UTU 2022 23-27 Juli

UTU 2022 23-27 Juli
Och vad blir det för Gourmet-matsedel ? Inte kall pasta väl ... Bara nyfiken -:)
Kommer att variera mellan de olika kontrollerna. Om allt går som det ska kommer det att bjudas på något varmt på alla kontroller. Exakt vad det blir kommer att vara avhängigt vad volontärerna på kontrollen anser sig mäkta med och vad det finns möjlighet till matlagning.

UTU 2022 23-27 Juli
Kommer att variera mellan de olika kontrollerna. Om allt går som det ska kommer det att bjudas på något varmt på alla kontroller. Exakt vad det blir kommer att vara avhängigt vad volontärerna på kontrollen anser sig mäkta med och vad det finns möjlighet till matlagning.
Måste man föranmäla att man vill ha vegetarisk mat, eller är det först till kvarn?

UTU 2022 23-27 Juli
Måste man föranmäla att man vill ha vegetarisk mat, eller är det först till kvarn?
Någon form av vegetarisk/vegansk mat ska finnas på alla bemannade kontroller.

Vår förhoppning är förstås att inget ska ta slut och att cyklisterna ska kunna få vad de vill av det som bjuds på resp. kontroll. Vi kan dock inte lova något, vare sig vad det gäller vegetarisk eller icke-vegetarisk mat. Det finns praktiska begränsningar att ta hänsyn till. Dessutom vill vi inte överdimensionera s.a. vi får enorma mängder mat över.

Senast ändrad:
UTU 2022 23-27 Juli
Jag antar att 30 cm x 40 cm är måttet på de använda ”säckarna” i utplattat skick. Grimpeuse mätte en då den fyllts med kläder. Måtten då finns angivna tidigare i tråden.

UTU 2022 23-27 Juli
Kapar tråden lite. Då vissa randoentusiaster verkar ha stenkoll på väderleksrapporter. Var i Norge och körde ett lopp och en norsk visade mig en app där massa randorundor och lopp låg inlagda, så kunde man se aktuellt väder på rundan. Någon som kan tipsa mig om appen då jag ej la namnet på minnet?
Rittvær

UTU 2022 23-27 Juli
För kännedom har vi skickat lite nyheter till deltagare per e-post nu.

Några nyheter är bland annat att rutten är rekad, kollad och finns tillgänglig att ladda ner, och att det finns några noteringar om krångliga ställen både på hemsidans karta (om man zoomar in något) och i GPX-filerna.

UTU 2022 23-27 Juli
Hej,
Jag åker bil från Göteborg och undrar var jag kan parkera bilen gratis under tiden jag cyklar?
Bor för övrigt på Clarion-hotel-gillet 22-23 juli och startar 14.00.

UTU 2022 23-27 Juli
Nu börjar packningsvåndan infinna sig. Tidigare har jag klämt in allt i sadelväskan, nu har jag monterat en ramväska för ett par extra liters packvolym. Men då får jag inte plats med två stora vattenflaskor, bara en.

Jag har haft samma problem och löst det med denna pryl (plus ev. en flaskhållare där flaskan tas ut åt sidan):

Om du beställer nu är chansen stor att den är framme till starten.

UTU 2022 23-27 Juli
Nu börjar packningsvåndan infinna sig. Tidigare har jag klämt in allt i sadelväskan, nu har jag monterat en ramväska för ett par extra liters packvolym. Men då får jag inte plats med två stora vattenflaskor, bara en.
Jag har denna på underröret och vänsteröppnad på sadelröret.
får in 0,65 eller 0,7 liters. beroende på utformning av locket.

UTU 2022 23-27 Juli
Jag har kommit fram till att juice är bra grejjer när man cycklar. mest ekonomiskt är att köpa 1 litersflaskor på mataffären. hade dock varit smufft att kunna dricka den i farten utan att använda vattenställen. funderar på om det går att få till ngt under tempopinnarna, lock med slang kanske

UTU 2022 23-27 Juli
Med standardpåsar blir det tydligt hur mkt man får skicka med. Detta gör också att vi lättare kan planera utrymmet vi behöver för påsarna i fordonen.
Jag är väldigt tacksam för servicen. Den underlättar väldigt men samtidigt ställer det till med planeringsproblem för mig (jag får det inte riktigt att gå ihop med kontroller, planerad cykelsträcka per dag mm:cool:.

UTU 2022 23-27 Juli
Med standardpåsar blir det tydligt hur mkt man får skicka med. Detta gör också att vi lättare kan planera utrymmet vi behöver för påsarna i fordonen.
Ja, enig.
Men jag måste ha missat informationen att ni delar ut påsar. Vilket gör att jag måste packa i en påse hemma. Och packa om hos er. Och när min påse skiljer sig från eran vet jag inte om jag överpackat eller kunde tagit mer saker.

UTU 2022 23-27 Juli
Jag har denna på underröret och vänsteröppnad på sadelröret.
får in 0,65 eller 0,7 liters. beroende på utformning av locket.

Mina småflaskor rymmer 620 ml, de stora är bara 150 ml mer. Brukar inte dricka slut på två småflaskor på 10 mil. Men det beror ju på hur varmt det är och hur hårt man kör.
@Peth att ha en snackpåse extra på styret som flaskhållare?
Var ska jag då ha mina winegum?! Men tror att det blir knepigt att få i och ur flaskan.
248F01EE-4A3E-4E68-B63F-234AF52BEDFB.jpeg

UTU 2022 23-27 Juli
Kikade på packlistan
en liten avbitare var ju ingen dum idé. bra om man måste fippla med buntband
+ skruvar

+ blodtrycksmedicin

Om du t.ex. vill duscha rekommenderas du ha med egen handduk. Arrangören kommer inte att tillhandahålla handdukar.
Decathlon har en grym liten resehandduk.

och om man inte är så välhängd

UTU 2022 23-27 Juli
Jag åker bil från Göteborg och undrar var jag kan parkera bilen gratis under tiden jag cyklar?
Det kanske är jobbigt att ha bilen så långt bort, men jag bor tre minuter på cykel från pendeln i Älvsjö och har plats för i alla fall tre bilar. Från Älvsjö går det alltså pendeltåg till Uppsala.

UTU 2022 23-27 Juli
Chansning, men ingen som åker från Grisslehamn/Kapellskär/Norrtälje till Uppsala på lördag morgon?
Jag är på Åland och att resa med cykel är som vanligt besvärligt.

Tillbaka
Topp