Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Om du nu verkligen vill ta bort det så finns det limremovers att köpa hos en en vettig cykelhandlare. orkar du inte dra dig ut kan du alltid "rulla" bort limmet för hand. men det brukar aldrig bli bra.
Ska du crossa så skulle jag skippa tejpen. Har sett för många avkavlingar av däck med tejp. En annan grej e väl lvg. men sedan beror det väl på vilket tryck du ska ha i crosstubsen i så fall.
Annars e det bara å limma, limma å limma!
Man kan ju inte dubbeltejpa för att få bättre fäste. det kan du ju med lim :)
Akta dina fina fälgar. prova med skithjulen först :)
Nej cross var inget jag hade i tankarna, så det ska nog vara lungt. De missödena jag läst om på nätet har skett i kombination med andra däcktillverkare vilket Tufo starkt avråder.
Jag ger det en chans iaf, se mig som en testdocka i detta fallet :)
Det är ju många som kavlat av däcken på crosscupen i år men dom flesta har väl varit limmade med just lim? Flera av Meridaåkarna har jag haft problem och dom kör väl med lim?
Vem har haft problem med tubtejpen?
/Peter som limmar med tejp
Principia, majoriteten av det negativa snacket kommer dessvärre från cyklister som inte ens har testat tejpalternativet. Jag ska rapportera min egna uppfattning så fort jag fått mig en tur.
Oskar hörde jag något om. fast det kanske var MTB-tub å inte cross. När det gäller cx-cupen så vet jag inga namn. men jag såg en på nära håll i Norberg *bildbevis* :D
Jag testade med Tufotejp och Tufo däck.
Körde på det i cx cupen i Norberg.
Gjorde en check efter racet och konstaterade att jag hade haft en himla tur att jag inte kavlade av däcket för dels hade det skjutit sig så att ventilen inte pekade rakt och sen så satte däcket väldigt löst.
Så efter det så limmar jag med lim.
Kanske funkar bättre om det är torrt race men inte vågar jag chansa efter detta.
Tack för info. Har kört Tufo T30 + tejp utan problem. Har precis bytt till Vittoria och inte hunnit köra mer än ett litet test. Verkar sitta bra än så länge.