Vad är Cykeln värd??
Min Radon Spire 8.0 från 2013 sprack i sadelstaget och skall väl i princip kasseras. Men det sitter ju en hel massa godsaker på den som syntace styre/stam/stolpe citechjul och ultegragrupp (10s). Det är kanske någon som vill laga ramen eller kanske transplantera den? Vad kan man tänkas sälja en sån cykel för till hemmamekare?

MVH
Magnus

Vad är Cykeln värd??
Inte cykel men dock relaterat.
Köpte ett, Zipp 808 Firecrest Tubular Rear Wheel 24 spokes 10/11 Speed Campagnolo Cassette Body White Decal billigt.
Fabriksnytt orginal som jag tänkte byta body på till Shimano.
Börjar ångra mig och tycker inte det är värt besväret, dels med tub samt bodybyte, Värde?
Alt bytes mot Shimano kompatibelt hjulset högprofil, kanske.
Eller skicka tillbaka det när det dyker upp, dock inte gratis.

Vad är Cykeln värd??
Har en Scott Scale 35 2009 här hemma.

Den behöver ett nytt växelöra, bakväxel vajrar och en eker.

I övrigt fint skick.

Speccad med X9 rakt igenom. Reba SL gaffel. Avid Juicy 3.5

Vad kan den vara värd? Försöker utröna om vi ska laga den och sälja, eller bara sälja som den står.

Vad är Cykeln värd??
Va skulle den kunna vara värd? 2 månader gammal. Kona process 134. Originalspec förutom gaffel som är bytt mot en sektor gold med motioncontrol. Och schwalbe 2.35 nobby nick (2015) slanglöst fram och rock razor 2.35 slanglöst bak. Skickar med original ardent tlr redy och continental trailking. 1 lite joes vätska. Garmin edge 605 med friluftskartan. Den har rullat 10 mil. Inga märken alls. Extra bromsbelägg. Och nukeproof elektron pedaler. Storlek m.

Bilagor

• 20150819_182213.jpg
    20150819_182213.jpg
    110.4 KB · Besök: 159
Senast ändrad:
Vad är Cykeln värd??
Kona Mahuna 19" ram, 29" hjul
Aluminium-ram
SR Suntour xct dämpare
Wtb fälgar
Geax Saguaro däck
Framväxel Shimano Altus
Bakväxel Sram x-4
Växelreglage Sram
Skivbromsar Elixr1
Bromshandtag Alivio
Sadel, stolpe Kona
Handtag Lizard skins (orangea)
Styre Raceway 72 cm
Lite stött och nött här och var, men fortfarande snygg och hel! Köpt 2013.
Pris på Blocket?

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    168.8 KB · Besök: 162
Vad är Cykeln värd??
Inte en cykel kanske men väl en RS Pike RCT3 160mm Solo-air 26". Den är lite skavd här och där estetiskt på ytterbenen. Inga bulor. Höger innerben fick sig tidigt en liten törn men åtgärdades omgående med framgång. Inget som har påverkat funktion eller utseende.

Är 3000:- rimligt?

Vad är Cykeln värd??
Kung_Gustaf skrev:
-------------------------------------------------------
> Inte en cykel kanske men väl en RS Pike RCT3
> 160mm Solo-air 26". Den är lite skavd här och
> där estetiskt på ytterbenen. Inga bulor. Höger
> innerben fick sig tidigt en liten törn men
> åtgärdades omgående med framgång. Inget som
> har påverkat funktion eller utseende.
>
> Är 3000:- rimligt?

Det låter iaf rimligt i mina öron. Hade jag haft pengarna hade jag köpt den till min ht?

Har du köpare på gaffeln?

Senast ändrad:
Vad är Cykeln värd??
Kung_Gustaf skrev:
> Tre spekulanter :)

Vad skönt! Gissar att en bor i grycksbo och åker med en revelation i fronten just nu;-)

När kommer ditt paket då?????

Vad är Cykeln värd??
En bekant,har en fin Merida NinetySix carbon 26" som han köpte ny 2011, på xxl.
Cyklad på kanske 100 mil, vurpad en gång. En annan kompis är sugen då han vill prova heldämpat 26" och då finns knappt mycket bättre än denna. Vad ska han behöva ge? Vad är skäligt?

