Freddie L sa:
Och skulle ni sova gott? ;-) Jag medger att jag bedömer mer utifrån trådens titel, än vad man kan få max på blocket. En skillnad jag gör, men som jag förvisso inte kräver av någon annan. Jag tror dock att en annons på Happy med ett begärt pris på 6-8k i bästa fall bara skulle vara rätt kall, och i värsta fall reta upp någon.
Vore det en hel 105-grupp, en nybytt slitlina och fräscha däck kanske en tusenlapp till. Nu kollade jag bara snabbt på XXL, men en sådan här (kanske på Vänner-dag) skulle jag hellre köpa.
https://www.xxl.se/giant-defy-2-landsvagscykel/p/1132407_1_style
Edit: Länkelände!
Man måste skilja på vad de insatta här på happy vill ge och vad medelsvensson som ska köra VR vill ge (och vilka referensramar de har). Jag utgår fr att frågeställaren vill få ut så mycket som möjligt, och då är det på Blocket den ska läggas ut. Tiden just nu är perfekt (kanske lite sent), många som ska göra klassiker (el tjejklassiker) letar cykel nu, de kollar de reklamblad de får fr Team Sportia el andra halvdyra LBS, typiskt sett är det Bianchi, Trek, Scott, och kanske Spez som pushas fram där. Nu har jag inte kollat, men de cyklarna brukar ligga fr kanske 10-12k och uppåt (nivån är bakvxl-trimmade till 105). De lite småsnåla gör då en sökning på Blocket, och hittar de då nåt liknande som ser fräscht ut för 6-7k är det definitivt lockande för dem.
Jag tycker det är alldeles för ofta folk här i tråden blir lurade att sätta alldeles för lågt pris, när de sedan lägger ut på Blocket blir de nedringda. Visst, de blir av med cykeln snabbt, men åtminstone jag skulle känna att jag sålt för billigt.