Vad är bästa cykeln för dig?

konscious

Aktiv medlem
Ett tips! Sysslar du med tävlings MTB och vill bli snabbast i Världen.. skaffa dig en optimal cykel för dig! Cyklar du för att det är kul, skaffa en optimal cykel för dig!! ..OBS, lättaste cykeln är INTE snabbast! Slakaste gaffelvinkeln är INTE snabbast! Dyraste cykel är INTE den bästa! Skaffa en cykel som passar din åkstil och dina behov! Lyssna först på dig själv! ..vet du inte vad du vill ha så vet inte kompisen på internet heller! Är du vilsen i cykeldjungel prova innan du köper..! Bästa cykel är den du trivs bäst på! ..och i nästan alla fall..inte en Världs Cup baserad cykel för världs eliten... BeYourself!

Bilagor

• Skärmavbild 2019-03-22 kl. 22.57.31.png
    Skärmavbild 2019-03-22 kl. 22.57.31.png
    45.2 KB · Besök: 163
Senast ändrad:
konscious sa:
..vet du inte vad du vill ha så vet inte kompisen på internet heller! Är du vilsen i cykeldjungel prova innan du köper..!
Stämmer oftast, men som nybörjare hjälper det inte att prova. Man vet ändå inte hur man vill att cykeln ska kännas. Bättre då att fråga någon (eller helst flera) som har lite erfarenhet, så minskar man risken att det blir helt fel.

Vafalls? Går det verkligen att cykla på en cykel med omodern geometri osv osv? Jag har läst senast idag att det inte går. Om man inte avlider av undermåliga konstruktioner som är ngt år gammal så kommer man åtminstonde inte kunna ha roligt när man cyklar. Och skulle man trotsa denna sanning så är man både teknikfientlig och bakåtsträvare! Så det så!

noterar att ts propagerar för att skaffa -en- cykel.

inte tänkbart för de flesta av oss. antar att han menar -en till- cykel.

vad som är bäst är individuellt, och begränsas ofta av ekonomiska hänsyn. tror mycket på att undvika medioker mellanmjölk som kostar nästan som det man vill ha. då är det bättre att antingen köpa något obetydligt sämre som är billigt, eller bita i det sura äpplet och gå all in.

Jag köpet en så där flack superlätt NASA cykel med tandläkargaffel, första gången jag skulle ut och cykla råkade jag luta den mot ett träd för att dokumentera att jag inte bara internet cyklar.
Döm av min förvåning när en plötslig vindpust fångade cykel eftersom den vägde 2,3kg med sin T10000 ram, jag kunde bara titta på när den seglade iväg över trädtopparna och det enda som påminner mig om att det faktisk hänt är gaffelpumpen i titanium som jag har kvar och ett finax lån på 340.000.

Ny cyklar jag på en Yosemite som inte kan blåsa bort, därför måste biltema sälja det bästa cyklarna för det är empiriskt bevisat.

Sammafattning:

Internet är en fluga och ehandel är dåligt. Alla som har cyklar från YT Industries (Jeffsy, Capra), Canyon, Rosebikes, Radon, Vitus, Nukeproof, Sonder, Bird, Orange m.fl. är lurade och har dåliga cyklar som inte är prisvärda.

Alla som klickat hem en Scott Scale/Spark/Genius från UK med 50% rabatt har gjort fel.

Alla som är intresserad av en lite nyare, ovanligare och intressantare cykel har också fel, då de inte heller finns i lokala butiken.

Endast de som går till lokala cykelaffären och köper godtycklig Crescent, Trek, Specialized, Scott etc. i utförande och storlek som råkar finnas på lager, betalar typiskt 30-50% mer för samma funktion, har gjort rätt.

bellasoda sa:
Fortfarande ingen som nämnt färg som den viktigaste egenskapen. Konstigt.
Menar du att ju konstigare cykel desto bättre?

Personligen är jag lite kränkt att TS drar igång happys genom tidernas intressantaste, seriösaste och mest originella tråd såpass sent på en fredagskväll att vi hårt arbetande och kvällströtta individer inte har någon chans att vara med från början.