Kolfiber heldämpad ram alltså, stl 21.5"
Reba RL gaffel, Sram X0/X9 drivlina och reglage. 30vxl. Avid 5.0 bromsar. FSA vev. Kolfiber här och där, förutom ramen.

Vad är Cykeln värd??
castrello skrev:
> 10000?

Jag formulerar om frågan. Vad skulle den kosta på blocket? Kostade 60k ny 2011. Stått i garage sen 2013. Bara körd xc med.

Senast ändrad:
Vad är Cykeln värd??
Kikon skrev:
> castrello skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 10000?
>
> Jag formulerar om frågan. Vad skulle den kosta
> på blocket? Kostade 60k ny 2011. Stått i garage
> sen 2013. Bara körd xc med.

8'

Senast ändrad:
Vad är Cykeln värd??
hm skrev:
> Kikon skrev:
> -----
> > castrello skrev:
> >
>
> > -----
> > > 10000?
> >
> > Jag formulerar om frågan. Vad skulle den kosta
> > på blocket? Kostade 60k ny 2011. Stått i
> garage
> > sen 2013. Bara körd xc med.
>
>
> 8'

Ja, det ligger nog där omkring. Det är knepigt med high-end XC 26"-or. De som är intresserade av high-end-XC-cyklar idag vill inte ha en 26:a, och de som kan tänka sig en 26:a vill inte betala så mycket.

Vad är Cykeln värd??
Funderar på att sälja min hoj. Den är snabb och fin, men något nytt vore kul :-)

LlitespeedC1R.jpg

Ram Litespeed C1R 2012
Reglage SRAM Red 22
Vevparti SRAM Red 22
Framväxel SRAM Force 22
Bakväxel SRAM Force 22
Kedja Dura-Ace
Kassett Ultegra
Hjul Cosmic Carbone SLS
Däck GP4000S II 25mm
Pedaler Dura-Ace
Styre 3T Aeronova Team
Styrstam Deda Zero 1
Styrlinda Lizardskin
Sadel Prologo Pas 2 Nack
Flaskhållare Elite Custom Race
GPS-fäste SRAM QuickView

Senast ändrad:
Vad är Cykeln värd??
Undrar om det är för mycke att begära 5000 för min storlek 60cm Poison Opium disc cross.
Följer med skärmar och nästan nya conti däck (jätte dyrt, jag vet).

Grejen med den är att jag tror klingan/klingorna bak behöver bytas och sen ha en almänn service, eller är det bättre att jeg fixar upp innan man säljer och tar mer?

poison.jpg

Vad är Cykeln värd??
Surly 1x1 2009 i 16/small. Egendesignade dekaler(flickvän som lånade den ett tag ville ha Slayertema på den). Sparsamt använda Mavic Crossride för fälgbroms, kedja och drev. Resten av prylarna är shimano och progrejer i deoreklass ungefär. Utväxlingen är 38x16 , däcken race king. I nuvarande utförande har den funkat som en slags utflyktscykel. Vad kan jag med gott samvete begära om jag skulle vilja sälja den?

Bilagor

• Happy2.jpg
    Happy2.jpg
    197.2 KB · Besök: 208
  • Happy1.jpg
    Happy1.jpg
    102.4 KB · Besök: 203
Vad är Cykeln värd??
Polarbear skrev:
> Surly 1x1 2009 i 16/small. Egendesignade
> dekaler(flickvän som lånade den ett tag ville ha
> Slayertema på den). Sparsamt använda Mavic
> Crossride för fälgbroms, kedja och drev. Resten
> av prylarna är shimano och progrejer i deoreklass
> ungefär. Utväxlingen är 38x16 , däcken race
> king. I nuvarande utförande har den funkat som en
> slags utflyktscykel. Vad kan jag med gott samvete
> begära om jag skulle vilja sälja den?

Cool. Hoppas du får bra för den.

Vad är Cykeln värd??
Kikon skrev:

>
>
> Cool. Hoppas du får bra för den.

Tack!

castrello skrev:
> 2000-2500 kr?

Låter rimligt. Skulle nog vara nöjd om jag fick det.

Vad är Cykeln värd??
Svårt med priser. Bor mitt mellan Returmarknadens höga priser, och Biltemas lägre.. Det blir en fråga om kvalitet, och önskan om att bli av med sin hoj. Det senare är inte så svårt i en studentstad: Bara parkera ute en stund!

