Luktapåblommorna
Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Halva nypriset på cykeln. Halva nypriset på hjulen.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ah, skulle väl räknat med att det fanns en sån tråd redan. Nån snäll moderator får gärna flytta mitt inlägg då.[Samlingstråd] Vad är min cykel värd?
Vet att det finns en sån här tråd sedan tidigare men hittar den inte hur jag än söker. So here I go Om jag skulle vilja sälja min hoj på blocket alt. här på happy, vad skulle ett rimligt utgångspris vara på hojjen då? Cube Acid 2010 18" Ny Rockshox Reba SL Nya slang och däck Conti X-king Ny...happyride.se
Ah, skulle väl räknat med att det fanns en sån tråd redan. Nån snäll moderator får gärna flytta mitt inlägg då.
En flera år gammal cykel är väl inte nyköpt.Skulle aldrig sälja en nyköpt cykel som är något år gammal. Tidernas förlustaffär som sagt. Behåll den istället och häng upp på väggen tills du känner för att plocka ned den! Låter som en väldigt häftig cykel.
Nej, det stämmer, men den här är väl inköpt 2019? Alltså <1 år sedan.En flera år gammal cykel är väl inte nyköpt.
Stämmer. Den är också inköpt helt i delar utifrån var jag hittat bäst pris, så har inte stenkoll på vad jag betalat totalt. Delvis därför jag tyckte det var svårt med prissättningen.Nej, det stämmer, men den här är väl inköpt 2019? Alltså <1 år sedan.
Står i valet och kvalet om jag ska sälja eller behålla min lvg-hoj. Har nyligen fått första ungen och känner att motivationen och tiden saknas. Om jag beslutar mig för att sälja, vad är rimligt pris? Har väldigt dålig koll på beggatpriser känner jag och hade uppskattat lite input. Specs som följer:
Ram: BMC TeamMachine SLR01 2019 stl. 56
Hjul: Zipp 303 Firecrest
Pedaler: Dura-Ace R9100
Däck: Continental Grand Prix 5000 25mm
Vev: Dura-Ace R9100
Grupp: Ultegra Di2 R8050
Sadel: Fizik Antares R1
Styre: BMC RCB01
Stam: Enve Road Stem
Utgå från att allt är i det närmaste nyskick.
Nya går dom på 420 euro hos typ tredje sidan på Google om man söker på "ztr grail dtswiss 350". Relativt tunga med 1650g. Ja svårt. 3k max?inte en cykel, så hoppas det är OK... har ett CX-hjulset som jag vill sälja.. Vad tror ni är ett OK riktpris för:
- Fälgar: Stans No tubes ZTR Grail
- Nav: DT350 Bak/Fram (12x142, 15x100)
- hub för shimano 11spd
- Spokes: DT Comp
Missade ekrarna, det var väl med platta ekrar. Hör av dig vad du får, annons ute såg jag.inte en cykel, så hoppas det är OK... har ett CX-hjulset som jag vill sälja.. Vad tror ni är ett OK riktpris för:
- Fälgar: Stans No tubes ZTR Grail
- Nav: DT350 Bak/Fram (12x142, 15x100)
- hub för shimano 11spd
- Spokes: DT Comp
Missade ekrarna, det var väl med platta ekrar. Hör av dig vad du får, annons ute såg jag.
Vad skulle ni säga om den här? Min granne ska sälja den men har svårt för värdet? 5000kr? Scott gambler strl. Small. Marzochi 888. Fox van R tror jag sitter bak. Sram x7. Avid bromsar lite osäker på modellen. Årsmodell kan väl vara 2010 kanske?
6-7000 kr styck?Hej alla! Går i säljtankar för min och min sambos landsvägscyklar:
1: Focus Izalco (gissning 2011) med full Sram Force. Fullcarbon och välvårdad. Nytt sedan 15 mil är kedja, kasett och vajer+höljen. Hjul standard DT Swiss
2: Focus Cayo (gissning 2016) full 105 och fullcarbon. Hjul Fulcrum. Sparsamt körd och välvårdad till nyskick.Visa bilaga 417649
Okej! Då var min gissning inte helt världsfrånvänd. Något högre hade jag nog tänkt, men tack för svar, det var relativt nära min prisbild! :)6-7000 kr styck?
En ”kinaspark”
GX växlar
Nx vevparti
Sram TL bromsar
Fox dämpare och gaffel 100mm med twinloc
Syncros hjul från en scott scale
Vad kan en sådan vara värd?
Byggd i höstas.
Visa bilaga 417268
Den går definitivt att sälja för mer än 5000 på blocket. Skulle nog själv kunna tänka mig att köpa den för 5000 och montera släta däck för att ha som pendlare.Jag tror du ska fundera på att slakta den och sälja de fina delarna. Som komplett cykel har jag svårt att tro att någon vill betala ens 5000kr, men det är min gissning.
Däremot kanske någon vill bygga en lätt 26" junior/barncykel och vill ha delar till det (tex jag kunde varit intresserad för något år sedan).
Enligt Sixten Fors passar Scale 26" medium för barn från ca 150 cm och uppåt.Är det en barncykel? Om inte och vi ska ha ram, sadel och vev för barn och betala 10 för resten av delarna så vet i fan om det blir ett bra pris för en barncykel. Även om den här lätta hjul.
Edit. Även gaffeln ger nog blandat resultat för nån på 30-40kg.
Inte enligt Sixten.Barncykel..?
En medium är väl tänkt för nånstans kring 170-175cm cyklist?
Här nedan är en av MÅNGA postningar med den bilden gällande detta. ?Inte enligt Sixten.
Jag orkar inte kolla höjden men jag är skeptisk.Enligt Sixten Fors passar Scale 26" medium för barn från ca 150 cm och uppåt.
Fast sadelhöjden på bilden ovanför ser ju smått komisk ut.
Kolla tråden jag länkade.Jag orkar inte kolla höjden men jag är skeptisk.
Oavsett ska jag erkänna att jag tänkte på mindre barn.
Ja det är bara att gratulera om TS lyckas med den försäljningen. Eller beklaga å köparens vägnar...Happys gissning; 5-10 000kr
Säljarens förväntning; 30 000kr
Vem var närmast sanningen? Återkom gärna med svaret!
Visa bilaga 418013
Blir lätt så när man inte får de svar man önskar.Ja det är bara att gratulera om TS lyckas med den försäljningen. Eller beklaga å köparens vägnar...
Till TS: på nåt sätt hör det väl till med någon slags respons? Många har ändå lagt ner lite energi på din fråga och även om svaren inte var det du önskade så är det lite oartigt att bara försvinna. Tycker i alla fall en gnällig gubbe som jag.