Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hallå där.
Ber om ursäkt för knapphändig information och endast en bild, men jag undrar ungefär vad denna cykel kan inbringa i pris. Jag cyklar väldigt sällan (aldrig) mountainbike och behöver byta den till en stadshybrid. Skulle säga att skicket på cykeln är bra, men använd en del för vanlig cykling. Däcken är hyfsat nya, byttes förra året.
Har väldigt dålig koll och vet inte heller vilka detaljer som kunde behövas för att förenkla värderingen, men om någon har synpunkter så ska jag ordna fram fler bilder.
Tusen tack på förhand!Visa bilaga 475394
Det där ser ut att vara en ganska enkel instegscykel, med rätt många år på nacken. Jag höftar med en tusenlapp om det är lite mek med den, enochenhalv tusenlapp om den är i fullt fungerande skick utan anmärkning (vi låtsas inte om gaffeln).Hallå där.
Ber om ursäkt för knapphändig information och endast en bild, men jag undrar ungefär vad denna cykel (BH BIkes) kan inbringa i pris. Jag cyklar väldigt sällan (aldrig) mountainbike och behöver byta den till en stadshybrid. Skulle säga att skicket på cykeln är bra, men använd en del för vanlig cykling. Däcken är hyfsat nya, byttes förra året.
Har väldigt dålig koll och vet inte heller vilka detaljer som kunde behövas för att förenkla värderingen, men om någon har synpunkter så ska jag ordna fram fler bilder.
Tusen tack på förhand!Visa bilaga 475395
Man byter trådtiteln till en punkt, så raderas den automatiskt.tråden kan med fördel slängas... hittar inte var man raderar.
Jag trodde det var då den tog riktigt spinn och tar alla riktningar förutom det trådstartaren frågade om i första inlägget!Man byter trådtiteln till en punkt, så raderas den automatiskt.
Helt riktigt!Jag trodde det var då den tog riktigt spinn och tar alla riktningar förutom det trådstartaren frågade om i första inlägget!
Det där ser ut att vara en ganska enkel instegscykel, med rätt många år på nacken. Jag höftar med en tusenlapp om det är lite mek med den, enochenhalv tusenlapp om den är i fullt fungerande skick utan anmärkning (vi låtsas inte om gaffeln).
Du borde skämmas som kommer med falska råd sådär! Alla vet att man postar i Radera tråd-tråden för att få en tråd raderad.Man byter trådtiteln till en punkt, så raderas den automatiskt.
Till trådskaparen kan det även nämnas att trådar där radering nämns brukar häcklas en del, dock oftast med en stor portion av humor av den typ som utvecklats under åren på detta forum, inget att ta åt sig.Hallå där.
Ber om ursäkt för knapphändig information och endast en bild, men jag undrar ungefär vad denna cykel kan inbringa i pris. Jag cyklar väldigt sällan (aldrig) mountainbike och behöver byta den till en stadshybrid. Skulle säga att skicket på cykeln är bra, men använd en del för vanlig cykling. Däcken är hyfsat nya, byttes förra året.
Tusen tack på förhand!
Håller absolut med Bengt här att bästa för dig är mest sannolikt att fixa den du har. Utöver skärmar och släta däck så kan du ju dra på en stel gaffel om du känner för det. Finns rätt billiga kinagafflar i kolfiber som duger till pendling.Hallå där.
Ber om ursäkt för knapphändig information och endast en bild, men jag undrar ungefär vad denna cykel (BH BIkes) kan inbringa i pris. Jag cyklar väldigt sällan (aldrig) mountainbike och behöver byta den till en stadshybrid. Skulle säga att skicket på cykeln är bra, men använd en del för vanlig cykling. Däcken är hyfsat nya, byttes förra året.
Tusen tack på förhand!Visa bilaga 475395
Det där ser ut att vara en ganska enkel instegscykel, med rätt många år på nacken. Jag höftar med en tusenlapp om det är lite mek med den, enochenhalv tusenlapp om den är i fullt fungerande skick utan anmärkning (vi låtsas inte om gaffeln).Tack f
Tack för svar!Det där ser ut att vara en ganska enkel instegscykel, med rätt många år på nacken. Jag höftar med en tusenlapp om det är lite mek med den, enochenhalv tusenlapp om den är i fullt fungerande skick utan anmärkning (vi låtsas inte om gaffeln).
Det förtjänar noobs. ;)Till trådskaparen kan det även nämnas att trådar där radering nämns brukar häcklas en del, dock oftast med en stor portion av humor av den typ som utvecklats under åren på detta forum, inget att ta åt sig.
Det ovan gäller iofs en hel del andra trådar också. ?
Då ska man ju vara lite driftig och inte lat... Hm, lägger förslaget i kanske-högen men tackar hjärtligt för förslaget!Håller absolut med Bengt här att bästa för dig är mest sannolikt att fixa den du har. Utöver skärmar och släta däck så kan du ju dra på en stel gaffel om du känner för det. Finns rätt billiga kinagafflar i kolfiber som duger till pendling.
Upp till 5 på ettan pga coolfiber beroende på skick, kanske 3 för tvåan.Ingen som har nån aning?
5-7 får du nog ut om den är i bra skick.Min sambo vill sälja sin CAAD12 från 2018 med 105 grupp. Vad är rimligt att begära ?