Vad är Cykeln värd??
Har lite funderingar på att byta två av mina cyklar till en, vad bör man sätta ut dem för tycker ni? Just Canyon 29" HT verkar gå fort begagnat....

Kona Dr Dew 2014, stl 59, nyskick, SKS blades och pakethållare med belysning eftermonterat samt kombipedaler.

Canyon Grand Canyon AL 9.9 2013 stl: L, XTR SPD-pedaler, Fint skick, gått runt 50 mil

Vad är Cykeln värd??
castrello skrev:
> Typ 30 procent bort av nypris. Minst.

Ok tack. Synd att jag hittade den nu då. Kan inte riktigt motivera ett köp nu. Ska iväg till Österrike om ett par veckor och i sommar ska jag till Spanien.

Vad är Cykeln värd??
Har idag en Trek T220 hybrid som har ca 5 år på nacken. Kostade ny 6495:- när jag köpte den. Har blivit cyklad max 30 mil och är därför i mycket fint skick.
Vad skulle man kunna få för denna tror ni?

Vad är Cykeln värd??
Inte en cykel, men jag är nyfiken på om hjul-köpet jag gjorde var en så bra affär som butiken påstår.
Ska använda dem för att lätta min 26" mtb (http://happyride.se/forum/read.php/1/1138599/2313484#msg-2313484) som tjänar som cykla-till-jobbet-cykel.

Annonstexten lyder:
Mountainbike hjul 26" superpris!
Dt swiss EX 144 mycket stabila 559x21 1750 G per set ord.pris 9000 kr
Nu 2000 kr per set

Jag lade till 200 och fick då med extra "koppar" till framhjulet, så att jag kan konvertera till genomgående axel (har qr på pendlaren idag). Fick fälgband (fälgtejp?) medskickat.

Bilagor

• 4161085122.jpg
    4161085122.jpg
    66.4 KB · Besök: 199
Vad är Cykeln värd??
Hej! Delarna och svetsfogarna säger att det är en billig och enkel cykel. Inte värd att ödsla någon extra energi på. Snygg sadel och matchande rättvända däck är kanske de mest framträdande egenskaperna... Kan vara trevlig ändå, som brukscykel med högre styre.

Vad är Cykeln värd??
OrjanX sa:
Har en Specialized Stumpjumper FSR Elite 2012 (26") storlek Large som jag tänkte sälja. Servad i höstas: dämpare fram och bak, nya vajrar, styrlager, tramplager, baklager. SPD XTR pedaler, Maxxis Minion DHF/DHR däck och Lizardskins handtag. Dubbdäck Schwalbe/Continental finns. Köpte den på Cyklotekets augustirea 2012 för 28000. Ordinarie pris 33000 utan pedaler förstås. Bor i Norftälje. Vad kan den vara värd?

EDIT: Säkert bra matematik i första inlägget men svårt att kalkylera in 26".

Länk till cykelns sida hos Specialized:
https://www.specialized.com/us/en/bike-archive/2012/stumpjumperfsr/stumpjumperfsrelite/37217

Kanske 10000

Vad är Cykeln värd??
Skogsgubben sa:
Inte en cykel, men jag är nyfiken på om hjul-köpet jag gjorde var en så bra affär som butiken påstår.
Ska använda dem för att lätta min 26" mtb (http://happyride.se/forum/read.php/1/1138599/2313484#msg-2313484) som tjänar som cykla-till-jobbet-cykel.

Annonstexten lyder:
Nu 2000 kr per set

Jag lade till 200 och fick då med extra "koppar" till framhjulet, så att jag kan konvertera till genomgående axel (har qr på pendlaren idag). Fick fälgband (fälgtejp?) medskickat.

2000 kr är väl helt ok. Men 9000 låter extremt påhittat...

Vad är Cykeln värd??
Skogsgubben sa:

Annonstexten lyder:
Nu 2000 kr per set

Det är ett helt ok pris men några 9000 har de knappast kostat.

Men titta närmare på naven. En snabb googling visade att det skulle kunna vara DT240. I så fall är det helt plötsligt en ganska bra deal med nav som kostar betydligt mer än så lösa.

