orimligt långt bort. Med bil är det ju bara runt en timme till Uppsala. Jag hade definitivt prioriterat skön sömn i egen säng framför att kunna kliva upp lite senare (säger han som klev upp vid 03:00, körde 18 mil till Sundsvall för att starta kl 06:00 och cyklade 40 mil och körde hem direkt efter målgång – osmart, jag vet).

UTU 2022 23-27 Juli
Ni Stockholmare är så bortskämda när det gäller avstånd till randostarter att till och med Uppsala verkar vara orimligt långt bort. Med bil är det ju bara runt en timme till Uppsala. Jag hade definitivt prioriterat skön sömn i egen säng framför att kunna kliva upp lite senare (säger han som klev upp vid 03:00, körde 18 mil till Sundsvall för att starta kl 06:00 och cyklade 40 mil och körde hem direkt efter målgång – osmart, jag vet).
jo men att ställa bilen i Upploppssala i flera dagar... kan ju bli stenkastningar och annat otyg. och!!! ett STOOORT och. måste ju plocka av väskorna för att få upp den på bakluckehållaren. det tar ju tid att montera.. kan ju bli svettigt.

UTU 2022 23-27 Juli
jo men att ställa bilen i Upploppssala i flera dagar... kan ju bli stenkastningar och annat otyg. och!!! ett STOOORT och. måste ju plocka av väskorna för att få upp den på bakluckehållaren. det tar ju tid att montera.. kan ju bli svettigt.
Du slänger väl bara upp cykeln på flaket till pick uppen?! Kanske kan lura med nån som kör hem bilen? Jag har ju lite längre till Uppsala och siktar på att få slagga (och förvara bilen) hos en kompis.

Tillbaka
Topp