Skulle säga att för det priset så är det bara att slå till. Med prisnivåerna nu så kan du köra den en säsong utan att förlora nämnvärt på den. Iom 1x och 27,5 så är den ”modern nog” för de flesta.Tjenna, har letat efter en ny hojj ett tag, åt trail/lätt enduro-hållet. Inte tänkt köpa ngn cykel äldre än 18, men så såg jag denna, med alla höga priser på hojjar just nu lockar ju priset, men har det hunnit hända så mycket på cykelfronten att det är en bättre idé att höja sig till runt 20000kr och fortsätta leta lite nyare cyklar? Någon som har några tankar kring hoj och pris?
Hej all Happyriders.
Jag skulle uppskatta väldigt mycket om ni kunde hjälpa min far att sätta rätt pris på denna kanonsnygga DBS.
Vätternrundan-dekaler och styre ingår såklart.
Anders
Vet faktiskt inte, hur tar man reda på det? Cykeln befinner sig mer än 80 km från mig, så kan inte kolla så lätt.Inte så mycket tyvärr. Är det 126 eller 130 OLD bak?
Vet faktiskt inte, hur tar man reda på det? Cykeln befinner sig mer än 80 km från mig, så kan inte kolla så lätt.
Vad innebär "inte så mycket"? 500:-, 1000:-, 1500:-?
//Anders
I skick som på bild? Det kanske finns samlarvärde i hjul med vingmutter men annars är väl värdet några öl eller 100 krVet faktiskt inte, hur tar man reda på det? Cykeln befinner sig mer än 80 km från mig, så kan inte kolla så lätt.
Vad innebär "inte så mycket"? 500:-, 1000:-, 1500:-?
//Anders
Hej! Jag köpte denna ramen i höstat och har byggt ihop denna godbiten.
Dura ace- Di2 växlar, bakväxeln är Ultegra.
Dubbelsidig Stages Ultegra wattmätare.
Tubhjul Zipp 900 samt FFWD trispoke tub.
Frågan är, vad skulle man få för den?
Jag ska inte sälja den då jag byggt den för en temposatsning, men det är ju alltid kul att veta :)
Hej all Happyriders.
Jag skulle uppskatta väldigt mycket om ni kunde hjälpa min far att sätta rätt pris på denna kanonsnygga DBS.
Anders
Hej all Happyriders.
Anders
Varför skulle det vara omoraliskt att sätta ett marknadsmässigt pris eftersom det är brist på cyklar/delar, det gör ju just nu hela cykelbranschen?sälj den som "flat bar gravel bike", det är den perfekt som :) 7000 kanske är ett schyst pris för båda parter, till någon som vill träna på mestadels grus.
att utnyttja bristsituationen och lura någon på blocket som inte har så mycket koll på mtb att betala mer för den tycker jag vore tveksamt moraliskt.
OM han tar av sadelöverdraget.Skulle säga att den är värd typ 7000:- om marknaden hade varit normal men nu i covid-tider så kan du absolut sätta ut den för 10 000:- utan att skämmas.
Och tar av pakethållare och skärmar också, pumpa upp gaffeln så den inte ser kass utOM han tar av sadelöverdraget.
Kan rekommendera att läsa något av Richard Thaler.Varför skulle det vara omoraliskt att sätta ett marknadsmässigt pris eftersom det är brist på cyklar/delar, det gör ju just nu hela cykelbranschen?
Är det bara cyklar det är omoraliskt att sälja till marknadsmässiga priser eller gäller det även lägenheten/villan?
Men om det är en köpare från Djursholm som "luras" på pengar pga ett för högt pris på cykeln så är det kanske inte lika farligt som om det vore en från Fisksätra.rent konkret kan det ju bli en tråkig situation för den som köper cykeln baserat på att det står xtr på bakväxeln, och sedan kommer ut i skogen och ser att alla andra har helt annorlunda modernare cyklar.
att ingen på det här forumet skulle betala en spänn över 5000 för den cykeln (om cykeln köptes för att användas, inte för slakt eller vidaresäljning på blocket) tycker jag visar att ett högre pris på blocket bygger på att utnyttja någons okunnighet. om en blocketmänska betalar 10 000 för den idag, cyklar på den i ett år och sedan vill sälja den då när utbudet är tillbaka i normalläge så kommer det inte gå att få mer än 3000 typ.
men vi vet ju att vissa verkar se det som en sport att lura folk på pengar, och att de tycker att varje affärsuppgörelse exakt speglar värdet av varan i just den sekunden. i den världen är det alltid meningslöst att tala om värdet av något som inte just exakt då säljs, eftersom värdet uppstår i transaktionsögonblicket och kan vara något helt annat dagen efter. den 1 juli 2009 var nuon värt 52 miljarder kronor, varken mer eller mindre! det var således inte en dålig affär, eftersom nuon var värt just precis 52 miljarder.
Jag rekommenderar att du läser Philip Kotler /Gary Amstrong Principles of Marketing .Kan rekommendera att läsa något av Richard Thaler.
Kort sagt så är det ett beslut på individnivå, vill jag vara en skitstövel som utnyttjar situationen och dubblerar priset på mina paraplyn när det regnar eller baserar jag min prissättning på andra faktorer?
Som privat engångsförsäljare är det ganska enkelt att ställa sig i den första kön, det är egentligen bara när man söker en långsiktig relation man ens tänker den senare tanken, det betyder dock inte alltid att den första tanken som slår en är rätt.
Man kan ju t.ex fråga sig hur ser kommer sig att priserna på nya cyklar inte fördubblats i år? Jättekonstigt med tanken på efterfrågan som exploderat.