Vad är Cykeln värd??
Hjulen ligger ju ute på blocket.se hos någon butik. Hamstra på er :)

Giant Anthem 29x 2015. Uttagen i augusti / september. Butikspris 24900 (ändrat till 29000 i år. jippi). Får man 15 får man vara nöjd?

Vad är Cykeln värd??
Rattnalle sa:
Skogsgubben sa:

Annonstexten lyder:
Nu 2000 kr per set

Det är ett helt ok pris men några 9000 har de knappast kostat.

Men titta närmare på naven. En snabb googling visade att det skulle kunna vara DT240. I så fall är det helt plötsligt en ganska bra deal med nav som kostar betydligt mer än så lösa.

Misstänkte att 9000 var en fantasi-siffra. Ville mest bara kolla så att jag inte blivit lurad.
Hur ser jag vilka nav det är? Det sitter en klibba på naven, men med hjulets namn, inte navets. Jag har också googlat lite, men det verkar inte som om de här hjulen har sålts lösa någonstans utan suttit monterade på kompletta cyklar. (Mina hade inplastade fälgar och hade små förseglade papperslappar på ekrarna, så de verkar inte vara plockade från en färdig cykel.)
Jag antar att det var den här posten Du hittade: http://forums.mtbr.com/wheels-tires/dt-ex144-wheelset-400052.html#post9708036
Jag har inte hittat någon bättre källa än så.
Nåja, jag blir nog nöjd. Hoppas att jag får tid att skruva på dem ikväll, så kanske det kan bli en provtur imorgon :-)

Tack för svaret. (till castrello också)

Vad är Cykeln värd??
Jag har nu insett att min tid inte räcker till för hojen tyvärr. Den står sedan ett par år bara och tar plats i garaget och behöver en ny ägare som faktiskt använder den.. Så dags att sälja alltså. För att inte bli till åtlöje i Blocket-tråden så tänkte jag be om en första grov värdering här :)

Specialized Stumpjumper Expert Evo 2011
OBS lånad bild men det framgår tydligt. Jag har inte plockat fram och fotat min ännu.
Specen är original (se länk nedan) + diverser tillbehör (pedaler, delar och vad som kan vara intressant) som jag tänkte skicka med vid intresse.
http://www.pinkbike.com/news/specialized-Stumpjumper-FSR-Expert-EVO-Tested-2011.html

Skicket är mycket fint då ambitionen har varit långt mycket större än användandet :( Snarare överservad om något..

Tack på förhand!

Bilagor

• 2011_specialized_stumpjumper_fsr_expert_evo2.jpg
    2011_specialized_stumpjumper_fsr_expert_evo2.jpg
    250.7 KB · Besök: 207
Vad är Cykeln värd??
En två år gammal svart Frog 62. Utomhuscykel så lite rött på skruvar, några mindre lackrepor, men allt helt och fungerar utmärkt. Får man en tusenlapp för den?

Vad är Cykeln värd??
Förmodligen kommer vi snart att avyttra en cykel för att det är bättre att den används än står och inte får plats här. Vad skulle kunna vara ett rimligt pris tro?

Ramen är en röd Santa Cruz Chameleon i storlek S av okänd äldre årsmodell. På den kommer det att sitta en Sektor R Coil med en 150mm soft och en 120/150 x-soft fjäder till, 700 styre m grepp, ~100 eller 50mm styrstam, enkla hjul varav baknavet behöver dras åt lite, någon sorts däckkombo samt ett 2*10 XT/SLX växel/reglagepaket.

Gaffelvinkeln gissar jag på är i storleksordningen 66 grader obelastad. En ganska aggressiv liten sak alltså. Storleken är pytteliten. Med 100 stammen är den lagom till min sambo som är 163 lång. Med kortare stam skulle den säkert fungera som AM-hardtail åt någon ganska mycket kortare eftersom den har väldigt låg standover.

Vad är Cykeln värd??
Vad kan man tänkas få för en sådan här? Körd en säsong.

Rose Granite Chief 2014
Rockshox Sektor Silver (helt ny)
Rockshox Monarch RT3
Formula C1 bromsar
1x10 med XT bakväxel, Deorevevar, 11-36 kassett och SLX-växelväljare
DT Swiss M1900 hjul med Nobby Nic Evo däck
Race Face styre (750mm) och stam (60mm) samt Easton sadelstolpe

Tillbaka
Topp