Bikzz
Aktiv medlem
UTU 2022 23-27 Juli
128 luftmadrasser och ca 200 filtar redo. 62 madrasser till på väg från Södertälje.
Och vad blir det för Gourmet-matsedel ? Inte kall pasta väl ... Bara nyfiken -:)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
128 luftmadrasser och ca 200 filtar redo. 62 madrasser till på väg från Södertälje.
Kommer att variera mellan de olika kontrollerna. Om allt går som det ska kommer det att bjudas på något varmt på alla kontroller. Exakt vad det blir kommer att vara avhängigt vad volontärerna på kontrollen anser sig mäkta med och vad det finns möjlighet till matlagning.Och vad blir det för Gourmet-matsedel ? Inte kall pasta väl ... Bara nyfiken -:)
Måste man föranmäla att man vill ha vegetarisk mat, eller är det först till kvarn?Kommer att variera mellan de olika kontrollerna. Om allt går som det ska kommer det att bjudas på något varmt på alla kontroller. Exakt vad det blir kommer att vara avhängigt vad volontärerna på kontrollen anser sig mäkta med och vad det finns möjlighet till matlagning.
Någon form av vegetarisk/vegansk mat ska finnas på alla bemannade kontroller.Måste man föranmäla att man vill ha vegetarisk mat, eller är det först till kvarn?
Tror du kan ta mindre doser om du injicerar??Tack! ?
Jag behöver större väskor. ? Sovställena har handdukar? Mitt allvarliga sportdrycksberoende är ett problem också, det tar mycket plats (pulvret).
Tidigare var deadline (som publicerat på hemsidan) idag 15/7. Vi har precis flyttat det till nu på onsdag, 20/7 så folk får mer tid på sig.När är deadline att välja startgrupp?
Funderar på sen start. Inte pga farten jag inte har. Utan mer person-logistiken.
Allt annat vore ju jättekonstigt......Ja, hmmm, i dropbag blir det väl framförallt torra kläder,
RittværKapar tråden lite. Då vissa randoentusiaster verkar ha stenkoll på väderleksrapporter. Var i Norge och körde ett lopp och en norsk visade mig en app där massa randorundor och lopp låg inlagda, så kunde man se aktuellt väder på rundan. Någon som kan tipsa mig om appen då jag ej la namnet på minnet?
Vi märker dem. Måtten är från leverantören av våra påsar.angånde dropbag, kommer ni märka upp dom, eller ska jag?
30x40 är det typ vanlig pappkasse från matkedjan ni utgått från då?
Inget gratis vad jag vet dessvärre, särskilt inte längre än ett dygn.Hej,
Jag åker bil från Göteborg och undrar var jag kan parkera bilen gratis under tiden jag cyklar?
Bor för övrigt på Clarion-hotel-gillet 22-23 juli och startar 14.00.
Jaha? Så jag måste packa om mina påsar på plats?Vi märker dem. Måtten är från leverantören av våra påsar.
Nu börjar packningsvåndan infinna sig. Tidigare har jag klämt in allt i sadelväskan, nu har jag monterat en ramväska för ett par extra liters packvolym. Men då får jag inte plats med två stora vattenflaskor, bara en.
Jag har denna på underröret och vänsteröppnad på sadelröret.Nu börjar packningsvåndan infinna sig. Tidigare har jag klämt in allt i sadelväskan, nu har jag monterat en ramväska för ett par extra liters packvolym. Men då får jag inte plats med två stora vattenflaskor, bara en.
Med standardpåsar blir det tydligt hur mkt man får skicka med. Detta gör också att vi lättare kan planera utrymmet vi behöver för påsarna i fordonen.Jaha? Så jag måste packa om mina påsar på plats?
Förstod inte att vi skulle få påsar av er.
Jag är väldigt tacksam för servicen. Den underlättar väldigt men samtidigt ställer det till med planeringsproblem för mig (jag får det inte riktigt att gå ihop med kontroller, planerad cykelsträcka per dag mmMed standardpåsar blir det tydligt hur mkt man får skicka med. Detta gör också att vi lättare kan planera utrymmet vi behöver för påsarna i fordonen.
