UTU 2022 23-27 Juli

UTU 2022 23-27 Juli
Är det okej att ta med egen luftmadrass eller någon form av sovunderlägg för att vara helt trygg gällande övernattning? Det är väl just antalet sovmadrasser som är begränsat och inte utrymmet i sig?

UTU 2022 23-27 Juli
Klart du kan ta med, men vi kan inte garantera att det finns lämplig plats. På i alla fall kontrollerna i Särna och Røros använder vi sovlokalerna fullt med madrasser. På övriga ställen är bedömningen att det bör räcka med de madrasser som finns - om prognosen håller.

På en del (Leksand, Avesta) finns det mycket mer golvyta än madrasser. Skulle det bli oväntat fullt på någon av dessa är det inte omöjligt att vi kan fylla på genom att låna från annan kontroll.

UTU 2022 23-27 Juli
För ett antal år sedan var det inget problem att ta med cykeln på transferbussen Uppsala-Grisslehamn (men vet ej om det var en officiell option eller välvilliga bussförare). Dessutom billigt.
Mailade och frågade Eckerö med nekande svar.
Har mailat samma fråga till Viking men inte fått svar.

Segt att åka över och få nej och stresscykla 8-10 mil till start.

Samtidigt vill Åland ha cykelturism så lite snett att de inte kan hjälpa till med transport.

UTU 2022 23-27 Juli
UTU 2022 23-27 Juli
Tack!
Men tyvärr matchar inte lördagstrafiken med färjan (Eckerö).
Från Norrtälje som borde passa får man inte ta med cykeln (tur 677).
Det ska inte vara för lätt!
Aha, ok. Såg att du redan kollat med Eckerölinjen om deras buss, men kan kanske vara värt även kontakta Västanhede busstrafik som kör den bussen. Med lite tur kanske de är mer välvilliga.

UTU 2022 23-27 Juli
För ett antal år sedan var det inget problem att ta med cykeln på transferbussen Uppsala-Grisslehamn (men vet ej om det var en officiell option eller välvilliga bussförare). Dessutom billigt.
Om du inte vill cykla från Kapellskär eller Grisslehamn, är omvägen via Mariehamn - Stockholm värd besväret? Därifrån går det ju SL-pendel och Mälartåg.

UTU 2022 23-27 Juli
För kännedom: Vi har fått in ett antal cyklister som meddelat att de inte kan starta, och gärna vill ha hjälp att hitta någon som kan ta över platsen. Vi kommer fortfarande bli trevligt många (ca 90 deltagare), men om du vill ta chansen finns det möjlighet att vara med.

Intresserad? Skriv till info@pilgrimbrevet.se, så skickar vi e-post till deltagare du kan kontakta.

UTU 2022 23-27 Juli
efter att ha tappat 1 st skoöverdrag på PBP som satt fast under gummibandet på min Pro sadelväska funderar jag på att dra ett bagagenät runt den. har även en liten Drybag som skulle kunna funka att spänna fast ko jag på nu när jag sitter och skriver.
denna torde funka, någon annan som har en bra lösning?

1658228647811.png

UTU 2022 23-27 Juli
Jag förutom lås till gummibandet en liten krok. Drar man det lite fram och tillbaka och sen krokar i brukar det sitta. Jag dock på ovansidan av rackpack. Ha de kvar tills de är hyfsat torra och sedan ner i påse kan även funka.

UTU 2022 23-27 Juli
Hej! Vi har fått ett par förhinder på volontärsidan, också en mindre optimal uppladdning.

Skulle du vara intresserad att hänga med ett varv i Norge (eller på annan plats)? Vi står givetvis för mat, boende och resa. Eller kör du UTU och har någon respektive / släkting / vän som vill hänga med?

Det vore uppskattat! Hör gärna av dig då, till exempel på info@pilgrimbrevet.se.

UTU 2022 23-27 Juli
UTU 2022 23-27 Juli
Vi har uppdaterat reglerna om dropbag, så att vätskor är tillåtna. Använd en kraftig behållare, och lägg den i en vattentät plastpåse som du knyter stängd. Inga giftiga eller brandfarliga ämnen.

Vi har också lagt upp UTU 2022 på RideWithGPS, om du föredrar att ladda ner därifrån.
Bästa nyheten sedan nylonstrumpan på tjocktvn. Seriöst så borde väl Gainomax i dubbla ziplock påsar funka?

UTU 2022 23-27 Juli
Hej,
Jag åker bil från Göteborg och undrar var jag kan parkera bilen gratis under tiden jag cyklar?
Bor för övrigt på Clarion-hotel-gillet 22-23 juli och startar 14.00.
Det går bra att ställa bilen på min garageuppfart Murkelvägen 3. Jag är bara glad om det ser ut som om någon är i huset. Knappt 5 km till startpunkt - följ Norbyvägen rakt mot slottet.

UTU 2022 23-27 Juli
Så länge du startar före mhenry och ser till att hålla totalsnittet på 30 km/h till varje kontroll bör du nog hålla undan.
Tänkte väl mera om han är en av dem som sover minimalt, då blir det klurigt hålla undan, om inte lovar jag att han ska få jobba hårt.... :sneaky:

Möjligt vissa av dem som strartar 14 väljer att cykla hela natten? :cool:

Tillbaka
Topp