Sixten Fors sa:
Sammafattning:

Internet är en fluga och ehandel är dåligt. Alla som har cyklar från YT Industries (Jeffsy, Capra), Canyon, Rosebikes, Radon, Vitus, Nukeproof, Sonder, Bird, Orange m.fl. är lurade och har dåliga cyklar som inte är prisvärda.

Alla som klickat hem en Scott Scale/Spark/Genius från UK med 50% rabatt har gjort fel.

Alla som är intresserad av en lite nyare, ovanligare och intressantare cykel har också fel, då de inte heller finns i lokala butiken.

Endast de som går till lokala cykelaffären och köper godtycklig Crescent, Trek, Specialized, Scott etc. i utförande och storlek som råkar finnas på lager, betalar typiskt 30-50% mer för samma funktion, har gjort rätt.

Man måste väl fråga dig innan man bestämmer sig?

Skogling sa:
Sixten Fors sa:
Sammafattning:

Man måste väl fråga dig innan man bestämmer sig?

Bara om man är 194cm eller längre??

Crocko sa:
Jag köpet en så där flack superlätt NASA cykel med tandläkargaffel, första gången jag skulle ut och cykla råkade jag luta den mot ett träd för att dokumentera att jag inte bara internet cyklar.
Döm av min förvåning när en plötslig vindpust fångade cykel eftersom den vägde 2,3kg med sin T10000 ram, jag kunde bara titta på när den seglade iväg över trädtopparna och det enda som påminner mig om att det faktisk hänt är gaffelpumpen i titanium som jag har kvar och ett finax lån på 340.000.

Ny cyklar jag på en Yosemite som inte kan blåsa bort, därför måste biltema sälja det bästa cyklarna för det är empiriskt bevisat.

Vi som följt din vinterbyggtråd är inte det minsta förvånade över att dina cyklar blåser bort. ;)

Man ska ha en cykel som man vill cykla på. Som gör en glad varje gång man sätter sig på sadeln. Om det är på grund av cykelns tekniska förmågor, de minnen man har kopplade till den eller dess utseende spelar inte så stor roll. Mina cyklar gör mig glad av alla tre ovan nämnda anledningar och lite till.

ceel sa:
Crocko sa:

Vi som följt din vinterbyggtråd är inte det minsta förvånade över att dina cyklar blåser bort. ;)

Haha, det är ju det som underbart med självironi att man kan bjuda på sig själv, dock hade jag lite färska referenser från lite skoteråkning på fjället då till och med 300kg skoter kändes lätt i stormbyarna.

mmmrrrr sa:
Man ska ha en cykel som man vill cykla på. Som gör en glad varje gång man sätter sig på sadeln. Om det är på grund av cykelns tekniska förmågor, de minnen man har kopplade till den eller dess utseende spelar inte så stor roll. Mina cyklar gör mig glad av alla tre ovan nämnda anledningar och lite till.

?

johan44 sa:
emmer sa:
marr sa:
Raggamuffin sa:
konscious sa:
Lyssna först på dig själv! ..osv
Klockan avgör vad som är snabbast.
Men inte vad som är bästa cykeln för just mig.
Någon borde starta cykelmärket Best så det är slutdiskuterat....
Finns redan. DBS, den beste sykkel. Heja norge.

Ha! Jag hade en "DBS" en gång i tiden. Den var verkligen jättenorsk. Kanske att man eventuellt gjorde dekalerna i norge. Ramen var byggd i italien av Daccordi.

Drosa sa:
johan44 sa:
emmer sa:
marr sa:
Raggamuffin sa:
konscious sa:
Lyssna först på dig själv! ..osv
Klockan avgör vad som är snabbast.
Men inte vad som är bästa cykeln för just mig.
Någon borde starta cykelmärket Best så det är slutdiskuterat....
Finns redan. DBS, den beste sykkel. Heja norge.

Ha! Jag hade en "DBS" en gång i tiden. Den var verkligen jättenorsk. Kanske att man eventuellt gjorde dekalerna i norge. Ramen var byggd i italien av Daccordi.

Det kan ju definitivt vara en starkt bidragande orsak till att den var bäst, om fler "tillverkare" begränsade sig till att göra det de är bra på så skulle världen vara bättre.

Tillbaka
Topp