Ja, enig.Med standardpåsar blir det tydligt hur mkt man får skicka med. Detta gör också att vi lättare kan planera utrymmet vi behöver för påsarna i fordonen.
Mina småflaskor rymmer 620 ml, de stora är bara 150 ml mer. Brukar inte dricka slut på två småflaskor på 10 mil. Men det beror ju på hur varmt det är och hur hårt man kör.Jag har denna på underröret och vänsteröppnad på sadelröret.
får in 0,65 eller 0,7 liters. beroende på utformning av locket.
![]()
Bontrager Side-Load Flaskställ Höger
Bontrager Side Load är ett flaskställ som underlättar åtkomsten till din flaska när utrymmet under din ram är minimerat. Används lämpligen på mountainbike- och racercyklar och gör sig bäst på lite mindre ramar, som t ex. heldämpade.www.lannasport.se
Var ska jag då ha mina winegum?! Men tror att det blir knepigt att få i och ur flaskan.@Peth att ha en snackpåse extra på styret som flaskhållare?
Ha den mellan pinnarna?Mina småflaskor rymmer 620 ml, de stora är bara 150 ml mer. Brukar inte dricka slut på två småflaskor på 10 mil. Men det beror ju på hur varmt det är och hur hårt man kör.
Var ska jag då ha mina winegum?! Men tror att det blir knepigt att få i och ur flaskan.
Visa bilaga 567660
Ovanpå styrstammen?Ha den mellan pinnarna?
För den som funderar över påsens storlek ”packad och klar” citerar jag ovanstående inlägg.Provpackning med kläder resulterade i en påse på ca 33 cm x 25 cm x 16 cm. Med mindre att jacuzzin är liten får du nog ta den på släp m.a.o.
Finns inte tillräckligt med plats där.Alltså påsen kan du väl knyta fast mellan pinnarna framför styrstam och brevid datorn
Decathlon har en grym liten resehandduk.Om du t.ex. vill duscha rekommenderas du ha med egen handduk. Arrangören kommer inte att tillhandahålla handdukar.
sr dock ut att ha gått över til slutet av veckan och efter helgen.![]()
Då återvänder värmen – upp till 30 grader i veckan
Den senaste tidens milda temperaturer är snart ett minne blott. I veckan drar ett högtryck in över landet och på sina ställen kan det bli 30 grader varmt.www.dn.se
verkar som vi kanske kommer slippa regn
Det kanske är jobbigt att ha bilen så långt bort, men jag bor tre minuter på cykel från pendeln i Älvsjö och har plats för i alla fall tre bilar. Från Älvsjö går det alltså pendeltåg till Uppsala.Jag åker bil från Göteborg och undrar var jag kan parkera bilen gratis under tiden jag cyklar?
Beställt?Måste bara tipsa om dessa: https://www.hestragloves.se/nimbus-mitt-black
(Finns även som fingervantar och trefingervantar, men jag har vanliga tumvantar). Helt magiskt bra! Håller regnet ute, värmen uppe, torkar snabbt, tar liten plats.
Tack för erbjudandet, men jag skall fortsätta semestra i Uppsala efter målgången på tisdag eftermiddag ?Det kanske är jobbigt att ha bilen så långt bort, men jag bor tre minuter på cykel från pendeln i Älvsjö och har plats för i alla fall tre bilar. Från Älvsjö går det alltså pendeltåg till Uppsala.
De har kommit, så om du har någon som kan hämta i Uppsala kan jag skicka med till dig. Annars är det hämtning från fredag kl 16.Finns det möjlighet att hämta dropbags i stockholm i dagarna?
MyrraDen stora frågan: vilken är hashtaggen att använda i sociala medier?
Ska ta en testtur med full flaska för att se om det är stabilt, eller om det kommer svänga lite väl mycket.Alltså påsen kan du väl knyta fast mellan pinnarna framför styrstam och brevid datorn